נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותחופשה נגישה: 7 יעדים מומלצים בחו"ל לנוסעים עם מוגבלות

חופשה נגישה: 7 יעדים מומלצים בחו”ל לנוסעים עם מוגבלות

באיזה שדה תעופה יסיעו אתכם עד המטוס בחינם, באיזו עיר יש מתקני שעשועים מיוחדים לילדים עם מוגבלות, ואיפה ממש לא כדאי להסתמך על אוטובוסים? מדריך שתרצו לשמור

בשיתוף מועדון “עדיף”

אוגוסט כבר כמעט מאחורינו, החגים לפנינו ועונת הנסיעות בעיצומה. הפריווילגיה של להגיע לכל מקום בעולם בספונטניות וללא הכנה מוקדמת, לא תמיד פשוטה עבור אנשים עם מוגבלויות. יש דברים שצריך לדעת ולהיערך אליהם מראש. לשם כך, ריכזנו עבורכם 7 יעדים פופולריים ונגישים בעולם, ובדקנו בהם שלושה מדדים עיקריים: נגישות בשדה התעופה, נגישות באטרקציות התיירותיות הפופולריות, ונגישות בתחבורה ציבורית. עם מעט הכנה מוקדמת, תוכלו לצאת לטיול בקלות ובנוחות.

בנוסף, כדאי לדעת שתעודת נכה בינלאומית של “עדיף”, מועדון הצרכנות לאנשים עם מוגבלויות, תקל עליכם מאוד בחופשה, עם יתרונות משמעותיים כמו סיוע במקומות חניה מסומנים, קיצור תורים, הנחות באטרקציות, הנחות בתחבורה הציבורית ועוד. את התעודה ניתן לקבל למשך שנה בחינם ממועדון “עדיף” (למצטרפים בין התאריכים 23.08-30.09.23 בלבד) – בהקלקה על הקישור הזה.

אז בואו נתחיל.

רומא

שדה התעופה: רמפות, מעליות ומעלונים, ושירותים מונגשים בכל קומה.

נמל התעופה הבינלאומי לאונרדו דה וינצ’י-פיומיצ’ינו (FCO) הוא השדה הגדול והעמוס ביותר באיטליה, והוא ממוקם כ-30 קילומטרים ממרכז העיר. בשנת 2022 זכה בפרס “שדה התעופה הטוב ביותר” על ידי מועצת התעופה הבינלאומית באירופה. בנוגע לנגישות, כלל הטרמינלים בשדה מצוידים ברמפות, מעליות ומעלונים. בכל קומה קיימים שירותים מונגשים, עם חדרי רחצה מותאמים הכוללים כיור מותאם ושירותים עם מוטות אחיזה.

על מנת להגיע מהשדה לעיר בקלות ובנוחות, אפשר להזמין מראש שירות הסעה ברכבים מותאמים, שיביאו אתכם עד פתח המלון ובחזרה, כמו לדוגמה בעזרת חברת Outreacholidays.com, שלה מספר טנדרים עם הרמה כבדה לכיסא גלגלים ורצועות אבטחה.

אטרקציות פופולריות: נגישות גבוהה בקולוסיאום, הוותיקן והפנתיאון. רחובות העיר עמוסים בשיפועים.

רוב אתרי החובה של העיר נגישים לבעלי מוגבלויות פיזיות בצורה משביעת רצון. הקוליסאום, הוותיקן, מבנה הפנתיאון, מזרקת טרווי, והמוזיאונים השונים – כולם אתרים שמונגשים ברובם, למעט אזורים מסוימים שבהם הריצוף או חדרי השירותים אינם מונגשים כהלכה.

מרבית המוזיאונים ברומא נגישים דיים עבור אנשים המתניידים כיסאות הגלגלים, וכוללים מעליות המאפשרות לעבור בין המפלסים השונים, חדרי שירותים מונגשים וכן הלאה. בחלק מהמקרים, מומלץ ליידע מראש את צוות המוזיאון על הגעתכם, מה שיקל על ההיערכות שלהם.

עמוסה במדרכות ושיפועים. רומא (צילום: Sami C)

במרכזי הקניות המודרניים של רומא, ברחובות המרכזיים המשמשים לשופינג לא עשויה להיות בעיית נגישות, אולם התנאים עלולים להיות מאתגרים יחסית. ככלל, רומא עמוסה בשיפועים ובמדרכות שאינן נוחות להתניידות.

תחבורה ציבורית: אל תסתמכו על אוטובוסים ועל המטרו

למרות שביעדים רבים ברחבי אירופה אוטובוסים הם דרך בטוחה יחסית להתניידות עבור כיסאות גלגלים, ברומא זה לא תמיד המצב. רבים מהקווים החשמליים הצהובים והאוטובוסים במרכז העיר לא כוללים רמפה ולכן מומלץ שלא להסתמך עליהם. גם מרבית תחנות המטרו של רומא לא מתאימות למתניידים על כיסאות גלגלים, כי הן לא כוללות מעלית, אלא מדרגות בלבד. גם עצם העלייה לרכבות עצמן עלולה להיות אתגר גדול.

הבשורה הטובה היא שלרוב האטרקציות ברומא, אפשר להגיע בעזרת אוטובוס התיירים Rome Hop-on Hop-off. זהו אוטובוס נגיש לכיסאות גלגלים ומהווה פתרון נהדר לתור את פינות העיר. אופציה אחרת היא מונית, אבל מכיוון שנהגי המוניות ברומא לא בהכרח מתורגלים בכך, חלקם יטענו שקיימת חובה למלווה לסייע בהכנסת כיסא הגלגלים למונית, ולכן מומלץ אף יותר לשכור שירותי ואן.

למי שיש תקציב יותר גמיש, ניתן לשכור רכב מותאם. הבעיה היא שרומא כמכלול אינה ידידותית לכלי רכב, מכיוון שיש אזורים רבים אליהם אסורה הכניסה עם מכוניות. גם מציאת חניה היא לעיתים אתגר רציני.

ברלין

שדה התעופה: נוסעים לעיר? עדיפה מונית על הרכבת.

אמנם יש רכבות יעילות משדה התעופה למרכז העיר, אך כשנוחתים עם כיסא גלגלים, מזוודות וציוד, זה לא הדבר הכי נוח ולכן האופציה הבאה היא מונית. מכיוון שאין מוניות נגישות למכביר מה גם שהן יקרות, רצוי להזמין אותן מראש. לרשימת חברות המספקות מוניות נגישות, אפשר להיעזר באתר lux Shuttle שמספק נותני שירות בצורה יעילה, נוחה ובמחיר מעט זול יותר מהמתחרים.

אטרקציות פופולריות: הרייכסטאג ומרבית המוזיאונים הגדולים מונגשים במלואם.

במוזיאונים רבים תוכלו אתם והמלווים שלכם לקבל הנחה בכניסה ועזרה בנגישות. במוזיאון הפרגמון לדוגמה, ניתן לשאול כיסא גלגלים. הרייכסטאג מונגש במלואו לאנשים עם מוגבלויות, אך יש להזמין כרטיסים מראש. שער ברנדנבורג ושדרות אונטר דן לינדן הם אופציה תיירותית נהדרת ומונגשת, וכך גם אנדרטת חומת ברלין, אי המוזיאונים והז׳נדרמנמרקט. אל תוורו על ביקור בארמון שרלוטנבורג, ועל רחוב הקניות –  הקודאם. גם שני בתי האופרה של ברלין, בניין התזמורת הסימפונית, וה-Friedrichspalast, נגישים לאנשים המתניידים בכסא גלגלים.

כל העיר מרושתת ברכבות, תחתיות ואוטובוסים מונגשים ברובם. ברלין (צילום: Dronepicr)

תחבורה ציבורית: נסיעה חינם לבעלי תעודה בינלאומית של מועדון עדיף

ככלל, התחבורה הציבורית היא הדרך הנוחה ביותר להסתובב בברלין לאנשים עם מוגבלויות: כל העיר מרושתת ברכבות עיליות, תחתיות ובאוטובוסים מונגשים ברובם, שפועלים כמעט 24/7 ובמחירים שפויים. עם זאת, חשוב לציין שדווקא המכונות לממכר כרטיסים אינן נגישות, ויהיה צורך להיעזר באדם אחר לטובת הרכישה.

שימו לב: בעלי תעודת נכה בינלאומית נוסעים כאן בחינם.

בתחנות יש לרוב מעליות לרציפים. הרכבות העיליות עומדות בגובה הרציף וכך גם הרכבות התחתיות החדשות. במידה ומגיעה רכבת ישנה יותר, יהיה הרציף נמוך בכ-15 ס״מ. אם תחכו כמה דקות, סביר מאד שתגיע רכבת מונגשת יותר. האוטובוסים בברלין מונגשים אף הם בעזרת כניסה מונמכת ורמפה המאפשרת התניידות לנעזרים בכיסא גלגלים. נהגי האוטובוס יעזרו לכם בכל עליה וירידה מהאוטובוס.

וינה

שדה התעופה: שירות הסעות בחינם עד המטוס וממנו

נמל התעופה הבינלאומי Flughafen Wien מציע לאנשים עם מוגבלויות שירות הסעות בחינם מהטרמינל עד למטוס ולהיפך – במיניבוס ייעודי מצויד. השירות ניתן 24 שעות ביממה, וכאמור אינו כרוך בתשלום. במידה ואתם מגיעים לשדה, או אם אוספים אתכם ברכב פרטי או במונית, ישנן עמדות חניה מסומנות בפתח הטרמינל. אם אתם זקוקים לעזרה בכניסה או יציאה מהחניה, תוכלו להסתייע בלחצן קריאה לעזרה במחסום.

אטרקציות פופולריות: מתקנים מיוחדים בפארקים לילדים עם מוגבלות

וינה היא בין הערים המתוירות באירופה והיא נגישה ברמה גבוהה לאנשים עם מוגבלויות. לרוב המקומות והאטרקציות בעיר תוכלו להגיע בקלות ובנוחות. וינה נחשבת עיר שטוחה מבחינה טופוגרפית, ולכן הניידות עם כיסאות גלגלים, עם הליכון או קביים קלה יחסית. אם נוסיף למשוואת הניידות מאות קילומטרים של שבילי אופנים, תחבורה ציבורית נגישה וחוקי עזר קפדניים, נוכל להגיד בבירור שהנגישות בעיר וינה טובה פלוס. בעיר גם דואגים להתקין מתקני שעשועים נגישים לילדים עם מוגבלויות; בפארקים יש מתקנים מיוחדים ונגישים לילדים עם מוגבלויות, כגון נדנדה לכיסא גלגלים, קרוסלה לילדים מוגבלים ועוד.

מתקני שעשועים נגישים לילדים עם מוגבלות. וינה

תחבורה ציבורית: כל רכבת מגיעה עם לשונית רמפה אוטומטית

התחבורה הציבורית בווינה היא אחת המשוכללות והטובות בעולם, והנגישות לאנשים עם מוגבלויות בהתאם. אוטובוסים הם כלי תחבורה נוח לשימוש כיוון שקיימים בהם מנגנוני הנמכה.

ברכבת התחתית יש מעלית שמובילה לרציפים השונים. כל רכבת שמגיעה מאובזרת בלשונית רמפה המופעלת באופן אוטומטי בכל פעם שדלת הרכבת התחתית נפתחת ונסגרת, מה שהופך את העלייה לנגישה להפליא.

בחשמלית (Strasse ban) פועלות שני סוגי חשמליות: האחת ישנה שאינה נגישה, והשנייה חדשה שנגישה לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים. בתצוגה הדיגיטלית בתחנות החשמלית מציינים את מועד ההגעה של חשמלית נגישה לאנשים לקויי ראייה, כמו גם עמדות עגינה לכיסאות גלגלים.

בודפשט

שדה התעופה: אפליקציית ניווט מיוחדת לעיוורים ולקויי ראיה

שדה התעופה הבינלאומי פרנץ ליסט, הפך לשדה האירופי הראשון המספק אפליקציית ניווט עצמאית לנוסעים עיוורים ולקויי ראייה, זאת הודות לפיתוח אפליקציית DANOVA שיושמה במימון האיחוד האירופי. האפליקציה מספקת יכולת התמצאות וניווט ללא מלווה בנמל התעופה של בודפשט. מלבד זאת, בנמל מותקנים מחוונים מיוחדים לאנשים עם מוגבלויות במשטח הליכה המתפרש לאורך 1,100 מטרים.

אטרקציות פופולריות: שיט נגיש על הדנובה

הנגשה גבוהה באתרים המרכזיים, בהם בית הכנסת הגדול (עם כניסה צדדית נגישה), השוק, מצודת הדייגים והרכבל שלידה. המדרחוב הראשי ‘ואצי אוצה’ מומלץ, אולם בחלק גדול מהמסעדות ובתי הקפה בו אין שירותים נגישים.

נסו את אוטובוס התיירים המונגש. בודפשט (צילום: Jorge Franganillo)

דרך טובה להתנייד בין האטרקציות היא בעזרת אוטובוסי תיירים שעובר בכל העיר, בהם יש רמפה (אם כי לא בכולם היא תקינה). הסיור באוטובוס כולל גם שייט נגיש על הדנובה. כדאי גם לבקר בגשר השלשלאות המפורסם שמקשר בין בודה לפשט, ובשום אופן לא לפספס את הגלגל הענק עם תצפית מדהימה על העיר. הצוות אדיב ומסייע בכניסה וביציאה ממנו.

תחבורה ציבורית: לא כל האוטובוסים נגישים

מערכת התחבורה הציבורית בבודפשט מורכבת מרכבת תחתית, חשמליות, אוטובוסים עירוניים ואוטובוסי טרולי. מערכת התחבורה נגישה באופן חלקי לכיסאות גלגלים, אולם העיר התחייבה להשיג נגישות מלאה בעתיד. כל האוטובוסים העירוניים הפועלים כיום בעיר הבירה הם נמוכי קומה ונגישים לכיסאות גלגלים. אוטובוסי טרולי פחות נגישים.

ניו יורק

שדה התעופה: שלושת שדות התעופה נגישים ונותנים סיוע מיוחד ללא תשלום

באזור המטרו של ניו יורק ישנם שלושה שדות תעופה עיקריים: נמל התעופה הבינלאומי ג’ון פ. קנדי ​​(JFK), נמל התעופה לה גוארדיה (LGA) ונמל התעופה הבינלאומי ניוארק-ליברטי (EWR). שלושתם נגישים לכיסאות גלגלים, ומספקים לנוסעים עם מוגבלויות שירותי סיוע הניתנים ללא תשלום. כל חברות התעופה מספקות שירותים עבור אנשים עם מוגבלויות, וזאת בהתאם לחוק הגישה למובילי אוויר.

אטרקציות פופולריות: אמפייר סטייט בילדינג, המטרופוליטן וגראונד זירו

יש כל כך הרבה מה לראות בניו יורק וקצרה היריעה. בניין האמפייר סטייט הוא התחלה טובה והוא נגיש בכל קנה מידה. בקומה ה-86 של המבנה יש נקודות תצפית עם קירות צפייה נמוכים ורמפות – כך שגם אלו שאינם יכולים להתרומם מבחינה פיזית יוכלו ליהנות מהמראות עוצרי הנשימה של העיר. נקודת תצפית מרהיבה נוספת תקבלו בטופ אוף דה רוק (Top of the Rock), מבנה המאפשר להשקיף ב-360 מעלות על יופיה של העיר. כל נקודות התצפית במבנה נגישות באופן מלא. כיכר טיימס, המוזיאונים של ניו יורק כמו המטרופוליטן וגוגנהיים, מרכז לינקולן ואפילו אתר ההנצחה גראונד זירו, כולם נגישים ומותאמים לאנשים עם מוגבלויות.

חלק ממעליות הסאבוויי נגישות, חלק לא. ניו יורק

תחבורה ציבורית: נגישות מלאה, כולל המוניות הצהובות המפורסמות

ניתן לחקור אטרקציות תיירותיות רבות בעזרת אוטובוס התיירים בקו האפור (New York Hop-On Hop-Off Bus Tours), כאשר המפלס התחתון מותאם לאנשים המתניידים בעזרת כיסא גלגלים. זוהי דרך מומלצת, נוחה ונגישה לראות את העיר ואתריה.

המוניות הצהובות המפורסמות, שלמרבה הצער חלקן קטנות, מספקות שירות נגיש באופן מלא לכיסאות גלגלים 24 שעות ביממה, ללא צורך בהזמנה מראש. בשאר אמצעי התחבורה הציבורית המצב אפילו טוב יותר, כאשר חלק מתחנות הסאבווי נגישות וכוללות מעליות ורמפות. גם האוטובוסים של ניו יורק כוללים רמפות אוטומטיות, מה שהופך אותם לבחירה הראשונה של אנשים עם מוגבלויות המבקרים בעיר.

אתונה

שדה התעופה: זכות קדימה לנכים בביקורת הדרכונים, אוטובוס מונגש לעיר כל רבע שעה

נמל התעופה באתונה נגיש בצורה מופתית בכל התחומים, החל מהסעת אנשים עם מוגבלויות מפתח המטוס לעמדת הדרכונים, עבור למתן זכות קדימה לנכים בבדיקת הדרכונים. גם השירותים האחרים מתוכננים היטב למתן מענה הולם. משדה התעופה יוצא אוטובוס לעיר כל 15 דקות עם רמפת הרמה הידראולית, כולל מיקום ורצועות בטחון בחלל האוטובוס. לגבי מוניות משדה התעופה: לא כל מונית מאפשרת הכנסת כיסא גלגלים ולכן תצטרכו להזמין מונית סטיישן או ואן שאותן ניתן למצוא בשפע בשדה.

אטרקציות פופולריות: האקרופוליס לא מונגש דיו, אבל יש אינספור מקומות אחרים שכן

כיכר סינטגמה (מלבד השירותים הציבוריים בכיכר שאינם נגישים), רחבת הפרלמנט והחלפת המשמרות, מרכז הקונגרסים זאפיון, אצטדיון השיש, שער אדריאנוס, מוזיאון האקרופוליס, מרכז סטאברוס ניארכוס, האגורה, הפלקה, המוזיאון הארכיאולוגי, שוק הבשר, בר הגג של מלון פרש – כולם אתרים מומלצים ונגישים. 

לא מונגש דיו. האקרופוליס באתונה (צילום: Wally Gobetz)

מקדש זיאוס, גני זאפיון, מוזיאון המוזיקה, מגדל הרוחות, ספריית זאוס, האקרופוליס, כנסיית מטרופוליאוס – אינם נגישים או נגישים באופן חלקי ולכן הטיפ הוא להתקשר בבוקר הטיול לאתרים המיועדים, על מנת לבדוק אם המקום נגיש באופן מלא או חלקי. כמו כן, הקפידו לשאול באופן ספציפי אם המיקום מאפשר הגעה ללא מדרגות. כך או כך, יש מספיק אטרקציות, כך שגם אם אחת לא נגישה דיה, יש עוד רבות אחרות שכן.

תחבורה ציבורית: המטרו והמעבורות מונגשים. המדרכות ברחבי העיר – פחות

באופן כללי מערך התחבורה באתונה הוא מצוין. המטרו נחשב לאחד הנגישים באירופה – נוח, מהיר ועם מעליות לשירות הנכים. המעבורות – כולן מונגשות לנכים. לעומת זאת המדרכות לא תמיד ידידותיות, מלאות מהמורות וצרות מאד. לא קל להתנייד עם כיסא גלגלים רגיל, אבל ייתכן שעם קלנועית יהיה קל יותר.

דובאי

שדה התעופה: סיוע גם לאנשים עם מוגבלויות שקופות, רק הודיעו מראש

בשדה התעופה הבינלאומי דובאי (DXB) ובשדה התעופה Dubai World Central (DWC) אנשים עם מוגבלויות יזכו למגוון מלא של שירותים ומתקנים מיוחדים, החל מאזורי הורדה בעדיפות; אזורי צ’ק-אין ייעודיים; חדרי שירותים נגישים; סיוע בביקורת הגבולות וחניה חינם. אנשים עם מגבלות ראייה ושמיעה יכולים לבקש סיוע רצוף והעברה באמצעות רכב חשמלי (באגי). הסיוע ניתן גם לאנשים עם אוטיזם ושאר מגבלות שקופות. רצוי להודיע מראש לחברת התעופה על השירותים שנדרשים לכם על מנת להבטיח נחיתה או המראה חלקות וללא בעיות.

אטרקציות פופולריות: אינספור אתרי תרבות, פארקים וחופים מונגשים במלואם.

כמעט שאין עוד יעד אחר בעולם שמציע אטרקציות כה רבות כמו דובאי, החל מאתרי תרבות וארכיטקטורה מרהיבים, פארקי שעשועים ופארקי מים שופעי הרפתקאות, ועד לחופים ואפשרויות מדהימות לקניות. רבים מבין אלה מציעים שירותים ומתקנים המיועדים לאנשים עם מוגבלויות, ואפילו קיימות תוכניות נוספות לשיפור ההיצע. כמו כן, על מנת לקבל עזרה, רצוי ליצור קשר מראש עם משרדי האטרקציה כדי לברר פרטים נוספים.

תחבורה ציבורית: קחו מטרו, מוניות מותאמות או מעבורת

המטרו של דובאי היא אחת ממערכות הרכבת המתקדמות ביותר בעולם, ומציעה אפשרות נוחה לנסיעה ברחבי העיר. אנשים עם מוגבלויות יכולים להסתייע במעלית שמובילה לכל הקומות של תחנות המטרו, ולמקומות ייעודיים עבור אלו המתניידים בכיסא גלגלים בכל הרכבות. ניתן למצוא גם הכוונה בכתב בולט עבור לקויי ראייה, והתראות ברציפים, כמו למשל באמצעות צפצוף בעת פתיחת וסגירת הדלתות, בנוסף על איתות באורות מהבהבים לאותה מטרה.

מעלית מובילה לכל הקומות במטרו. דובאי (צילום: Wally Gobetz)

במקרה שנקודת היעד שלכם אינה קרובה לתחנת מטרו, מוניות הן חלופה נהדרת לשם נסיעה ברחבי דובאי. ניתן למצוא מוניות מותאמות בשדות תעופה, או להזמין באפליקציה של חברת המוניות של דובאי, Dubai Taxi Corporation (DTC). ניתן גם להזמין מונית דרך People of Determination Taxi, להזמין ישירות דרך האפליקציה, או בשיחה חינם למספר 800 88088 971+.

אפשרות תחבורה נוספת היא מונית ימית או מעבורת דובאי, שמציעות מראות נוף מרהיבים לעבר קו החוף של העיר. סירות משני הסוגים מצוידות ברמפה מתאימה ויכולות להשיט 2-‏3 כיסאות גלגלים במקביל. בנוסף, בכל התחנות הימיות מוצעת עזרה לאנשים עם מוגבלויות בעלייה ובירידה מהסירה.

כרטיס אשראי לאנשים עם מוגבלויות

בחרנו את היעד, ואת המלון. שכרנו רכב, ואפילו סגרנו כמה אטרקציות. אבל מה לגבי התשלום? גם את זה ניתן לעשות דרך “עדיף”, מועדון צרכנות לאנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם. החברות במועדון מבוססת על כרטיס אשראי “עדיף” מסוג American Express Gold/Mastercard Gold. למועדון זכאי להצטרף כל אדם עם מגבלה (נכות, לקות או מחלה כרונית) שברשותו אישור המעיד על מצבו.

במסגרת החברות במועדון תוכלו להנות מ: תנאי אשראי מובילים, הצעות ייעודיות והטבות בכל תחומי החיים: צרכנות, תיירות, תרבות פנאי ורווחה, הרצאות תוכן ועוד.

כאמור רק דרך מועדון עדיף ניתן להנפיק תעודת נכה בינלאומית שתאפשר לכם  :חופשה נוחה וקלה יותר בחו”ל ותסייע לכם ב:

  • חנייה במקומות חניה מסומנים
  • קיצור תורים והנחות באטרקציות ומוסדות רשמיים
  • תחבורה ציבורית בחו”ל ועוד.

המצטרפים למועדון הצרכנות “עדיף” בתאריכים 23.08-30.09.23 בלבד יקבלו תעודת נכה בינלאומית לשנה במתנה!
להצטרפות וקבלת תעודת נכה בינלאומית מתנה לשנה, לחצו כאן.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות