נושאים קשורים

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"



הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
ראשיחדשותנפטר אבי אתגר, מנחה הטלוויזיה הראשון בכיסא גלגלים

נפטר אבי אתגר, מנחה הטלוויזיה הראשון בכיסא גלגלים

איש התקשורת בן ה-76, שאיבד את רגליו בתאונה בגיל צעיר, הגיש אינספור תוכניות בטלוויזיה וברדיו. "אבי היה איש עם טעם יוצא דופן, ידע מוזיקלי ותרבותי עצום, שחלק באהבה ובנדיבות עם כולנו"

אבי אתגר. צילום באדיבות המשפחה

לפני שבוע הוא עוד שידר כרגיל את תוכניתו ברשת ב’, והיום איש התקשורת הוותיק אבי אתגר הלך לעולמו בגיל 76.

אתגר, נשוי ואב לארבע בנות, היה חלוץ בנוף הטלוויזיה הישראלית, כאשר היה לנכה הראשון שהגיש תוכנית טלוויזיה בשעות צפיית שיא. הוא היה בין מגישי תוכניות האירוח “שעה טובה” ו”סיבה למסיבה” בערוץ הראשון במהלך שנות השמונים של המאה הקודמת. ב-1989 החל להגיש באותו ערוץ את תוכנית ההומור “מוצ”ש”, בכיכובם של ספי ריבלין ואלי יצפאן.

אתגר הוא זה שלמעשה גילה את יצפאן, מבכירי הקומיקאים בישראל, שהובא על ידו לתוכנית מוצ”ש אחרי שגילם דמויות קומיות בתוכניות הרדיו של אתגר.

אתגר הפך לנכה אחרי שבגיל 23 נדרס על ידי רכבת חשמלית שאיבדה שליטה, בעת ששהה בביקור באמסטרדם. הוא נפצע אנושות, והרופאים נאלצו לקטוע את שתי רגליו. כאשר שב לארץ החל לעבוד ברדיו, ואפילו נבנה עבורו גשר מיוחד כדי שיוכל להגיע לאולפן ולשדר.

הוא נולד ב-1948 בברלין תחת השם אברהם קלוברג, בן יחיד להורים ניצולי שואה. כשהיה תינוק עלו הוריו לישראל והתגוררו בקריית מוצקין, שם גדל. לאחר שחרורו מהצבא החל ללמוד משפטים באוניברסיטה העברית ועבר קורס קריינים של רשות השידור. אתגר הגיש תוכניות רדיו רבות, ובהן “מה כבר תשע”, “יום יום ים”, “שוקו חם” ו”טיסת לילה”.

בשנים האחרונות הגיש פעם בשבוע תוכנית בוקר יומית בכאן גימל, וכן את התוכנית “המבחר של אבי אתגר” ששודרה בשבת בצהריים בכאן ב’. בתוכניותיו היה יוזם מדי פעם מבצעים למען מטרות ציבוריות, כגון איסוף תרומות לאגודה למלחמה בסרטן ולעמותת אור ירוק. מלבד זה הוא היה גם מומחה בתחום היין, פרסם מאמרים והעביר הרצאות בנושא.

***************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

***************************

מנכ”ל תאגיד “כאן”, גולן יוכפז, מסר בעקבות ההודעה על מותו: “תאגיד השידור הישראלי אבל על מותו של אבי אתגר, אחד הסמלים המובהקים של הבידור והמוזיקה בשידור הציבורי בישראל משנות השבעים ועד ימינו. הוא עבר כמעט בכל תחנה אפשרית: מ’מוצ”ש’ ו’סיבה למסיבה’ ועד לתוכניות המוזיקה האישיות בכאן רשת ב’, שהפכו לאחד מסימני ההיכר של שידורי הרדיו של כאן בסופי שבוע. אבי היה לאחד מאבות ההגשה האישית ברדיו ובטלוויזיה, עם טעם יוצא דופן, ידע מוזיקלי ותרבותי עצום, שחלק באהבה ובנדיבות עם כולנו. יהי זכרו ברוך”.

בשיחה עם “מעריב אונליין” סיפר גם יצפאן: “הוא היה איש אינטליגנטי עם קול כובש ורדיופוני בטירוף. הוא אהב נורא לצחוק. בשניות הוא היה מתגלגל מספי ריבלין. הוא היה אדם דעתן, ולמרות שב’מוצ”ש’ הוא היה המנחה, הוא כל הזמן חשב גם על פינות וקטעים”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות