נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותהישגים בספורט הפראלימפי: אלו המעפילים לפריז 2024

הישגים בספורט הפראלימפי: אלו המעפילים לפריז 2024

הקלעית הפראלימפית יוליה צ'רנוי זכתה במדליית זהב בפרו, אסף יסעור גבר על מתחריו באליפות העולם בטקאוונדו. יו"ר הוועד הפראלימפי: "כבוד לדגל"

יוליה צ'רנוי (במרכז) עם המדליה. צילום: איגוד הקליעה
יוליה צ’רנוי (במרכז) עם המדליה. צילום: איגוד הקליעה

ימים נפלאים עוברים על הספורט הפראלימפי בישראל: הקלעית הפראלימפית, יוליה צ’רנוי, זכתה במדליית זהב במקצה רובה אוויר ל-10 מטרים באליפות העולם המעורבת לגברים ונשים בפרו. זהו הישג נוסף שייזקף לזכותה של הקלעית הישראלית בדרך למשחקים הפראלימפיים בפריז שייערכו בשנה הבאה.

“רעדתי בסוף התחרות”, הודתה צ’רנוי בהתרגשות לאחר שקטפה את ההישג הגדול. “זו זכייה ראשונה שלי במדליית זהב באליפות עולם – וזה מרגש. רק לפני שבועיים השתתפתי באליפות אירופה, ושם לא הלך לי טוב, אבל למדתי מזה. התאמנתי כל יום ועבדתי עם המאמן שלי, גיא סטריק. המדליה היא מאמץ משותף של שנינו”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“זהו ניצחון מאוד מתוק”, הוסיף המאמן, גיא סטריק. “עברה על יוליה שנה לא פשוטה בשל שבר בקרסול, שגרם לה לכאבים בתחרויות עצמן ומחוץ להן. אחרי שזכתה במקום הרביעי באליפות אירופה מוקדם יותר השנה, התחלנו לעבוד חזק גם על הקטע המנטלי. הפעם יוליה הובילה לאורך כל הפיינל, ולא שמטה את ההובלה לרגע. ללא ספק הישג מדהים”. יצוין כי המקצה בו זכתה צ’רנוי הוא יוצא דופן, וכלל מספר משתתפים גבוה, עם לא פחות מ-64 קלעיות וקלעים שהתחרו לצידה.

יו”ר הוועד הפראלימפי, משה מוץ מטלון, בירך: “אלופת העולם שלנו יוליה צ’רנוי, ממשיכה בשרשרת הצלחותיה לקראת המשחקים הפראלימפים בפריז 2024, כבוד ליוליה וכבוד לדגל”.

ההישג הלא ייאמן של יסעור

כזכור, גם הספורטאי אסף יסעור הבטיח את מקומו במשחקים הפראלימפיים בפריז 2024, לאחר שזכה בפעם השנייה ברציפות באליפות העולם בטקוואנדו שנערכה בעיר וורקרוז במקסיקו בשבוע שעבר. יסעור, קטוע ידיים המתמחה באומנות הלחימה הקוריאנית, גבר על מתחרים בטופ העולמי, ושריין בכך את מקומו בתחרות היוקרתית.

יסעור פתח את היום עם ניצחון בשמינית הגמר 36-6 על יריב מפרו, לאחר מכן ניצח ברבע הגמר 27-10 יריב ממונגוליה, בחצי הגמר ניצח יריב ממרוקו 11-8 ובגמר אליפות העולם ניצח את היריב המצוין מטאיוון 13-8.

הישגים גם בסקי מים

הנרי חן בן ה-28, קטוע רגל, זכה בסוף השבוע האחרון באליפות אירופה בסקי מים לכבלים. אמנם לא מדובר בתחרות פראלימפית, והיא לא תהווה מקצה בפריז 2024, אבל עדיין מדובר בהישג מרשים לכל הדעות.

חן איבד את רגלו השמאלית בפיגוע דריסה בעת שירותו הצבאי, וכבר הספיק בעבר לקטוף את מדליית ארד בענף. עם ההישג החדש, הוא מרגיש שכבש פסגה נוספת, אך מכוון להגיע לאליפות העולם, ולעמוד על הפודיום עטור מדליה נוספת.

הספורטאי הנרי חן (מימין). צילום: ליאור סופר
הספורטאי הנרי חן (מימין). צילום: ליאור סופר
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות