נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםיואב הקטן עדיין בבית, ועכשיו העירייה מאשימה את אימו

יואב הקטן עדיין בבית, ועכשיו העירייה מאשימה את אימו

מעקב "שווים": יואב אישטו בן ה-3.5 עוד לא קיבל מסגרת מלאה עד 16:00, ואימו ממשיכה להילחם. בשיחה עם בכיר בעירייה הוא תקף אותה: "את פוגעת בילד". האזינו להקלטה

אין מקום בגן שיקומי אחר במחוז. יואב ומזי אישטו (צילום באדיבות המשפחה)

חודש עבר מאז נפתחה שנת הלימודים, ויואב אישטו בן ה-3.5 מקריית מלאכי, המתמודד עם שיתוק מוחין ואוטיזם, עדיין נמצא ללא מסגרת לימודית. הסיבה? לטענת “מגן הלב” באשדוד, הבעיה היא מחסור בכוח אדם. עתה, מנהל אגף החינוך בעירייה בוחר להאשים דווקא את האם מזי – וטוען שהיא עצמה פוגעת בילד.

“להגיד אני לא רוצה את המסגרת הזאת שמציעים, ואחרי זה לומר באותה נשימה שאתם לא מוצאים לו מקום? מי שלא מוצא מקום זו את, כאמא”, כך תקף מנהל אגף החינוך בעירייה את מזי, אימו של יואב, בשיחה מוקלטת שהגיעה לידינו.

כאן ב”שווים” אנחנו עוקבים אחר סיפורו של יואב הקטן מאז פתיחת השנה. כזכור, הכל החל כאשר יומיים בלבד לפני תחילת שנת הלימודים התבשרה מזי אישטו, תושבת קריית מלאכי, כי בנה יואב יסיים את יום הלימודים במסגרתו החדשה באשדוד בשעה 14:00 במקום בשעה 16:00 – בשל מחסור בכוח אדם.

גם אישטו וגם בעלה אנשים עובדים, ולא יכולים לאסוף את הילד בשעה כל כך מוקדמת. התוצאה היא שהילד עד עכשיו בבית, וטרם התחיל את שנת הלימודים.

בשיחה עם מנהל אגף החינוך בעירייה, הוא אמר למזי אישטו: “חבל מאוד שאת משאירה את הילד שלך בבית, (כי) את פוגעת בו. את מסתכלת גם במראה, לראות איפה את כאמא פוגעת בילד שלך? אני חוזר על המשפט הקשה שאמרתי: את, שאת משאירה את הילד בבית, את פוגעת בו”.

בסיכום השיחה, שנמסר למזי, נכתב כי “האם מסרבת לשלוח את הבן לגן שיקומי במגן הלב, בשל יחס לא נאות במענה לצהרון ובנוסף אינה סומכת על המסגרת. למרות שיח נחרץ של מנהל האגף מול האם, לא שינתה את עמדתה ומבקשת מקום חלופי”. עוד נכתב כי אין מקום בגן שיקומי אחר במחוז.

יצוין כי לפי הזכויות המגיעות לילד, הוא זכאי ליום לימודים ארוך עד השעה 16:00. בשל חוסר אפשרויות בעיר מגוריו בקריית מלאכי, הם הופנו לגן ב”מגן הלב” באשדוד, שם במפתיע וללא שום הכנה מראש מסרו כאמור לאם כי לא ניתן להשאירו לצהרון. עבור האם מדובר במכה קשה כלכלית ונפשית, שכן היא אינה יכולה לעבוד וגם לקבלו בבית בשעה כה מוקדמת.

“אני עובדת כבר 12 שנה בחברת חלב גדולה בישראל, כרגע מבינים אותי ואת המצב שלי ומתחשבים, אבל אני יודעת שזה לא להרבה זמן”, אמרה אישטו. “אני מאוד חוששת לגבי העתיד שלי ושל בעלי. כרגע העדפתי שאני אפגע ולא בעלי. הוא עובד חדש בחברת תחבורה גדולה, ושם פחות יבינו את המצב שלנו. המפתיע הוא שאף אחד גם לא ניסה לשכנע אותי להשאיר אותו במסגרת. הם פשוט התקשרו אליי ואמרו לי שלא יהיה צהרון, וזהו. החלטה שלך מה לעשות. מבחינתם, זה עוד ילד שיישב בבית, מה זה משנה כבר”.

***************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

***************************

לאחר שלא נמצא עדיין פתרון, בעיריית קריית מלאכי ניסו להגיע ל”עמק השווה” עם האם בטענה כי היא צריכה לשלוח את הילד למסגרת הרלוונטית כפי שטוענים גם במגן הלב. לטענת הגן, הם מקווים לחזור ולקבל את אישטו הקטן למסגרת הארכת היום מתישהו בעתיד. מתי? לא ידוע, מכיוון שבימים אלה הם שוקדים על גיוס כוח אדם במסגרת.

“אני לא אשתוק ואני לא מפחדת מאף אחד”, אומרת האם. “מה יכולים לעשות? לקחת את הילד? אין להם מסגרת, איך ייקחו אותו? הילד שלי יהיה במסגרת חינוכית עד שעה 16:00 כפי שמגיע לו על פי חוק. איפה הם היו כל הזמן הזה? עוד שנייה אנחנו בחג סוכות. אף אחד לא דיבר איתי, פתאום מעניין אותם שהילד חייב מסגרת? אני מעדיפה שהילד שלי יהיה בבית ולא במעון, בלית ברירה. מתוך 22 מסגרות באשדוד, רק שם יש מקום? איפה כל השאר? אני לא אשים את הילד שלי במקום שלא רוצים אותו ועושים טובה לקבל אותו”.

מעיריית קריית מלאכי לא נמסרה תגובה, והיא תפורסם כשתתקבל.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות