נושאים קשורים

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"



ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
ראשיאנשים עם מוגבלויותבאו לשמח: הלהקה הצבאית המיוחדת שרה עם ילדי העוטף

באו לשמח: הלהקה הצבאית המיוחדת שרה עם ילדי העוטף

להקת "גדולים במדים", המורכבת ממתנדבים לצה"ל עם מוגבלויות, הופיעה בפני מפונים מהדרום, ובהם עשרות ילדים עם צרכים מיוחדים: "שמחנו לראות את החיוכים של הקהל"

חברים להקת "גדולים במדים". צילום: להקת "גדולים במדים"
חברי להקת “גדולים במדים”. צילום: להקת “גדולים במדים”

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

להקת “גדולים במדים” למען תושבי העוטף והדרום: חברי הלהקה הצבאית המיוחדת, המורכבת מ-3 הרכבים ו-30 חיילים עם צרכים מיוחדים שונים (בין היתר אוטיזם, שיתוק מוחין, מוגבלות קוגניטיבית ועוד), הופיעו אתמול (שלישי) בכפר הנוער בן שמן מול כ-100 אנשים שפונו מעוטף עזה והדרום. הלהקה היא חלק מתוכנית “גדולים במדים” שמנוהלת על ידי עידו דקל, מפיק ומפקד להקת חיל האוויר לשעבר.

הזמרת עדי יהודה, חברה בלהקת “גדולים במדים”, סיפרה ל”שווים” בהתרגשות אחרי ההופעה: “זו הייתה חוויה מדהימה. נמשיך לשמור על המוזיקה ועל שמחת החיים, למרות הימים הקשים שכל עם ישראל חווה”. היא הוסיפה: “ראיתי את כל החיוכים של הילדים הקטנים אחרי כל הגיהנום שעברו. אם הצלחתי לשמח אותם במעט, אז עשיתי את שלי. זאת אחת ההופעות שאני אזכור לתמיד. אנחנו ביחד שומרים על כולם, וכולנו כעם אחד עוברים את התקופה הזאת. נצא מזה מחוזקים”.

הקהל עולה על הבמה בהופעה

גם הזמרת ליה אביגיל נתן התקשתה לעצור את רגשותיה אחרי ההופעה: “הרגשתי אהבה רבה מהקהל לאורך כל ההופעה. תמיד בהופעות שלנו יש אנרגיה טובה, וזה ממש כיף, אבל אתמול זה היה משהו אחר. אפילו סיפרתי להורים שלי מיד אחרי ההופעה על מה שחווינו על הבמה. התרגשתי מאוד”.

הזמר דורון לאור הוסיף: “היה לנו כיף מאוד גדול להופיע מול הרבה אנשים שפונו בעל כורחם מבתיהם עם שירים חדשים וישנים של הלהקה. הייתה התרגשות רבה גם אצלנו וגם בקהל. הייתה אווירה מעולה”. הזמרת נועה פורת סיכמה: “היה לי מאוד כיף ומרגש, שמחתי לראות את החיוכים על פניהם של המפונים”. רגע השיא של ההופעה התרחש בזמן השיר האחרון, כשכל הקהל קם מהכיסאות ועלה על הבמה לשיר יחד עם חברי הלהקה.

בקרב הקהל היו גם ילדים עם צרכים מיוחדים, שהועלו על הבמה וקיבלו טאבלטים אישיים מתנת עמותת “יד לילד המיוחד”, JNF ארה”ב וחברי הלהקה, בניסיון להקל במעט על המצב הקשה. 

מבצעים את “קרן שמש” של בניה ברבי

מופיעים בבסיסי צה”ל ובמלונות המפונים

תוכנית “גדולים במדים” משלבת כיום כ-1,000 צעירים עם צרכים מיוחדים בכ-60 בסיסי צה”ל. מטרת הלהקה היא להעלות את המודעות לשילוב אנשים עם מוגבלויות בכל התחומים, גם בשירה ונגינה.

עד היום הופיעה הלהקה כבר מעל ל-700 פעמים בבסיסי צה”ל ברחבי הארץ, מול קהלים משתנים, כולל בכירים כמו ראש הממשלה, שר הביטחון, נשיא המדינה, הרמטכ”ל, ראש השב”כ ועוד. להקת “גדולים במדים” מופיעה בתקופת המלחמה בבסיסי פיקוד העורף ובמלונות המפונים מעוטף עזה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות