נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותעיטור הנשיא למקימת "כנפיים של קרמבו" ובתי הספר המכילים

עיטור הנשיא למקימת “כנפיים של קרמבו” ובתי הספר המכילים

מנימוקי הזכייה: "עדי אלטשולר, יזמת חברתית צעירה ומהפכנית בישראל, הפכה לדוגמה ומופת לתיקון עולם"

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם כלת עיטור הנשיא עדי אלטשולר. צילום: עמוס בן גרשום, לע”מ

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

לרגל שנת ה-75 לישראל, נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק שלשום בטקס חגיגי את “עיטור הנשיא” לשנת תשפ”ג לרשימת אנשים שתרמו תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל, לעם היהודי ולאנושות. בין מקבלי העיטור: עדי אלטשולר, מייסדת תנועת הנוער “כנפיים של קרמבו” ורשת “אינקלו – בתי ספר וגנים מכילים”.

בנימוקי הוועדה המייעצת לנשיא המדינה בעניין ״עיטור הנשיא״ ליזמות חברתית נכתב כך: “עדי אלטשולר (בת 36), יזמת חברתית צעירה ומהפכנית בישראל, הפכה לדוגמה ומופת לתיקון עולם. עדי יזמה והקימה שלושה ארגונים גדולים משני עולם: ‘כנפיים של קרמבו’, תנועת נוער ישראלית מהפכנית, המשלבת ילדים ונוער מהחינוך הכללי ומהחינוך המיוחד; ‘זיכרון בסלון’, מיזם חברתי של התכנסויות לא פורמליות בבתים פרטיים סביב יום הזיכרון לשואה ולגבורה; ורשת בתי ספר ‘אינקלו – בתי ספר וגנים מכילים’ – רשת הפרוסה בכל הארץ ומהווה מודל חדש לשילוב של חינוך כללי וחינוך מיוחד”.

“תודה לכם, זוכות וזוכים יקרים – לא רק על התרומה המופלאה שלכם, אלא גם על קרן האור שאתם מהווים עבורנו בימים הלא פשוטים האלה, בהם הקיטוב והפילוג עושים בנו שמות”, אמר נשיא המדינה למקבלי העיטור. “על התזכורת שיש דרך אחרת; שאפשר לא רק לחיות ביחד למרות כל הגיוון ובגלל כל הגיוון – אלא גם להקים חברת מופת, מגוונת ומשותפת, שמושתתת על ערכים ועל נתינה, על שורשי העבר ועל חלומות העתיד; לרווחתם של כל תושבי הארץ, ולתפארת מדינת ישראל”.

הרצוג ביקש גם להודות לבני המשפחות של הזוכים. “בלעדיהם אני יודע שאף אחד ואחת מכם לא היו מצליחים לקיים את המפעלים שהקמתם ולתרום את התרומה הגדולה שתרמתם”, הוסיף הנשיא. “התודה הזו נתונה לכם לא רק בשמי – אלא בשם כל מדינת ישראל. מי ייתן שנזכה לחזות בעוד מאור היקרות של כל אחד ממקבלי העיטור – אור השותפות, היוזמה, היצירה, המצוינות והגיוון – בארצנו, בעמנו ובעולם כולו. לו יהי״.

מלבד אלטשולר רשימת הזוכים כללה את היוצרת והזמרת חווה אלברשטיין, פרופ’ מאיר בוזגלו, הרב מנחם הכהן, פרופ’ מונא ח’ורי, האלוף (במיל’) דן טולקובסקי, העיתונאית כרמלה מנשה, הכדורגלן ביבראס נאתכו, איש החינוך ד”ר אסעד עראידה, היזמת החברתית לנה שטרן, עמותת קמ”ח – קידום מקצועי חרדי, המדינאי המרוקאי אנדריי אזולאי ובכיר המשפט הבינלאומי הפרופ’ ארוין קוטלר.

**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות