נושאים קשורים

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי



כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש
ראשיאנשים עם מוגבלויותממחר: פעילויות חינוכיות בכפוף למרחב מוגן גם במרכז

ממחר: פעילויות חינוכיות בכפוף למרחב מוגן גם במרכז

פיקוד העורף מעדכן את המפה: באזור דן, השפלה, ירושלים ואחרים ניתן לקיים לימודים בהתאם להוראות ההתגוננות, לרבות חינוך מיוחד וצהרונים. עם זאת, לא בטוח שכל המסגרות ייפתחו

מלחמת "חרבות ברזל": הנחיות פיקוד העורף למסגרות החינוכיות נכון ל-19.10.23. באדיבות פיקוד העורף
מלחמת “חרבות ברזל”: הנחיות פיקוד העורף למסגרות החינוכיות נכון ל-19.10.23. באדיבות פיקוד העורף

בעקבות מצב החירום שהחל עם פרוץ מלחמת “חרבות ברזל” ביום שבת האחרון, פיקוד העורף בשיתוף משרד החינוך מעדכן כל העת את ההנחיות לגבי פתיחת בתי הספר, הגנים ומסגרות החינוך המיוחד בכל הארץ. הערב (שלישי) פיקוד העורף הקל במעט את ההנחיות, במטרה לאפשר לימודים באזורים נוספים, בכפוף להחלטת המנהלים ואפשרותם של התלמידים להתמגן בטווח זמן של עד דקה וחצי (90 שניות).

כאמור, באזורי אילת, דרום הנגב, ים המלח והבקעה, הפעילות החינוכית מתקיימת ללא הגבלות. בבקעת בית שאן, העמקים, ואדי ערה, מנשה, הכרמל, המפרץ, מרכז הגליל, הגליל התחתון והעליון וחלק מיישובי הגולן הדרומי – מותר לקיים פעילות חינוכית במקום שיאפשר הגעה למרחב מוגן תקני בזמן אזעקה. כך גם ביהודה ושומרון, השרון, מרחב ירקון, שפלת יהודה, השפלה וגוש דן.

עם זאת, באזורי עוטף עזה, מערב הנגב, מרכז הנגב, חבל לכיש, אזור קו העימות, צפון רמת הגולן, קצרין ומועצה אזורית גולן – אין לקיים פעילויות חינוכיות כלל. הנחיות אלו תקפות עד ה-19.10 בשעה 18:00, עדכונים נוספים יינתנו בהמשך על פי ההתפתחויות.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


בית ספר (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
בית ספר (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

פתיחת אזורי הלימוד ביישובים השונים מזכיר במידת מה את שיטת ה”רמזור” שהונהגה בימי משבר הקורונה. לצד החשיבות שבשמירה על שגרה בטוחה לצד המלחמה וחוסר היציבות הביטחונית, הורים רבים מהחינוך המיוחד עדיין חוששים לשלוח את ילדיהם למסגרות.

נציין כי נכון לעכשיו עדיין אין כוונה במרבית המסגרות לשמור על יום לימודים מלא, אלא לקצרו במעט, גם בשל כמות רבה של צוותי חינוך שמצויים במילואים ובחובות אזרחיות אחרות בצל המלחמה.

על פי פרסום בכאן 11, 33 רשויות בארץ פתחו היום את המסגרות החינוכיות ללמידה בכיתות, אך לא כל המוסדות אפשרו הגעה פיזית. עוד דווח על ידי הערוץ כי משרד החינוך אפשר את פתיחת הצהרונים, בכפוף להנחיות פיקוד העורף.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות