נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאנשים עם מוגבלויותהמג"ד שנפל: אח מיוחד ופעיל למען אנשים עם מוגבלות

המג”ד שנפל: אח מיוחד ופעיל למען אנשים עם מוגבלות

מג"ד גדוד 53 של חיל השריון נפל אמש בקרב ברצועת עזה. מנהלת עמותת "הגשמת חלום" סיפרה על פועלו למען אנשים עם מוגבלות, וציינה שגם הוא היה אח לאדם עם צרכים מיוחדים: "הראה לכולנו שכל אחד יכול"

סא"ל סלמאן חבקה ז"ל מסייע להרים ילד על כיסא גלגלים לטנק. צילום: מתוך הפייסבוק של חנוך דאום
סא”ל סלמאן חבקה ז”ל מסייע להרים ילד על כיסא גלגלים לטנק. צילום: מתוך הפייסבוק של חנוך דאום

מוקדם יותר היום (חמישי) הודיע דובר צה”ל על נפילתו בקרב של סא”ל סלמאן חבקה מהכפר יאנוח, מפקד גדוד 53 של חיל השריון, בהיתקלות כוחותינו במחבלי חמאס בצפון הרצועה. במשך שנים חיבק חבקה ז”ל את אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות, ותרם רבות ממרצו ומזמנו הפנוי לקידום מעמדם, גם בשל העובדה שאחיו הוא אדם עם צרכים מיוחדים.

בפוסט שהעלה העיתונאי והקומיקאי חנוך דאום, ביקשה ספיר, מנהלת פרויקטים בעמותת “הגשמת חלום”, המסייעת לילדים ונערים עם צרכים מיוחדים ומחלות סופניות, לספוד לחבקה ז”ל. “לפני חצי שנה בערך הגענו עם מספר ילדים ונערים ליום מרגש של הגשמת חלום עם יחידת שריון”, היא סיפרה. “אחד מהמארגנים היה סלמאן, שהוא בעצמו אח לילד עם צרכים מיוחדים”.

“במהלך היום הזה, העלו את כולם לטנק, ואחד מהילדים (שהשתתפו בפעילות – א”ח) הוא על כיסא גלגלים”, כתבה עוד. “סלמאן לא ויתר, וביקש מכל החיילים שלו להעלות גם אותו. אין מילים לתאר את ההרגשה של הרגע הזה”. לפוסט המרגש הזה צורפה תמונה בה נראה חבקה ז”ל מושיט יד כדי לסייע להעלות את הילד עם כיסא הגלגלים על גבי הטנק.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“זה היה סלמאן גם ביומיום שלו”, היא הוסיפה, “עם רגישות וענווה. הוא הראה לכולנו שכל אחד יכול. תודה לך סלמאן”. על דברים אלו הוסיף דאום בתחתית הפוסט, בנימה אישית: “איזה איש. איזו אבידה. התפקיד שלנו: להמשיך את דרכם של הגיבורים, ולהיות ראויים”.

“היה גיבור במותו ובחייו”

גם בני העדה הדרוזית, אלה השתייך, כתבה הספד מרגש לזכרו: “העדה מרכינה ראש, ומצדיעה לסא”ל סלמאן חבקה ז”ל, בן הכפר יאנוח ובוגר המכינה הצבאית כרם-אל. חבקה נפל בעודו מגן על המולדת וכוחות צה”ל באומץ רב. סלמאן היה גיבור במותו ובחייו”.

“עם פרוץ מתקפת הפתע של חמאס על ישראל, קיבל סלמאן חבקה הודעה על אירוע גדול שמתרחש בגבול עזה”, נכתב עוד בדברי ההספד. “על אף שחייליו של חבקה מגדוד 53 של החטיבה המשוריינת 188 הגנו בחג על אזור חברון, הוא הזיז חלק מהכוח לצאלים. החלטתו לפזר את הטנקים התגלתה כהחלטה אמיצה ומושכלת, בשעה שצוותיו הדפו מתקפה נוספת שפרצה במעבר ארז והרגו את המחבלים במעבר הגבול. חיזוקים ותנחומים לכפר יאנוח ולמשפחה כולה. יהי זכרו ברוך”.

חבקה ז”ל הותיר אחריו אישה ופעוט בן שנתיים. משפחת וקהילת “שווים” מרכינה את ראשה לזכרו.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות