נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"
הסתדרות 480-100

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיחדשותהרמטכ"ל: "עלינו לעשות הכל כדי שלוחמינו יהיו שלמים גם בנפש"

הרמטכ”ל: “עלינו לעשות הכל כדי שלוחמינו יהיו שלמים גם בנפש”

רב-אלוף הרצי הלוי התייחס לראשונה לנושא הפוסט-טראומה של חיילים ואמר: "אנחנו לוקחים אחריות ללמוד ולהשתפר"

רב אלוף הרצי הלוי. התבטאות ראשונה (צילום רווח הפקות)

הרמטכ”ל, רב-אלוף הרצי הלוי, התבטא אמש לראשונה מאז נכנס לתפקידו בנושא השנוי במחלוקת של פוסט טראומה בעקבות שירות בצה”ל. על רקע תלונות רבות שצצו בשנים האחרונות בנושא, אמר הלוי: “עלינו המפקדים לגלות אחריות גם כשמסתיים הקרב, ולעשות כל שניתן על מנת שלוחמינו יהיו שלמים – בגוף ובנפש – בשנים שאחרי”.

הלוי, שדיבר בטקס לזכרם של חללי חטיבת הצנחנים, הוסיף כי “אם כשלנו בכך, אנחנו לוקחים אחריות ללמוד ולהשתפר”. באתר Ynet פורסם כי ב-1 באוקטובר צפוי הלוי להיפגש עם הלומי קרב ולדבר איתם על נושא הפוסט-טראומה.

בנאומו אמש התייחס הלוי בעקיפין גם לנושא האובדנות בצה”ל כשאמר כי “מורשת הצנחנים המפוארת נקנתה במחיר יקר. 1,584 חללים לחטיבות הצנחנים בסדיר ובמילואים ובהם מי שיצאו לקרב ולא שבו, ומי שקיפדו חייהם בתאונות, במחלה או בסערת הנפש. בהם, מי שהיו לי רעים לנשק, חברים, מפקדים ופקודים”.

נזכיר כי בחודש שעבר הודיע משרד הביטחון כי הוא מקים צוות מקצועי לבחינת הליכי ההכרה של בקשות בתחום הנפש. זאת על התאבדותם הטרגית של בר כלף ז”ל ואור דוניו ז”ל, שני לוחמי צה”ל לשעבר שהתמודדו עם משברים נפשיים חריפים ואף הגישו בקשות למשרד הביטחון להכיר בהם כהלומי קרב.

בראש הצוות של משרד הביטחון יעמוד אלוף (מיל’) איציק תורג’מן, ויהיו חברים בו סמנכ”ל וראש אגף התכנון במשרד הביטחון איתמר גרף, יו”ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה הפסיכיאטר פרופ’ אייל פרוכטר, איש החינוך חגי רזניק ועובדת סוציאלית בכירה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות