נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"
הסתדרות 480-100

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיחדשותפול סיימון על אובדן השמיעה באוזן שמאל: "נפלתי לדיכאון"

פול סיימון על אובדן השמיעה באוזן שמאל: “נפלתי לדיכאון”

המוזיקאי האגדי משתף, בסרט חדש אודותיו, בהתמודדות שלו עם המוגבלות: "לא קיבלתי את זה לגמרי, אבל אני מתחיל"

Paul_Simon (Credit by Matthew Straubmuller)
נשאר רק עם 8% שמיעה באוזן שמאל. פול סיימון. צילום (מתוך ויקיפדיה): Matthew Straubmuller

היוצר והזמר האמריקאי פול סיימון (81) משתף, בסרט דוקומנטרי חדש על חייו, בהתמודדות שלו עם אובדן השמיעה באוזן שמאל אותה הוא חווה בשנים האחרונות. סוכנות הידיעות AFP דיווחה כי סיימון סיפר כי בעקבות המגבלה הוא “באמת נפל לדיכאון”. ב”הוליווד ריפורטר” ציטטו אותו באומרו: “לא קיבלתי את זה לגמרי, אבל אני מתחיל”.

מאחורי הסרט החדש, שנקרא “In Restless Dreams: The Music of Paul Simon”, עומד היוצר זוכה האוסקר אלכס גיבני. הסרט הוצג השבוע בהקרנת בכורה בפסטיבל הסרטים של טורונטו. בסרט צולל גיבני לתוך הקריירה של סיימון, מהשותפות עם חבר הילדות ארט גרפונקל בצמד סיימון וגרפונקל, דרך חקר מוזיקת ​​העולם שלו ועד לבעיות השמיעה האחרונות.

השקת הסרט הייתה הזדמנות טובה עבור התקשורת לשוחח עם סיימון. “אני מנגן בגיטרה כל יום”, סיפר לעיתונאים. “זה הכלי שמאפשר לי לבטא את עצמי בצורה יצירתית. אבל זה גם המקום שאליו אני הולך בשביל נחמה. זה דבר מאוד חשוב בשבילי”.

************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

הוא לא הסתיר שהמוגבלות משפיעה באופן מהותי על חייו: “אתה יודע, משהו קורה לך כאשר יש לך סוג של מוגבלות שמשנה את המודעות שלך או את האופן שבו אתה מנהל אינטראקציה עם החיים והעבודה”.

כבר בחודש מאי חשף הזמר לראשונה שאיבד כמעט לחלוטין את השמיעה באוזן השמאלית. “נשארתי עם 8% שמיעה באוזן הזאת”, סיפר. על הקריירה שלו הוא אומר בסרט: “מאז שהייתי בן 13 לא רציתי להיות שום דבר חוץ מכותב שירים וזמר”.

לדברי סיימון, הניסיון להשמיע את השירים החדשים בלייב הוא אתגר עבורו. “אני לא בטוח איך אני יכול לשלב את הקול שלי עם הגיטרות”, אמר בכנות. “למרות זאת, עוד שבוע אני הולך לנסות לעבוד עם שני גיטריסטים שינגנו את הקטעים שניגנתי בתקליט ולראות אם אני יכול לשיר את היצירה”.

בשאלות ותשובות עם העיתונאים סיימון גם חשף שהוא כתב שיר חדש בשם When I Learned to Play Guitar, אבל הוסיף כי הוא לא יודע אם יעשה אתו משהו אי פעם.

פול סיימון התפרסם כמחצית מצמד הפולק-רוק של שנות ה-60 סיימון וגרפונקל, עם שירים כמו Mrs Robinson ו-The sound of Silence, שהפכו ללהיטי ענק. הקיץ הוא הוציא את אלבום הסולו ה-15 שלו.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות