נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםתכירו את האוטיסטית הראשונה ב"מבוכים ודרקונים"

תכירו את האוטיסטית הראשונה ב”מבוכים ודרקונים”

הדמות החדשה, אסטריה, תופיע בספר שייצא לקראת השקת "מבוכים ודרקונים" 2024. בצוות המעצבים גם מעצבת אוטיסטית שתרמה לדמות מחוויותיה האישיות

אסטריה. צילום: “מבוכים ודרקונים”

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

אם אתם חובבי “מבוכים ודרקונים” (Dungeons & Dragons), תשמחו בוודאי לדעת שיצרנית המשחק, חברת Wizards of the Coast, עומדת להוציא סדרת ספרים חדשה לקראת הגרסה המתוכננת של המשחק ל-2024. לא פחות מעניין: אחת הדמויות הראשיות בספרים היא אוטיסטית, לראשונה בתולדות המשחק.

בחודש הבא עומדת החברה להשיק מוצר ייחודי המבוסס על פריט קסום בשם Deck of Many Things. הפריט כולל חפיסת קלפים בגודל טארוט המייצגים את הפריט עצמו, שהוא למעשה אוסף של לחשים ופריטים קסומים ומוזרים.

הסט הארוז מכיל גם ספר בשם “The Book of Many Things”. כמו מהדורות אחרות של “מבוכים ודרקונים”, הספר כתוב מנקודת מבט של דמות בדיונית בשם אסטריה, המתוארת כ”נסיכה שהפכה לאבירה קדושה”. אסטריה היא הדמות האוטיסטית הראשונה שהצטרפה ל”מבוכים ודרקונים”.

לעיצוב הדמות החדשה הייתה שותפה גם המעצבת מקנזי דה ארמאס, בעצמה אישה אוטיסטית. דה ארמאס הצליחה לשלב רבות מהחוויות האישיות שלה אצל אסטריה. למשל, יש קטע בספר על מיקוד היתר של אסטריה במשחק פאזל, עד כדי כך ששכחה לאכול, וגם איבה כלפי דמות ששברה לה את הצעצוע שנועד להפחית אצלה חרדה.

בראיון שנתנה לא מזמן לאתר הגיימינג וחדשות הבידור “פוליגון” סיפרה המעצבת שהאוטיזם של אסטריה “מחלחל לכל הפעולות שלה, אבל הוא לא מגדיר אותה. היא מביעה את אהבתה לדברים אחרים מעבר לסתם ‘אני אוטיסטית’, וזה כל כך מתגמל לראות את החוויות שלה ולשקף אותן דרך הסיפור שלה”.

לפני שנתיים התפרסם ב”פוליגון” מאמר בשם “איך אוטיזם מניע את ה-D&D שלי”, שבו צוינו היתרונות של משחקי תפקידים כמו “מבוכים ודרקונים” עבור אנשים עם שונות נוירולוגית. “משחקים אלה מייצרים מבנה מסודר לחוויה לא מובנית וכאוטית יחסית – אינטראקציה חברתית”, נכתב שם. “אנשים עם אוטיזם לא צריכים לדאוג לאי הבנה של ציניות מכיוון שבדיקת תובנה יכולה פחות או יותר לחשוף את כוונות הדובר”.

דרך מחשבה זו מתאימה גם לחוויות של דה ארמאס בנוגע למשחק. לדבריה, כשהחלה לעסוק בו נאמר לה ש”מבוכים ודרקונים” רע לאוטיסטים בגלל ההיבט החברתי. “החלטתי לצאת מהארון כאוטיסטית כי רציתי שאנשים יידעו שהאנשים האלה טועים”, אמרה דה ארמאס ל”פוליגון”. “זה מרגיש לי כמו הצעד הבא ושהמשחק הזה באמת משקף את כל האנשים המדהימים שמשחקים בו”.

************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות