נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותהמחווה של ביונסה למעריץ נכה שהחמיץ את ההופעה

המחווה של ביונסה למעריץ נכה שהחמיץ את ההופעה

בן 34 העלה לרשת פוסט מאוכזב לאחר שהורד מטיסה בדרך להופעה של הכוכבת עקב בעיית נגישות. מועדון המעריצים שלה התגייס , ואחר כך היא עצמה

ביונסה. צילום: ביגסטוק

מעריץ של ביונסה שהחמיץ הופעה שלה עקב חוסר נגישות בטיסה שלו, ראה סוף סוף הופעה של “קווין בי” לאחר שמעריציה התגייסו לסייע לו, והזמרת עצמה מימנה לו כרטיסים להופעה חלופית, טיסה והסעה שתביא אותו לקונצרט.

המעריץ, ג’ון התרינגטון, בן 34 מאורגון שבארה”ב, מתמודד עם שיתוק מוחין. לאחרונה רכש כרטיס למופע של ביונסה בסיאטל שבוושינגטון, אבל כשהגיע לטיסה של חברת “אלסקה איירליינס” נאמר לו שהוא לא יכול להעלות את כיסא הגלגלים החשמלי שלו למטוס. הסיבה: גובה הכיסא אינו מתאים לתא המטען.

צוות המטוס עוד ניסה למצוא לו טיסה חלופית במטוס איירבס, שיוכל להכיל את הכיסא, אבל הטיסה היחידה הפנויה נחתה בסיאטל 12 שעות אחרי ההופעה. מיואש מהמצב, פירסם התרינגטון סרטון ברשתות החברתיות בו תיאר את המצוקה והאכזבה הגדולה מכך שלא יוכל להגיע להופעה. בתגובה, מועדון המעריצים של ביונסה, ה-“BeyHive”, התגייס למענו והפיץ בכל הכוח את הסיפור, ומשם זה הגיע לכוכבת הפופ בעצמה. הצוות המקצועי של ביונסה לא נותר אדיש למצוקה שלו ואירגן לו, כאמור, טיסה וכרטיסים להופעה אחרת שלה בטקסס.

בשיחה עם ה”ניו יורק טיימס” אמר התרינגטון שהוא היה “מדוכא” כשנאלץ להחמיץ את ההופעה בסיאטל. למרות שהתאכזב מ”אלסקה איירליינס”, הוא התעקש שהבעיה חורגת מחברת תעופה אחת ומעידה על “בעיה רוחבית של נגישות עבור נכים בתחבורה”.

ג’ון התרינגטון עם תמונה של ביונסה. צילום עצמי

לדבריו, הצוות בחברת התעופה ניסה כמיטב יכולתו לעזור לו להעלות את כיסא הגלגלים שלו למטוס, אבל בסופו של דבר זה לא צלח. כשהתברר שהוא לא יוכל לעלות לטיסה, הוא הגיש תלונת נכות לחברת התעופה.

“אלסקה איירליינס” מסרה בתגובה: “אנחנו מרגישים נורא עם חוויית הנסיעה של האורח שלנו. הטיסה לסיאטל הייתה באחד ממטוסי הבואינג 737 שלנו, ויש להם מגבלת ממדים בכל הנוגע להעמסת עזרי ניידות המונעים על ידי סוללה, כמו כיסא גלגלים, לתא המטען. כשהצוות קבע שכיסא הגלגלים לא יתאים למטוס הזה, ניסינו לארגן לנוסע טיסה אחרת, אבל לא היו אפשרויות קיימות. החזרנו לו כמובן את הכרטיס. אין דרישה מנוסעים להודיע ​​לנו מראש שיש להם מוגבלות או שהם משתמשים בעזר ניידות. עם זאת, אנו תמיד מעודדים אותם לפנות ולהכניס בקשת שירות מיוחדת לסיוע בניידות כדי שנוכל להתריע בפניהם אם יש בעיה אפשרית”.

התרינגטון הוסיף שלמרות שהוא אדם שיודע להתמודד עם כל דבר, נמאס לו להיתקל בקשיים וחסמים כשהוא מנסה לעשות דבר כל כך נורמלי כמו להזמין כרטיס להופעה. לסיכום אמר: “אני באמת אסיר תודה ומעריך את העזרה. אני רק מקווה שאנשים באמת יתעסקו בנושא הנגישות ולא יזניחו אותו. זה מה שחשוב לי״.

@staytunednbc

The #BeyHive worked to make things right after a man missed a #Beyonce show because an airline couldn’t accommodate his wheelchair.

♬ Education, science, technology, quiet(855385) – zomap
הסרטון בעמוד המעריצים של ביונסה

***************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

***************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות