נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיספורטלמכירה: כדורגל חתום על ידי כוכב ברצלונה סביולה והקשר ראובן עטר

למכירה: כדורגל חתום על ידי כוכב ברצלונה סביולה והקשר ראובן עטר

ספיישל אולימפיקס ישראל וליגת "שווים" בכדורגל עורכים מכירה פומבית. כל ההכנסות יוקדשו לקידום הספורט לאנשים עם מוגבלות

חתם על כל כדור שכבש שער ראשון במשחק. ראובן עטר (צילום: באדיבות ספיישל אולימפיקס)

במסגרת משחקי הראווה בין אגדות ברצלונה לאגדות מכבי ת”א ואגדות מכבי חיפה, כדורי המשחקים אשר כבשו את השער הראשון בכל משחק – על ידי חבייר סביולה וראובן עטר – מועמדים למכירה פומבית. כל ההכנסות יוקדשו לספיישל אולימפיקס ישראל, ולליגת “שווים” בכדורגל.

קבוצת האגדות של ברצלונה, עם כמה משחקני העבר הגדולים מהקבוצה ובראשם רונאלדיניו, ריבאלדו, וסאביולה, הגיעה בשבוע שעבר לארץ למשחקי ראווה נגד נבחרת האגדות של מכבי תל אביב ומכבי חיפה. בראש הנבחרות הישראליות עמדו שחקני העבר אבי נמני ויניב קטן, יחד עם שמות גדולים נוספים כגון טל בן חיים, שוער העבר לירן שטראוברף, מיקי זהר, ראובן עטר ואריק בנאדו.

הספרדים מצדם הגיעו למשחקי הידידות בבלומפילד ובסמי עופר עם כמה מכוכבי העבר הגדולים ביותר של הקבוצה לאורך השנים, ביניהם ריבאלדו, רונאלדיניו, סאביולה ועוד.

לאחר השער ראשון בכל משחק, נעצר המשחק במטרה שהאגדות יחתמו על כדור המשחק את חתימתם האישית. כאמור, הכדור מהמשחק הראשון נחתם על ידי אגדת ברצלונה חבייר סביולה אשר כבש את השער הראשון; והכדור מהמשחק השני נחתם על ידי אגדת מכבי חיפה הקשר האגדי ראובן עטר. השער האדיר של עטר הרעיד את אצטדיון סמי עופר וחרך את הרשתות החברתיות.

חבייר סביולה. צילום: ישי נאמן, ישראל ספורט

הכדורים החתומים הועברו על ידי הטוטו, מיוזמות המשחקים, לעמותת “ספיישל אולימפיקס” וליגת “שווים בכדורגל”, במטרה לגייס כסף ולתמוך בספורט לאנשים עם מוגבלויות שכליות וקוגניטיביות בישראל, ובענף הכדורגל בפרט. שיתוף הפעולה המיוחד בין ספיישל אולימפיקס לטוטו הובל ע”י pivot2.0 – סוכנות לקריאייטיב ספורט של רן עובדיה.

המכירה הפומבית תתקיים באתר ספיישל אולימפיקס ישראל, כאשר הסכום ההתחלתי לתרומה לכל כדור הוא 1,500 שקלים. שתי המכירות יסתיימו בימים הקרובים, אז ספיישל אולימפיקס יכריזו באתר ובעמוד הפייסבוק על הזוכים.

מנכ”לית ספיישל אולימפיקס, שרון לוי בלנגה: “אני רוצה להודות לארגון הטוטו לקידום מטרות חברתיות באמצעות הספורט, ועל יוזמתו לאירוע ספורטיבי שאירח אגדות כדורגל מישראל ומברצלונה ועל בחירתו בארגון ספיישל אולימפיקס וליגת שווים בכדורגל. תשומת הלב מייצרת הכלה ושינוי חברתי דרך המגרש בהשראת עקרון פשוט של שווים בכדורגל: להתאמן יחד, לשחק יחד, להיות מאוחדים למטרה אחת על המגרש – לנצח ולהתחרות יחד. הספורט הוא כלי מהיר לידידות ולהבנה בין ספורטאים עם וללא מוגבלות”.

************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

************

מנכ”ל הטוטו, מאיר ברדוגו: “לשמחתי, לאחרונה בהובלת שר הספורט מר מיקי זוהר, נכנס ממד משמעותי נוסף שהטוטו יפעל בו בעתיד, והוא קידום מטרות חברתיות באמצעות הספורט. אני חושב שקל להסכים שעם כל הכבוד לאליפויות, גביעים וגולים, ספורט הוא גם כלי נפלא לקידום ערכים בחברה, לצמצום פערים וליצירת שוויון ורעות בין אנשים. לכן, אני יותר מגאה להיות הערב לצד נציגי ליגת ‘שווים’ בכדורגל הישראלי. הם בעיניי דוגמה לניצחון האמיתי של הספורט”.

פרויקט “שווים בכדורגל” של ספיישל אולימפיקס, מאגד יחדיו קבוצות יוניפייד (קבוצות משולבות). בפרויקט שווים בכדורגל, כל קבוצה מורכבת מספורטאי “ספיישל אולימפיקס”, כאשר הספורטאים ללא מוגבלויות הם אוהדי הקבוצות השונות. הם גם מתפקדים כמנהלי הקבוצות, בהתנדבות מלאה, ומתוך חיבור לחזון ושילוב אותו מובילה ספיישל אולימפיקס ישראל. כיום, הליגה כוללת 10 קבוצות וכ-360 שחקנים פעילים בליגה.

בימים אלו עובדת ספיישל אולימפיקס עם מועדני כדורגל מהפריפריה להקמת ליגה משולבת לנוער. מדובר בפרויקט חדש בשיתוף בית הנשיא, במסגרתו 10 מועדוני כדורגל מהפריפריה יתאגדו תחת דגל השילוב של בית הנשיא בשיתוף משרד הספורט, עמותת ערכים בספורט וההתאחדות לכדורגל.

רוצים להשתתף במכירה הפומבית? הקליקו כאן.

מינימום 1,500 דולר. הפרסים במכירה הפומבית (צילום: באדיבות ספיישל אולימפיקס)
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות