נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויות"סוף סוף גם אני יכולה לצאת לדייטים"

“סוף סוף גם אני יכולה לצאת לדייטים”

המקום: בר בגבעתיים. האירוע: ערב הספיד דייטינג הראשון בישראל שמיועד רק לאנשים עם מוגבלויות. גם כתבנו היה שם

“רוב האנשים שהייתי איתם היו ללא מוגבלות ורצו מישהי ללא מוגבלות”. לירון נתן ונתנאל חיים אנהורי בדייט (צילום: גיא וקנין)

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

בימינו, כולם כבר הספיקו להכיר את הקונספט המיוחד של “ספיד דייטינג”: מדובר באירוע שכולל מפגשים קצרים בין אנשים – שמטרתו לייצר מערכות יחסים שיהפכו, אם הכל יילך כמו שצריך, לזוגיות. אלא שבאופן טבעי, מרבית האנשים שמשתתפים באירועים כאלה הם ללא מוגבלות, והסיכוי של אנשים עם מוגבלויות להכיר בהם בני זוג הוא נמוך עד לא קיים.

שלמה ביטון, מייסד אפליקציית ההיכרויות “מיוחדים”, ורחלי קלי ברכה, מומחית בחינוך מיוחד, מאמנת אישית לזוגיות ומנחת סדנאות, החליטו בצעד אמיץ להשיק השבוע את ערב הספיד דייטינג הראשון בישראל המיועד לאנשים עם מוגבלות בלבד. “זה פעם ראשונה שקורה דבר כזה, שמישהו יוזם דבר כזה”, מסביר ביטון. “סוף סוף גם אני יכולה לצאת לדייטים”, אמרה ל”שווים” אחת המשתתפות לפני האירוע.

מאות אנשים עם מוגבלות שמחוברים לאפליקציית ההיכרות החדשה הוזמנו למסעדה החברתית “באזז” בגבעתיים, שהעניקה למשתתפים כיבוד על חשבון הבית. חשוב לציין כי לא מדובר באירוע החברתי היחיד שמתקיים במסעדה. הבעלים של המסעדה, נפתלי וקס, מקפיד לארח פרויקטים חברתיים שונים שנועדו לקרב ולחזק את האוכלוסיות השונות בישראל. “אני שמח מאוד לארח אותם ובטוח שיהיו עוד מפגשים כאלו”, הוא מספר, “מבחינתי אפשר לעשות ערב כזה כל שבוע”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


ההזמנה לאירוע הספיד דייט של "מיוחדים"
ההזמנה לאירוע הספיד דייט של “מיוחדים”

“אני מקווה שתתפתח זוגיות עם מי שהכרתי באירוע”

עשרות אנשים עם כל סוגי המוגבלויות מילאו את המסעדה בשעות הערב המוקדמות. יכולתם למצוא שם אנשים ונשים עם מוגבלויות פיזיות, על הספקטרום האוטיסטי, כבדי שמיעה ואחרים. “כשהגעתי למקום לא הבחנתי במשהו מיוחד, ראיתי אנשים רגילים שמנסים להכיר אחד את השני ולמצוא אהבה. רק כשהתחלתי לשוחח איתם הבנתי עד כמה הערב הזה חשוב ומרגש”, סיפרה בהתרגשות עדי סעתי (25), כבדת שמיעה מירושלים, שהגיעה במיוחד כדי למצוא אהבה.

סעתי, שמתנדבת בבבית החולים “הדסה הר הצופים”, חלמה כל חייה למצוא אהבה, אך עקב המוגבלות שלה לא יצאה לדייטים מעולם. במהלך הערב היא נפגשה עם מספר גברים עם צרכים מיוחדים, והבינה שבעצם ההשתתפות היא כבר עשתה צעד חשוב לעבר האהבה. “התחברתי מאוד לאנשים, ואני בטוחה שאשמור איתם על קשר”, סיפרה.

לירון נתן (28), סייעת בגן ילדים, היא משתתפת נוספת בערב. נתן מספרת כי היא חיכתה בהתרגשות למאורע: “הייתי כבר בדייטים, אבל רוב האנשים שהייתי איתם היו ללא מוגבלות ורצו מישהי ללא מוגבלות. כשהגעתי למקום מיד התחברתי לכולם. היה שם מישהו שהשיחה איתו הייתה הטובה מכולם. אמרתי לו שארצה להמשיך איתו את הקשר, בתקווה שבהמשך נוכל להתפתח וליצור זוגיות”.

במפגש נכח גם רימון טובין, מייסד פרויקט “האקותיזם”, חממה לפתרונות טכנולוגיים לאנשים על הספקטרום שבמסגרתה אף הוקם ופועל אתר “מיוחדים”. טובין הוא בעצמו אבא לבוגר על הרצף, ששוחח עם המשתתפים ושאל אותם האם מפגש כזה נותן להם תקווה למציאת פתרון בנושא זוגיות. כל הנוכחים השיבו לו בחיוב, ואף שאלו מתי יהיה המפגש הבא. טובין השיב להם שהמיזם פועל למען שיוויון של אנשים עם צרכים מיוחדים גם בתחומים כמו הרחבת מעגל החברים ומציאת זוגיות, והוא יפנה לארגונים רבים ככל שניתן כדי שכמה שיותר אנשים עם מוגבלות ישתתפו במפגשים מסוג זה.

פרסומת לאתר “מיוחדים”

איך זה הלך?

כדי שיגיעו בטוחים בעצמם וייהנו בדייטים, לפני התחלת הסבבים קיבלו המשתתפים הרצאה על רושם ראשוני, וכיצד למצוא חן בעיני בן/בת הזוג. מי שהעבירה את ההרצאה הייתה מורן ק., מומחית להוראה מותאמת ומרצה להעצמה אישית. בנוסף, לאורך כל הערב המשתתפים זכו לתמיכה ולהכוונה ממנחת סדנאות זוגיות מזה 30 שנה, קלי ברכה, המתמחה בהכוונת אנשים עם מוגבלות לזוגיות בריאה.

אירוע הספיד דייטינג כלל שבעה סבבים של היכרויות, כשבכל סבב היו למשתתפים שש דקות להכיר זה את זה. בתום שש הדקות המוקצות לכל מפגש, עברו המשתתפים להיכרות הבאה. חשוב לציין כי פרטי הקשר של המשתתפים נמסרים רק למארגני האירוע, כדי שיוכלו לשמור על פרטיותם ולהמשיך לדבר רק עם המשתתפים שבהם יבחרו.

אמנם מטרת המפגשים הרשמית היא למצוא זוגיות, אבל ביטון מספר שלאחר האירוע קיבל הודעות רבות ממשתתפים, שרצו לקבל גם מספרי טלפון של משתתפים אחרים לטובת קשר חברי. “לכולם מגיעה אהבה, לכולם מגיעים חברים. זה הסלוגן שליווה אותי בהקמה של המיזם המדהים הזה – ‘מיוחדים’. זו לא עוד סיסמה”, מציין ביטון בהתלהבות. “גם אם לא תצא חתונה אחת, למרות שאני מקווה שכן, בסיום של אירוע הספיד דייט – אני יודע שאת שלי עשיתי אם גרמתי לאנשים עם מוגבלות לדעת שהם לא חייבים להעביר את חייהם בבדידות ובפחד מבני אדם אחרים. אני מזמין את כל קהילת האנשים עם מוגבלויות להירשם לסדנאות הבאות שלנו ולתת צ’אנס לאהבה”, הוא אומר לסיכום.

כדי להתעניין ולהירשם בסדנאות נוספות כמו זו ניתן להירשם לאתר “מיוחדים” בכתובת: https://meyuchadim.co.il/

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות