נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן



עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיאוטיזםבאלו"ט זקוקים למתנדבים בחירום: "שגרת היום נפגעה"

באלו”ט זקוקים למתנדבים בחירום: “שגרת היום נפגעה”

עומר אסאדי, אח מוסמך מהצפון, חזר לעבודה בבית הספר ספרא של העמותה בכרמיאל בעקבות מלחמת "חרבות ברזל": "המצב כרגע קשה, הגעתי לתמוך"

עומר אסאדי עם חניכיו מבית הספר ספרא של אלו"ט בכרמיאל. צילום: אלו"ט
עומר אסאדי עם חניכיו מבית הספר ספרא של אלו”ט בכרמיאל. צילום: אלו”ט

היום (חמישי) הוא היום השביעי למלחמת “חרבות ברזל”, שפריצתה סחפה אזרחים רבים להתנדב בעורף במטרה לסייע לאוכלוסיות שזקוקות לעזרה יותר מכל בימים אלו. בראיון ל”שווים” מספר עומר אסאדי, מדריך באלו”ט שסיים את עבודתו, על חזרתו להתנדבות בעקבות מצב החירום.

בחמש השנים האחרונות עבד אסאדי כמדריך באלו”ט, במקביל ללימודיו בבית הספר לאחיות “זיו” בצפת. כשסיים את לימודיו, החליט לסיים גם את עבודתו באלו”ט על מנת לעבוד כאח מוסמך במשרה מלאה. מאתמול חזר אסאדי לחניכיו באלו”ט בעקבות ההסלמה הביטחונית.

לדבריו, החזרה לעבודה עם החניכים שלו לשעבר בבית הספר ספרא של אלו”ט בכרמיאל הייתה מיידית קלה, בזכות הקשר הצמוד והרציף ששמר איתם גם לאחר סיום תפקידו. “לאורך כל החודש האחרון עשינו הרבה מאוד שיחות וידיאו, התגעגעתי אליהם מאוד”, הוא מספר. “המצב כרגע מאוד קשה, וכדי שיהיה להם טוב הגעתי לתמוך”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“חושש לגורל משפחתי”

לפני שלוש שנים הכיר אסאדי לראשונה את ראם יקוטי (25), בחור על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, שנמצא במסגרות של אלו”ט מגיל 16. “אני מאוד אוהב את עומר, ושמחתי מאוד שהוא הגיע עכשיו”, הוא אומר בגילוי לב ל”שווים”, “הוא היה חסר לי מאוד בחודש האחרון”.

מלבד הלחץ הגדול אותו חווה יקוטי בעקבות המלחמה, הוא חושש למשפחתו שפונתה מהיישוב עבדון שבגליל המערבי בעקבות הנחיות פיקוד העורף. “בימים האחרונים הם עברו לנתניה בגלל הסכנה”. סוף השבוע האחרון היה מרווח הזמן האחרון בו בילו יקוטי ומשפחתו ביחד. “אחרי שהחזירו אותי להוסטל, הם הסבירו לי בשיחת וידיאו שהם עוברים לנתניה בעקבות המלחמה. אני מאוד חושש לגורלם, ומקווה שהם יהיו בסדר”.

האתגר: תיווך המציאות הקשה לאוטיסטים

מלבד יקוטי, ישנם עוד עשרה חניכים על הרצף בבית הספר ספרא שהלחץ היומיומי ממצב הלחימה הוא לא השינוי היחיד בשגרת יומם, כשהיקף הפעילויות אליהם הם רגילים במסגרת הצטמצם ברבע. “בעקבות המצב, עברנו מכפר הילדים בכרמיאל, בו נמצאת כל התעסוקה שלהם להוסטל, אך לא הצלחנו להעביר את כל הפעילויות וכרגע הם נאלצים להסתדר עם פעילות אחת”, מסביר אסאדי.

תיווך המציאות הקשה לצעירים על הרצף היא גם כן משימה לא פשוטה. “אנחנו מסבירים להם את המצב דרך סיפורים חברתיים בווידיאו ובכתב”, מסבירה יסמין אלמוזלינו, מנהלת מרכז התעסוקה של אלו”ט בכרמיאל. “הסיפורים החברתיים הם עוגן בשבילם, ועוזרים להם לקבל את המצב כמו שצריך. דרך הסיפורים אנחנו מפשטים להם את הסיטואציות של למה יש אזעקות ומה קורה בזמן אזעקה וכיצד פועלים”.

כאמור, משפחות רבות של הנערים מבית הספר בכרמיאל נאלצו להתפנות מבתיהם בעקבות המצב. “אנחנו עושים הכל על מנת להקל עליהם ולהרגיע אותם בימים האלו”, מוסיפה אלמוזלינו. כדי לעבור את התקופה הקשה בצורה מיטבית, באלו”ט זקוקים בימים אלו למתנדבים נוספים שיבואו לעזור. “אני מבקשת מכל מי שיכול שיבוא לשמח אותם”, מבקשת מנהלת מרכז התעסוקה.

רוצים להתנדב באלו”ט? זקוקים לסיוע? צרו קשר עם אלו”ט בטלפון: 054-645-3204

להתנדבות ניתן ליצור קשר גם במייל: [email protected]

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות