נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
הסתדרות 480-100

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשימתמודדי נפשמרגש: באברבנאל השיקו "חדר מתנות" לימי הולדת של מטופלים

מרגש: באברבנאל השיקו “חדר מתנות” לימי הולדת של מטופלים

החדר נתרם על ידי ארבעה ילדים להנצחת הוריהם: "חיפשנו דרך לשקף את הנתינה שלהם לזולת, כך הם ימשיכו לשמח אנשים גם אחרי מותם"

חדר המתנות באברבנאל. צילום: אלי אהרונוב

במרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל השיקו לאחרונה מיזם מרגש: חדר מתנות, המיועד לחלוקה למטופלים ביום הולדתם. בחדר ניתן למצוא מגוון רחב של מתנות חדשות באריזתן, המותאמות הן לבוגרים והן לבני נוער. תהליך בחירת המתנות נעשה בשיתוף המטופלים, באמצעות שאלון ושיחות עם מנהלת חווית השירות, כחלק מתפיסה של שיתוף המטופלים עם דגש על חוויה אישית מעצימה.

ביום הולדתם יקבלו כל מטופל ומטופלת גלוית יום הולדת, איתה יוכלו להגיע אל חדר המתנות ולבחור בעצמם מתנה. בין המתנות שמחכות להם ניתן למצוא תיקים, כוסות טרמיות, בקבוקי שתיה, כובעים, חוברות יצירה ועוד.

חדר המתנות הוקם לזכרם של ישעיהו (שייקה) ודבורה שויד על ידי ארבעת ילדיהם: עדי שויד, עוזי שויד, רותי מאירי וסיסי גרמן. ישעיהו ודבורה נפטרו לפני כחמש שנים. הם היו מחלוצי החינוך הגופני במגזר הדתי לאומי, והתגוררו בתל אביב. האם דבורה הייתה מורה מיתולוגית לספורט בבתי ספר בתל אביב, והאב הקים וניהל את המכללה לחינוך גופני בגבעת וושינגטון והיה מפקח ומרצה במכון וינגייט.

בתם רותי מאירי מספרת כי ההורים היו מוקפים חברים ממעגלים שונים וכיבדו כל אדם באשר הוא. בביתם היו תמיד מגירת ממתקים וארון מתנות, והם נהגו להגיע לכל מקום עם מתנה כדי לשמח מבוגרים וילדים. “כשחיפשנו דרך להנציח את הורינו, רצינו לעשות זאת דרך מיזם שישקף את הנתינה שלהם לזולת”, סיפרה מאירי. “חדר המתנות שהקמנו באברבנאל יעשה זאת בצורה הטובה ביותר. כך תישמר המורשת שלהם והם ימשיכו לשמח אנשים גם אחרי מותם”.

הפרויקט יצא לדרך הודות לקשר שיזמה קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש, בראשות ורד מזומן אביעד, בשיתוף פעולה של יו”ר “ידידי נפש אברבנאל”, הגברת דפנה נחושתן, עם המנהל האדמיניסטרטיבי, מר זיו עיני, שאישר הקמת מבנה ייעודי לנושא וחיבר למיזם את האומנית המקומית לורן קרואני – שציירה ציור קיר מרשים על כל המבנה. המבנה הוקם בסיוע מנהל מחלקת השירותים הטכניים, יהודה בוזגלו. המקום יתופעל על ידי מנהל מחלקת טקסטיל, אבי כהן, ועל ידי מנהלת חווית השירות, לימור נפתלי.

פרופ’ יובל מלמד, מנהל המרכז לבריאות הנפש אברבנאל, אמר: “הקמת חדר המתנות היא צעד חשוב ומשמח בקידום האוטונומיה של מתמודדי הנפש, בחזרה לקהילה ולחיי השיגרה כמו כולנו”.

דפנה נחושתן, יו”ר “ידידי נפש אברבנאל”, הוסיפיה כי “מדובר בפעילות נהדרת, המאפשרת לכל מטופל לחגוג באופן אישי את יום הולדתו וזאת כחלק ממטרותינו, לשיפור הרווחה הנפשית והחברתית של המטופלים”.

ורד מזומן אביעד, מנכ”לית קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש: “אני שמחה על פתיחת חדר המתנות כחלק מהחיבוק החם שהקהילה נותנת למתמודד הנפש”.

בבית החולים מזמינים את הציבור לתרום מתנות או כסף לרכישת מתנות. ניתן לעשות זאת באמצעות יצירת קשר עם דפנה נחושתן.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות