נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותבת 16 עם ניוון שרירים ומוגבלות שכלית נעדרת מאז מסיבת הטבע

בת 16 עם ניוון שרירים ומוגבלות שכלית נעדרת מאז מסיבת הטבע

רות פרץ בילתה יחד עם אביה, אריק, במסיבה בעוטף עזה. בעקבות הטבח הנורא, נותק עמם הקשר. אחותה: "אם חטפו אותה היא לא תסתדר בשבי"

רות ואריק פרץ. צילום: באדיבות המשפחה
רות ואריק פרץ. צילום: באדיבות המשפחה

ביום חמישי האחרון, נסעו אריק פרץ ובתו בת ה-16, רות, למסיבת הטבע שהתקיימה סמוך לקיבוץ רעים שבעוטף עזה. רות מתניידת בכיסא גלגלים, עם ניוון שרירים ומוגבלות שכלית, ואהבה מאוד לבלות עם אביה בחיק הטבע. לפי הידוע, השניים שהו באזור עד מתקפת המחבלים הרצחנית ביום שבת בבוקר.

יערית פרץ, אחותה למחצה של רות, דיברה עם אביה רגע אחרי פריצת המחבלים: “שמעתי שיש אזעקות בדרום, והחלטתי לבדוק מה איתו”, משחזרת פרץ. “הוא אמר שכולם ברחו מהבהלה והוא מנסה גם”, מספרת. כיסא הגלגלים של רות, איתו היא מתניידת, נותר בשטח נטוש. “אני לא מאמינה שאבא שלי היה משאיר את הכיסא ולוקח אותה על הידיים. אם הוא היה מצליח לברוח, הוא כבר היה מדבר איתי. לפי דעתי זה או שהיא נחטפה או האופציה השנייה”, משתפת בצער. “הוא לא היה יכול לברוח זמן רב בגלל שהיה איתה”. עובדה זו מגבירה את החשש שרות ואביה אכן נחטפו.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


מוזנת מזונדה

בעקבות מצבה הרפואי של רות, היא נאלצת לקבל אוכל באמצעות זונדה דרך הבטן, מה שמקטין את סיכוייה לשרוד בשבי. “במידה וחטפו אותה, אין מצב שהיא תסתדר שם”, מוסיפה יערית. לדבריה, הקשר של אריק עם רות מיוחד במינו. “הוא מטפל במסירות נפש הכי גדולה שיש. אין מצב שהוא היה בורח בלעדיה”.

כדי למצוא את אריק ורות, יערית וימית אחותה הרימו טלפון לכל אחד שיכול לדעת על מקום הימצאם. “התקשרנו לבתי חולים, למשטרה, הם אומרים שהם נעדרים ולא מוצאים אותם. אנחנו ממש חסרי אונים. במשטרה אמרו שאין שום מידע עליהם”. עד כה אף גורם רשמי מטעם המדינה יצר קשר עם משפחתה של רות.

קצה חוט נוסף התקבל מסרטון שרץ ברשת לאחר הטבח הנוראי, בו רואים את כיסא הגלגלים של רות, בתוך מכוניתו של אריק, לאחר שירו על הרכב. “במידה והם לא נחטפו, הם ניסו לברוח, אך אף אחד לא יודע מה איתם כרגע. אני מבקשת מכל מי שיודע משהו אודותם שידבר איתי”, מפצירה האחות.

הסרטון מהרשת המציג לכאורה את רכבה של משפחת פרץ. צילום: חדשות בזמן, טלגרם

גם באקים חיפה, שם לומדת רות, הוציאו הודעה המבקשת לאתר אותה: “לרות יש קשר מיוחד עם אביה. היא כל עולמו, ומטרתו שהיא תהיה מאושרת. כולם בבית הספר ובאקים אוהבים אותה, מתפללים לשלומם ומקווים שיחזרו בריאים ושלמים. נשמח שתעזרו לנו”, נכתב בלשון ההודעה.

למסירת פרטים על רות ואריק פרץ, התקשרו ליערית בטלפון: 054-307-1790

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות