נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותאוטומטית: ביטוח לאומי יעביר מקדמה של אלפי שקלים לפצועי המלחמה

אוטומטית: ביטוח לאומי יעביר מקדמה של אלפי שקלים לפצועי המלחמה

הכוונה היא לפצועים אזרחים שאינם מכוחות הביטחון. בסוף השבוע הועברה גם רשימה של משפחות החטופים אל הביטוח הלאומי, שנערך למתן מענה ראשוני

ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי. צילום מסך מכלכליסט
ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ”ל הביטוח הלאומי. צילום מסך מכלכליסט

הביטוח הלאומי, כמי שאמון על הטיפול באזרחים (לא חיילי צה”ל) נפגעי פעולות טרור ובני משפחותיהם, יעביר בימים הקרובים מקדמה של אלפי שקלים לפצועי המלחמה שהגיעו אל בתי החולים.

“המקדמה תביא לסיוע מיידי, ללא ביורוקרטיה, לצרכים של הפצועים, שיהיה במקביל להמשך הטיפול של הביטוח הלאומי מול הנפגעים ובני משפחותיהם”, נמסר מהביטוח הלאומי. “המקדמה תועבר אוטומטית לחשבונות הבנק של הנפגעים. שמות הפצועים הועברו אל הביטוח הלאומי ממשרד הבריאות, ועובדי אגף האיבה והשיקום של הביטוח הלאומי הגיע אל מרבית הפצועים בבתי החולים, ביקרו וסייעו במתן זכויות. לכל פצוע הוצמד פקיד שיקום שאיתו הוא יהיה בקשר לצרכיו”.

בשלב הראשוני תועבר מקדמה בסך 5,000 שקלים להתארגנות ראשונית. במקביל, הביטוח הלאומי יעביר מקדמה נוספת של בין 3,500 ל-6000 שקלים, בהתאם למצב ולצורך המשפחה, וזאת במסגרת אגף השיקום של הביטוח הלאומי. כלומר, כל הפצועים שהגיעו אל בתי החולים יקבלו מקדמה לצרכים המיידים שלהם שיכולה להגיע ליותר מ-10,000 שקלים. כאמור, המקדמות הן המענה המיידי, במקביל להמשך סיוע של הביטוח הלאומי מרגע הפגיעה ואילך.

כזכור, נפגעי חרדה זכאים באופן מיידי לטיפול נפשי ראשוני במימון הביטוח הלאומי – עד 12 פגישות טיפוליות עם אנשי מקצוע מוסמכים לטיפולי טראומה (יאושרו טיפולים נוספים במידת הצורך). הטיפולים יכולים להיות מותאמים לילדים, יחידים, זוגות ומשפחות. אין צורך בשום פנייה אל הביטוח הלאומי או בהגשת תביעה. הביטוח הלאומי יוצר קשר באופן ייזום עם מרכזי החוסן והמרפאות הרפואיות הרלוונטיות, שמתעדכנות כל העת, ומממן את הטיפולים. חשוב לציין כי יש חשיבות לפנייה למרפאות החוסן ונפגעי החרדה כדי להחיל את ההכרה כנפגעי איבה בטיפולים עתידיים במקרה הצורך.

במקביל, במהלך השבת הועברה רשימה של משפחות החטופים שקיבלו על כך הודעה – והביטוח הלאומי נערך למתן מענה ראשוני למשפחות.

ירונה שלום, מ”מ מנכ”ל הביטוח הלאומי: “מרגע האסון הביטוח הלאומי ועובדיו עובדים מסביב לשעון כדי להגיע אל כל הפצועים ולמשפחות השכולות למתן סיוע במצב קשה זה. במקביל, אנו פועלים מול משרדי הממשלה הרלוונטיים כדי לקדם מתווים ולהעניק מהידע המקצועי של הביטוח הלאומי לטובת קידום פעולות וחקיקה מותאמות למצב הייחודי והמלחמתי שבו אנו נמצאים”.

שר העבודה יואב בן צור: “תשלום מקדמות לפצועי המלחמה יביא מזור כלכלי מיידי במקביל לליווי הנפשי לו דואג הביטוח הלאומי. המענה הזה הוא חלק מההבנה הכוללת שהמלחמה הזו היא אירוע שמדינת ישראל לא הכירה מעודה, בוודאי בהיבט האזרחי. אנו ערוכים כל העת להמשיך ולתת פתרונות בהתבסס על הצרכים שעולים מהשטח”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות