נושאים קשורים

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
הסתדרות 480-100

ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"
ראשיאנשים עם מוגבלויותספורטאית הספיישל אולימפיקס: "היו לי 5 מחבלים בבית"

ספורטאית הספיישל אולימפיקס: “היו לי 5 מחבלים בבית”

סיון סגל היא כדורגלנית עם מוגבלות המתגוררת בקיבוץ כיסופים. בשבת שעברה היא נאלצה לשהות 16 שעות כלואה בממ"ד עם אמה ואחותה: "הרגשנו לבד מול הלא נודע"

סיון סגל עם מדליה מהספיישל אולימפיקס. צילום: ספיישל אולימפיקס
סיון סגל עם מדליה מהספיישל אולימפיקס. צילום: ספיישל אולימפיקס

סיפורי הזוועה ממשיכים להיחשף: “המחבלים ניסו מספר פעמים לפתוח את דלת הממ”ד, ירו ופוצצו, אבל הדלת הייתה נעולה מבפנים, וככה ניצלנו”, משחזרת סיון סגל, ספורטאית “ספיישל אולימפיקס” מקיבוץ כיסופים, את היממה הקשה שעברה עליה ועל כל יישובי הנגב המערבי במתקפה האכזרית של חמאס שפתחה את מלחמת “חרבות ברזל” בסוף השבוע שעבר.

סגל חזרה לא מזמן מאליפות העולם יחד עם נבחרת כדורגל הנשים של ארגון הספיישל אולימפיקס, אחרי זכייתה במקום השני באליפות העולם. בעבר, הייתה גם שחיינית שזכתה ב-80 מדליות והשתתפה במשחקים העולמיים בדובאי ובברלין.

בלילה שבין שישי לשבת ה-7 באוקטובר, סגל ישנה עם אמה ואחותה בביתן שבקיבוץ כיסופים. מרגע הישמע האזעקה, הן רצו לממ”ד וסגרו אחריהן את הדלת. גם בסיוטים הכי גרועים שלהן, הן לא דמיינו שייאלצו לשהות שם יותר מ-16 שעות – בשל חדירת המחבלים לאזורן.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“המחבלים ניהלו חמ”ל בבית שלנו”

“שתי דקות אחר כך, כשהאזעקות עדיין נשמעות, נכתב בקבוצות הוואטסאפ של היישוב שיש חדירת מחבלים, ושאנחנו צריכות להסתגר במרחב המוגן”, היא ממשיכה. “התחלנו לשמוע יריות בקיבוץ. בסביבות השעה 10 כבר שמענו קולות בערבית ליד הבית שלנו. שעה אחר כך כבר לא הייתה לנו תקשורת, ורשת האינטרנט נפלה. הרגשנו שאנחנו לבד מול הלא נודע”, סיפרה סגל בראיון שהעניקה לרשת 13.

“שמענו את הדלת נפרצת, ואת המחבלים בוזזים, אוכלים ושותים”, מוסיפה סגל. “הם ממש ניהלו את החמ”ל שלהם מהבית שלנו. שמענו קולות בקשר בערבית, כנראה המחבלים דיברו עם מחבלים אחרים, ואנחנו היינו מסוגרות בשקט בממ”ד. הם צעקו לעברנו באנגלית שנפתח את הדלת, והבטיחו שלא יהרגו אותנו. היינו כל כך מבוהלות ולא ענינו להם. הם ניסו להזיז את הידית של הממ”ד, אבל אמא שלי נעלה אותנו מבפנים ואמרה ‘יהיה מה שיהיה, אנחנו לא יוצאות מכאן'”.

סיון סגל עם מדליה מהספיישל אולימפיקס. צילום: ספיישל אולימפיקס
סיון סגל עם מדליה מהספיישל אולימפיקס. צילום: ספיישל אולימפיקס

בהמשך, לדבריה של סגל, שמו המחבלים מטען על הדלת כדי לחדור את הממ”ד. “שמענו פיצוץ גדול, אבל הם לא הצליחו לפרוץ פנימה. כעבור כמה שעות, שמענו את חיילי צה”ל סורקים את הבתים. הם הגיעו אלינו וירו במחבלים. בדיעבד התברר לנו שהיו לנו חמישה מחבלים בבית. בסביבות השעה שתיים בלילה החיילים שאמרו לנו להישאר בממ”ד ולא לצאת עד שלא אומרים לנו שהכול בטוח. חזרו לחלץ אותנו. יצאנו מהממ”ד וראינו את כל הבית הרוס”, היא מתארת.

כעת המשפחה שוכנת במלון המלך דוד בים המלח, והדרך חזרה הביתה נדמית ארוכה מאי פעם. “מה שכן, יצאנו מזה בנס גדול”, מודה סגל.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות