נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםבלי הכנה: קיצצו לילד אוטיסט את היום בגן בעוד שעתיים

בלי הכנה: קיצצו לילד אוטיסט את היום בגן בעוד שעתיים

יואב בן ה-3.5, עם אוטיזם ושיתוק מוחין, הורחק מהצהרון בשל "מחסור בכוח אדם". אימו: "מה הילד שלי שונה מילדים אחרים?". העירייה: הנושא בבירור

מבחינתם זה עוד ילד שיישב בבית, מה זה משנה כבר”. יואב אישטו (צילום באדיבות המשפחה)

זה קרה יומיים בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים. מזי אישטו, תושבת קריית מלאכי, התבשרה בתדהמה כי בנה יואב (3.5), שמתמודד עם שיתוק מוחין ואוטיזם, יסיים את יום הלימודים במסגרתו החדשה באשדוד בשעה 14:00 במקום בשעה 16:00. הסיבה? מחסור בכוח אדם.

“אין לי מושג מה לעשות כרגע. אין לנו מענה אחר באזור, ולכן עיריית קריית מלאכי שיבצה אותנו באשדוד, בגן ‘מגן הלב’. הגעתי לכן ארבעה חודשים לפני תחילת השנה, בדקתי אותו והייתי מרוצה מאוד. הלכתי עם הילד, והכל היה בסדר. לכן השיחה כל כך הפתיעה אותי”, אמרה אישטו לאתר “שווים”.

“אני יודעת גם על אנשים בקרית מלאכי שילדם לומד בגן בגלל שהוא כבר ותיק, ובגלל שאני חדשה אז קל להוציא אותנו”, היא אומרת. “זה נשמע שמפלים כאן את הילד שלי, מה הילד שלי שונה על פני ילדים אחרים?”.

גם אישטו וגם בעלה אנשים עובדים, ולא יכולים לאסוף את הילד בשעה כל כך מוקדמת. התוצאה היא שהילד עד עכשיו בבית, וטרם התחיל את שנת הלימודים.

“אני עובדת כבר 12 שנה בחברת חלב גדולה בישראל, כרגע מבינים אותי ואת המצב שלי ומתחשבים, אבל אני יודעת שזה לא להרבה זמן”, אמרה אישטו. “אני מאוד חוששת לגבי העתיד שלי ושל בעלי. כרגע העדפתי שאני אפגע ולא בעלי. הוא עובד חדש בחברת תחבורה גדולה, ושם פחות יבינו את המצב שלנו. המפתיע הוא שאף אחד גם לא ניסה לשכנע אותי להשאיר אותו במסגרת. הם פשוט התקשרו אליי ואמרו לי שלא יהיה צהרון, וזהו. החלטה שלך מה לעשות. מבחינתם, זה עוד ילד שיישב בבית, מה זה משנה כבר”.

*************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

בשיחה עם מנהלת הגן באשדוד (ר’ הקלטה), התעמתה איתה אישטו לגבי העובדה שילדים אחרים בעיר ומחוצה לה לומדים במסגרת עד סיום שעות הלימודים. לדבריה, המנהלת הביעה צער אך אמרה כי הם מחויבים קודם כל לתושבי אשדוד.

כזכור, רק בחודש שעבר כזכור פסק בג”ץ כי בכל מסגרות התקשורת הם צריכים לפעול עד השעה 16:45, וכי במידה ולא – יצטרכו לעשות ככל יכולתם על מנת להפעיל את המסגרות. במקרה המקומם הזה, הילד והמשפחה ישלמו את המחיר.

אבי כהן מארגון לי”ן, מסר: “מעבר לזה שההורים שקיבלו את הבשורה וייפגעו כלכלית, גם הילדים שממשיכים כרגע כרגיל עלולים להיפגע. כי מנסים לחסוך בצוות כי יהיו פחות צוות על יותר ילדים ונאלצים לאחד את הכיתות ואז הילד לא מקבל את האיכויות שהוא מקבל וזה פוגע גם בטיפול של אלה שכן נשארים”.

מעיריית קריית מלאכי נמסר: “אנחנו מבררים את הנושא לעומק”.

מעמותת “מגן הלב” באשדוד, שמפעילה את הגן, נמסר בתגובה: “יואב איטשו שובץ לגן שיקומי של מגן הלב באשדוד. שעות הלימודים בגן לפי חוק הינם משעה 07:30 עד השעה 14:30. מגן הלב מפעילה מסגרת הארכת יום לתלמידים זכאים. ההורים ביקשו להצטרף למסגרת זו, אולם בשל מצוקת כוח האדם הידועה בתחום הסייעות, אין ביכולת המסגרת כרגע לקלוט תלמידים חדשים למסגרת זו. העמותה שוקדת על גיוס כוח אדם מיטבי, ומקווה בתקופה הקרובה לחזור ולקבל את כלל התלמידים למסגרת הארכת היום.”

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות