נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויות"אם רות עדיין בחיים, אני אהיה הכי מאושרת בעולם"

“אם רות עדיין בחיים, אני אהיה הכי מאושרת בעולם”

כבר שלושה שבועות שימית פרץ ומשפחתה מצפים לבשורה לגבי אחותם הקטנה, עם שיתוק מוחין. בשבוע שעבר קברו את אביהן שהיה איתה במסיבת הטבע: "במקום להגיד 'מזל טוב', הספדתי אותו"

אריק פרץ ז"ל עם שתי בנותיו, רות וימית. צילום: באדיבות המשפחה
אריק פרץ ז”ל עם שתי בנותיו, רות וימית. צילום: באדיבות המשפחה

רות פרץ, צעירה בת 16 עם שיתוק מוחין המתניידת על כיסא גלגלים ממונע, עדיין מוגדרת נעדרת ממסיבת הטבע הרצחנית ברעים. בשבוע שעבר נקבר אביה, אריק פרץ ז”ל, שהיה איתה במסיבה. אחותה של רות, ימית פרץ סיפרה בראיון לרשת 13: “במקום להגיד לו ‘מזל טוב’, הספדתי אותו. אני יודעת שהגופה של אחותי נמצאת איפשהו”.

כזכור, סיקרנו בהרחבה כאן ב”שווים” את סיפורם של האב ובתו. השניים בילו יחד במסיבה סמוך לקיבוץ רעים, בלילה שבין שישי לשבת ה-7 באוקטובר. לאורך ימים רבים לא נמצא בדל של מידע המצביע על מקום הימצאם או מצבם הרפואי. לאחר חיפושים רבים, אין ספור ראיונות בתקשורת הזרה ותמונה אחת ששברה את הלבבות של כל העולם, הגיעה הבשורה הקשה: גופתו של אריק זוהתה בשבוע שעבר. את רות, לעומת זאת, אף אחד עוד לא מצא.

“לא איחלתי בחיים לעבור את הדבר הזה”, שיתפה עוד ימית, אחותה של רות. “תמיד הייתי בן אדם שמח. 12 ימים חיפשתי את אבא שלי עד שהודיעו לי שהוא מת, ועוד שבוע מאז קבורתו שאני לא מצליחה לעכל שאין לי אבא יותר. עברתי ימים של דיכאון בלתי פוסק, זה הכי מרסק את הלב וקשה לעכל. אני הכי מתגעגעת לחיבוק ולחיוך שלהם, הייתי מוכנה לוותר על הכל”.

ימית סיפרה כי גם היא הייתה עם רות ואריק במסיבה ביום חמישי. אביה רצה שתישאר גם לאורך שישי ושבת, אך היא העדיפה לחזור הביתה. ביום שבת היא התעוררה לקול האזעקות והטילים. “אחותי השנייה צרחה עליו (על אריק) שיגיע מהר הביתה. אבא אמר לה שלא נדאג ושהוא עם אבטחה והכל בסדר. הוא לא רצה שנחשוב שקורה משהו”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“מהרגע שרות נולדה, אבא לא נתן לה להישאר לבד”

פרץ סיפרה על הקשר המיוחד של אריק ורות. “כל חוויות הילדות שלי הן מבית החולים, לצדה של רות. כשאחותי נולדה אמא שלי הייתה בדיכאון אחרי לידה. רות עברה מלא ניתוחים שהאריכו לה את החיים. אבא לרגע לא רצה שרות תרגיש שונה, נכה. מהרגע שרות נולדה הוא לא השאיר אותה לבד. עם השנים אבא שלי הקדיש את חייו לגדל ילדה עם צרכים מיוחדים”.

“עם השנים רות הפכה להיות האור בבית”, הוסיפה אחותה. “אבא שלי לקח אותי יד ביד ולימד אותי איך לבלות יחד עם רות. כל הזמן היינו במסיבות, בים – כל הזמן היינו ביחד. טיול הבת מצווה שלי היה בפסטיבלים בעולם, ושום דבר לא עצר בעדנו להיות המשפחה הכי מיוחדת שיש. אבא שלי נלחם איתה מול כל העולם, גם אחרי הגירושין מאמא”.

גם היום, אחרי שלושה שבועות, היא מבינה שככל הנראה רות כבר לא בחיים, אך עדיין מקווה לכל בדל של מידע אודותיה. “בלב יש לי עוד תקווה. הלוואי שהיא בחיים ואהיה האדם המאושר עלי אדמות. אני אשמח לקבל את האוצר שלי בחזרה. אבל אם מחבלים רצחו את אבא שלי בדם קר, כנראה זה לא היה רק אבא שלי שנרצח. אני מאמינה שהוא לא היה עוזב אותה. כנראה שהם הלכו מהעולם ביחד מחובקים”, אמרה בעצב.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות