נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהח"כים הזדעזעו: מאות ילדים עם מוגבלות ללא מרחב מוגן

הח”כים הזדעזעו: מאות ילדים עם מוגבלות ללא מרחב מוגן

"חוסר אונים שזועק לשמיים", אמרה חה"כ לימור סון הר מלך בסיור במרכז התעסוקה ובית הספר המיוחד של "עלה" בבני ברק. בוועדת החינוך מבטיחים לקדם חקיקה שתסייע

חברי הכנסת של ועדת החינוך בבני ברק. צילום: דוברות הוועדה
חברי הכנסת של ועדת החינוך בבני ברק. צילום: דוברות הוועדה

“חוסר אונים שזועק לשמיים”: חברי הכנסת מוועדת החינוך הגיעו אמש (ראשון) לסיור במרכז הדיור וביה”ס המיוחד “עלה” בבני ברק, שם נחשפו לפערי מיגון משמעותיים במוסד שמאכלס מדי יום מאות ילדים ובוגרים עם מוגבלויות. המבנים במרכז החינוכי ללא ממוגנים בכלל, ולא מאפשרים היצמדות של הצוות, התלמידים והדיירים להישמע להנחיות פיקוד העורף בזמן אזעקה.

על פי הוועדה, קיימים עוד עשרות מוסדות חינוכיים בחינוך הרגיל והחינוך המיוחד שאין בהם מיגון תקין או ממ”דים, ולכן לא יכולים להישמע להנחיות פיקוד העורף ולשמור על חייהם בזמן יום הלימודים. במקומות האלו, כאמור, לא יכולה להתנהל “שגרת המלחמה” המבוקשת.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“המדינה חייבת לדאוג למה שקורה כאן”

“אנחנו חייבים לקדם בפועל פתרונות”, ציין יו”ר הוועדה חה”כ יוסף טייב (ש”ס). “לא אוכל לקדם חקיקה ותקנות בלי פתרון מעשי עבור הילדים. אחרי 30 יום שככה התנהלו פה הצוותים, עלינו להבטיח שה-30 ימים הבאים ייראו אחרת”.

ח”כ לימור סון הר מלך, אמרה: “זה חוסר אונים שזועק לשמיים. יש רצון לתת מענה, אבל אין בשטח פתרון למרחב מוגן”. תמי אומנסקי, מנהלת אגף חינוך מיוחד במשרד החינוך, הוסיפה כי “המדינה צריכה לדאוג למה שקורה כאן, ולא לפזר הצהרות גנריות”.

חברי הכנסת של ועדת החינוך בבני ברק. צילום: דוברות הוועדה
חברי הכנסת של ועדת החינוך בבני ברק. צילום: דוברות הוועדה

בהמשך, הדגישה אומנסקי כי על פי הנתונים של משרד החינוך, מעל 90% מבתי הספר של החינוך המיוחד פתוחים כרגיל, ובמקומות שלא מתאפשר לקיים מסגרות רגילות מאשרים לצוותים הגעה לבתים. “זה הכי מורכב לעבור תופת, להתפנות למקום זר עם המשפחה, ולהיות הורה לילד בחינוך המיוחד. אנחנו עושים הכל כדי להקל ולמצוא פתרונות שונים לכל אחד ואחת”.

“הילדים האלו הם בתחתית המודעות הציבורית”

“הילדים הללו חסרי ישע לחלוטין”, אמר לחברי הוועדה מייסד ומנכ”ל רשת “עלה”, הרב יהודה מרמורשטיין. “הם לא יכולים אפילו להבין את הסיטואציה של האזעקה, חוץ מלהיבהל ולבקש שיפנו אותם. אלו ילדים שנמצאים ממש בקצה של החברה, אין להם לובי. ילדי ‘עלה’ הם בתחתית מבחינת המודעות הציבורית לצרכים היומיומיים שלהם”.

סמנכ”ל “עלה”, שלמה מרמורשטיין, הוסיף כי מלבד סוגיית המיגון יש צורך דחוף בתוספת של מכשור רפואי, עגלות חירום, מנופים ועוד. “יש צורך בתגבור ציוד תקשוב עבור תלמידים שנאלצים ללמוד מרחוק ולא היו זכאים עד כה, צורך חיוני בתגבור כוח האדם במסגרות בסייעות, אחים וצוות תחזוקה”, אמר עוד. לסיכום הוסיף גם שיש צורך משמעותי בתגבור שעות הלימודים שמיועדות לפעילויות להפחתת לחץ וחרדה בעקבות המצב.

חה”כ טייב סיכם: “אמירות משרד החינוך שהחינוך המיוחד בראש סדר העדיפויות ייבחנו רק במעשים. אקדם חקיקה ותקנות רק אם אראה שיש פתרונות מעשיים למרחבים מוגנים לילדים עם מוגבלויות”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות