נושאים קשורים

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
הסתדרות 480-100

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"
ראשינגישותתכינו את הילדים: פארק 5 החושים יושק בקרוב בת"א

תכינו את הילדים: פארק 5 החושים יושק בקרוב בת”א

הפארק, שמיועד לאנשים עם ובלי מוגבלויות שיבלו יחד, ייפתח לציבור ב-9 באוקטובר והוא כולל עשרות מתקנים מונגשים ומגוון פעילויות. אז מה מחכה לכם שם?

השקעה של 2.2 מיליון שקלים. פארק חמשת החושים (צילום הדמיה מתוך מצגת העירייה)

בימים אלה מושלמות העבודות על פארק חמשת החושים בגני יהושע בתל אביב, סמוך לפארק החבלים. מדובר בפרויקט יחיד מסוגו בארץ לאנשים עם ובלי מוגבלות, שצפוי להיפתח לציבור ב-9 באוקטובר הקרוב.

הפרויקט החל לפני שנתיים בהחלטה של עיריית תל אביב להקצות חמישה דונמים בפארק גני יהושע לטובת הקמת פארק ייחודי ונגיש, שיוכל להוות מקום מפגש משותף לכלל סוגי האוכלוסייה ויאפשר בילוי ספורטיבי קל גם לאנשים עם מוגבלויות ונכויות. עלות הקמת הפרויקט עמדה על כ-2.2 מיליון שקלים. הקונספט של “חמשת החושים” תוכנן כך שהמבקרים בפארק יחוו גירויים בכל חמשת החושים: הראיה, המישוש, הריח, השמיעה והטעם.

************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

הפארק, שמוקם על ידי חברת גני יהושע, כולל מתחם משחקים הגדול ביותר בארץ; מגוון גדול של מתקני עץ ומים; רחבת הורים; אזורי ישיבה קבוצתיים מותאמים; מתקני מבוכים; נדנדות; מתקני משחק מעץ; מתקני שמע וצליל; מנהרת צלילים וצבעים; נדנדת קפיצים לכיסא גלגלים; מתקן קן ציפור; ערוגת ריח מונגשת לנכים, קיר מישוש, ומתקני משחק נגישים בהם משחק רצפת פסנתר, מתקן שמע תופים, מתקני קסילופון, מתקן רצפה “סיימון אמר” ועוד.

פארק חמשת החושים. הפתיחה בקרוב (צילום הדמיה מתוך מצגת העירייה)

בפארק הושם דגש גם על מתקנים משולבים, שנועדו לילדים עם ובלי מוגבלות שישחקו יחד, כפי שניתן לראות בפרסומים התוחמים את הפארק, בהם מתנוססות תמונות של אנשים וילדים עם ובלי מוגבלויות שונות שמבלים יחד באווירה מעודדת ותומכת. לטובת אנשים עם כסאות גלגלים יהיו מתקנים מיוחדים, כולל אפשרות להשאיל כיסא גלגלים מהמקום.

גם דרכי הגישה לפארק ובתוך הפארק יהיו מונגשים לכולם. “אני בטוח שהמתחם החדש והמונגש הולך להיות מקום בילוי מועדף”, אמר ראש עיריית ת”א-יפו, רון חולדאי.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות