נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותמרגש: דובר צה"ל ביקר את אחיו בכפר השיקומי בעוטף עזה

מרגש: דובר צה”ל ביקר את אחיו בכפר השיקומי בעוטף עזה

תא"ל דניאל הגרי סייר באזור הנגב המערבי, ועצר ב"עדי נגב – נחלת ערן", לבקר את אחיו שמתגורר שם שנים רבות: "שמח לראות את הכוח הגדול שיש פה"

דובר צה"ל דניאל הגרי יחד עם אחיו יוני, דייר הכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן". צילום: דו"צ
דובר צה”ל דניאל הגרי יחד עם אחיו יוני, דייר הכפר השיקומי “עדי נגב – נחלת ערן”. צילום: דו”צ

מחווה מרגשת בצל המלחמה: דובר צה”ל, תת אלוף דניאל הגרי, הגיע לכפר השיקומי “עדי נגב – נחלת ערן” לבקר את אחיו, יוני הגרי, מדייריו הראשונים של הכפר. תא”ל הגרי, שסיים באותה העת ביקור בקיבוץ בארי, נכנס לכפר לכמה דקות לפני חזרתו לקריה בתל אביב, וביקר גם בבית החולים השיקומי שבמקום.

במהלך ביקורו, תא”ל הגרי התרשם מבית החולים וחיזק את הצוות, הדיירים והמטופלים: “אני מאוד מתרגש להיות פה היום. אנחנו בימים קשים של לחימה, וצריכים את הרוח של החברה הישראלית”.

עוד אמר כי “המקום הזה, שאני מכיר מהיום שהוא נבנה, מבטא את הטוב והעוצמות שבחברה הישראלית. אני שמח לראות את הכוח הגדול שיש פה ואת הטיפול המסור. זה נותן לנו הרבה מאד כוח, ומזכיר לנו טוב מאוד על מה אנחנו נלחמים”.

תא"ל דניאל הגרי, ואחיו יוני, דייר בכפר השיקומי. צילום: דו"צ
נשיקה מהאח: תא”ל דניאל הגרי ואחיו יוני, דייר בכפר השיקומי. צילום: דו”צ

תא”ל הגרי (47), מוכר לרובנו בימים אלו בתור המרגיע הלאומי, המופיע על המרקע פעמיים ביום לעדכונים על מצב כוחותינו במלחמת “חרבות ברזל”. הוא נולד בתל אביב, ומשרת בצבא משנת 1995, כשגויס לתפקיד לוחם ביחידת הקומנדו של חיל הים, שייטת 13. בהמשך הקריירה הצבאית שלו אף פיקד על היחידה. לאחר שמילא תפקידים רגישים כמו ראש לשכתו של הרמטכ”ל בני גנץ ועוזרו של הרמטכ”ל גדי איזנקוט, מונה לראש מחלקת המבצעים בחיל הים, ולראש מספן ים. משמש כדובר צה”ל מאז חודש מרץ השנה. הוא נשוי, אב לארבעה ומתגורר בתל אביב.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


מיטות נוספות יוספו לביה”ח

“עדי נגב – נחלת ערן” הוא כפר שיקומי לתינוקות, ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ובעיות רפואיות מורכבות כגון מומים ומחלות גנטיות. הכפר מקיף קשת רחבה של תחומים: בתי מגורים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ונכויות, בית חולים סיעודי מורכב לתינוקות, ילדים ובוגרים, מרכז פרא רפואי, בריכה הידרותרפית, מרכז חקלאי ועוד.

הכפר מציע פתרונות שיקומיים וטיפוליים שלא היו קיימים בעבר באזור הדרום: יחידת שיקום יום הנותנת מענה טיפולי לאנשים הסובלים מפגיעות וזקוקים לשיקום ללא אשפוז, מרפאת שיניים לאנשים עם צרכים מיוחדים ועוד. יו”ר הכפר הוא יו”ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל’ וחתן פרס ישראל דורון אלמוג, שקרא למקום על שם בנו ערן ז”ל, צעיר עם צרכים מיוחדים שהלך לעולמו.

אבי וורצמן, מנכ”ל הכפר ובית החולים השיקומי, אמר בהמשך לביקורו של דובר צה”ל: “אנחנו מחזקים את ידיו של חברנו תא”ל הגרי, ושל כל חיילי צה”ל. עם ישראל עובר ימים לא פשוטים. החלטנו להצטרף למאמץ הלאומי ולפתוח מחלקת שיקום נוספת שתוסיף עוד 28 מיטות על ה-80 הקיימות כבר היום במחלקות.

“אנחנו מזמינים את כל תושבי הדרום וחיילי צה”ל הזקוקים לשיקום לבית החולים השיקומי החדש והממוגן שלנו”, אמר וורצמן לסיכום, “יש לנו כאן צוות נפלא ומקצועי שמחכה לטפל בכם”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות