נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן



עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיחדשות84% מהחינוך המיוחד פתוח; יבוטלו ועדות זכאות לא הכרחיות

84% מהחינוך המיוחד פתוח; יבוטלו ועדות זכאות לא הכרחיות

בשלב זה משרד החינוך לא אוסף נתונים על נוכחות התלמידים במסגרות. שר החינוך: ילד שממשיך בשנה הבאה באותה מסגרת לא יצטרך לעבור ועדת זכאות ואפיון

שר החינוך, יואב קיש. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שר החינוך יואב קיש. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

על פי תמונת מצב מהיום ה-23 למלחמה, למעלה מ-84% ממסגרות הלימוד בחינוך המיוחד חזרו ללמידה פיזית. במוסדות החינוך הכוללניים למעלה מ-75% ממוסדות החינוך חזרו ללמידה שכזו. לעומת זאת, נתונים לגבי נוכחות תלמידים במסגרות לא נאספו, מכיוון שהלימודים אינם חובה בשלב זה.

בינתיים, הוצא היום (ראשון) תזכיר חוק חדש על ידי משרד החינוך שמציע כי הזכאות של תלמידים עם מוגבלויות לשירותי חינוך מיוחדים תוארך באופן אוטומטי, ללא שום צורך בדיונים חוזרים בוועדות הזכאות והאפיון. “זה הולך לחסוך גם לתלמידים, גם להורים וגם לנו, הצוות החינוכי, אלפים רבים של ועדות השמה”, אמר שר החינוך קיש במסיבת עיתונאים שקיים.

“לאור מצב המלחמה המתמשך, הכולל פינוי עשרות אלפי משפחות מאזורים שונים ברחבי הארץ מבתיהן – מוצעים התיקונים הבאים לחוק חינוך מיוחד, בשל המצב החריג והקיצוני שבו אנו מצויים, ומכיוון שניהול מערכה זו משפיע משמעותית על קבוצות אוכלוסייה רבות ומביא לכך שהן אינן מנהלות שגרת חיים רגילה, ועל מנת לייעל ולהקל את ההליכים הביורוקרטיים הכרוכים במימוש זכויותיהם של תלמידים בחינוך המיוחד”, נכתב בתזכיר.

“ההצעה נועדה לתת מענה לחידוש זכאות לשירותי חינוך מיוחדים לתלמידים כאשר מערכת החינוך נדרשת להתמודד עם השלכות המלחמה בה ישראל שרויה, ובכלל זה הכרזת מצב מיוחד בעורף, גיוס מילואים נרחב ופינוי אוכלוסיות בהיקף גדול ברחבי הארץ”.

במשרד החינוך מדגישים כי התזכיר מיועד עבור תלמידים שהוריהם מעוניינים שימשיכו במסגרת שבה הם מצויים כעת, והוא לא מונע מהורי תלמידים או גורמים אחרים לפנות וליזום דיון בוועדות זכאות ואפיון על מנת לשנות החלטות עבור התלמידים.

בינתיים, ההורים לא קפצו על ההזדמנות

בכירי משרד החינוך התייחסו להצהרה של שר החינוך קיש מיום שלישי האחרון, כי משרד החינוך פועל בימים אלה לממש את ההנחיות שהועברו לרשויות, במסגרתן הורים יוכלו להסיע ילדים עם צרכים מיוחדים למוסדות החינוך ולקבל על כך תגמול כספי . נראה כי למרות הציפייה במערכת שתהיה היענות רבה מצד הורים, כרגע לטענתם לא נרשמה כזו.  “זו לא מסה קריטית כפי שחשבנו, אלא הרבה פחות”, הדגישה בפני “שווים” אינה זלצמן, סמנכ”לית בכירה ומנהלת המינהל הפדגוגי במשרד.

לפי משרד החינוך, הורים שיסכימו להסיע את ילדיהם למסגרות יקבלו בין 10,000 ל-11,000 שקלים לשנה, וכל זאת בתנאי שלרשות המקומית אין יכולת להסיע את הילד בעצמה. למעשה, הכסף יגיע לכיסו של ההורה שהתחייב להסיע את ילדו במקום לחברת ההסעות. כל רשות אף יכולה להגביר את התשלום עבור ההורים לפי ראות עיניה (תוספת של תקציב הסעה במלואו). על פי ההערכות, מדובר בתוספת של כמה מאות שקלים בחודש.

שיעור מוסדות הלימוד שנפתחו היום ללמידה פיזית, בפילוח על פי מחוזות:

•           אזור ירושלים: 98%

•           אזור הצפון: 93%

•           אזור המרכז: 84%

•           אזור תל אביב: 77%

•           אזור חיפה: 65%

•           אזור הדרום: 36%

שר החינוך הדגיש כי הוא רואה חשיבות גדולה בהחזרת התלמידים ללמידה פיזית במסגרות החינוך, ולאור זאת משרד החינוך פנה למשטרת ישראל כדי לתגבר את האבטחה על מוסדות החינוך בכל רחבי המדינה, בדגש על הערים המעורבות.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות