נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאנשים עם מוגבלויות"אני גם שמנה וגם עם הפרעת אישיות, אז למה אתה מתחיל איתי?"

“אני גם שמנה וגם עם הפרעת אישיות, אז למה אתה מתחיל איתי?”

רננה אורן הייתה בהלם שגבר חתיך מתעניין בה: "אני מבינה את מקומי בשרשרת המזון. זה יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי. בטוח יש לו פאק נסתר"

רננה אורן. צילום עצמי
רננה אורן. צילום עצמי

בואו נדבר על האמת שאף אחד לא מדבר עליה. כולם חושבים אותה בשקט ושותקים.

סיפור אמיתי. ביום חמישי האחרון הלכתי לפיקניק היכרויות. נגמר הפיקניק, אני בדרך לאוטו. פתאום משום מקום מגיע גבר שדיברתי איתו ככה בקטנה בפיקניק ומלווה אותי לרכב.

גבר, תקשיבו, יפה תואר. חתיך, בנוי, מהרוסים האלה עם העיניים תכלת ושיער בלונדיני ארוך. ואז היה לי אומץ להגיד לו את מה שכולם יחשבו אם יראו אותנו ביחד – “למה אתה מתחיל איתי? אני בטוחה שבנות נופלות לרגליך”. עכשיו אני דובה… אני מבינה את מקומי בשרשרת המזון. והוא אומר לי: ”אז מה, גם את יפה. וחוץ מזה, אהבתי מאוד את האנרגיה שלך רננה”.

טוב, החלפנו טלפונים, אבל אני חושבת לעצמי “זה לא יכול להיות, זה יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי, חייב להיות לו איזה פאק שלא רואים בעין”.

ווואלה, אתמול שלחתי לו ווצאפ שאני רוצה לכתוב על זה טור שגבר כמוהו התחיל איתי ושישלח לי תמונה כדי שתראו בעצמכם את היפיוף, ואז! סוף סוף הבנתי. הוא התחיל לכתוב לי מה זה מגילות… ”תקשיבי, כל אחד ומה שהוא נמשך אליו. לכל אחד חשוב משהו אחר. פעם היינו חיים בטבע ושותים מהנחל”… אמא אדמה, מאיפה הגעת? אני רק ביקשתי תמונה.

והוא מהאנשים האלה בווצאפ שלא כותבים פיסקה, לא לא, הוא אחרי כל שורה שולח את ההודעה. אני שומעת את הטלפון שלי מצלצל שוב ושוב ושוב. פה הבנתי – אין תקווה. הוא לא איתנו. שאלתי אותו ”אתה עובד?”, אמר לי ”יום בשבוע”. ”אה, אז איפה אתה גר?” ”עם ההורים”.

אני אוטוטו בת 40. לגור עם ההורים? חברים, אני ידעתי שאין מתנות חינם. ועל זה רציתי לדבר. זה אתר ”שווים”, אבל האם אנחנו, כל בני האדם, באמת שווים? הרי כל אחד בא עם ”תג מחיר” שהחברה נותנת לו. היפיוף – יפיוף, לכאורה, מחיר גבוה, אבל! הוא רוחניק כזה, כמעט מובטל וגר עם ההורים. זה מוריד את המחיר.

הפינה של רננה

ואני לא מטומטמת, ברור לי שאם היינו יוצאים ביחד, אנשים זרים היו מרימים גבה: “הוא דוגמן, היא מעל 100 קילו ועוד עם הפרעת אישיות, מה הוא עושה איתה?”

יותר מזה, אתם יודעים מתי אנשים מרימים גבה? כשאני אומרת להם שאני לא יוצאת עם שמנים. כן כן, לא נמשכת לשמנים, נמשכת לרזים, מה לעשות? אבל הציפייה של החברה ממני היא לשאוף רק לקבוצת השווים. אני כאילו חצופה אם אני אומרת שאני מחפשת גבר חתיך. מבחינתם – קפצתי מעל הפופיק. בקיצור חברים, גם אם החברה נותנת לך תג מחיר נמוך, אתה לא חייב לקבל אותו. קצת ביטחון עצמי ושיקפצו כווווולם.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

זמרת אקדמאית. בלוגרית צבעונית עם חוש צדק וביקורת על החברה. נותנת הצצה אותנטית ומקורית לעולמה כמתמודדת נפש

כתבות אחרונות