נושאים קשורים

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"



הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
ראשיאנשים עם מוגבלויות"יותר ויותר ניצולים מהטבח במסיבה מתאשפזים בכפייה"

“יותר ויותר ניצולים מהטבח במסיבה מתאשפזים בכפייה”

הנזקים בתחום הנפש לא פחות גדולים מהאבדות בגוף. נציג משרד המשפטים בוועדת הבריאות של הכנסת התריע: "אנחנו מקבלים אנשים במצבים נפשיים קשים ביותר"

האחראי על תחום האשפוז הנפשי הכפוי במשרד המשפטים, עו”ד דניאל רז, בוועדת הבריאות של הכנסת. צילום: ערוץ הכנסת

“אנשים ישנים בבתי החולים על הרצפה, המצב רע”, התריע היום (שני) עו”ד דניאל רז, הממונה הארצי על תחום האשפוז הנפשי הכפוי מטעם משרד המשפטים, בפני ועדת הבריאות של הכנסת. “אם אנשים לא יקבלו טיפול ראשוני, אנחנו נקבל אותם במצבים נפשיים קשים ביותר”. את הדברים הוא אמר בדיון על תוכנית החוסן והבריאות הנפשית הלאומית על רקע מלחמת “חרבות ברזל”.

מתקפת הדמים הרצחנית של ארגון הטרור חמאס על יישובי הנגב המערבי ב-7 באוקטובר גרמה לא רק לאבידות בגוף, אלא גם לפגיעות חמורות בנפשם של אלו ששרדו את התופת. לפני שבוע וחצי סיפר עו”ד רז בדיון בכנסת על מקרה בו אשתו של בעל שנרצח נאלצה להתאשפז בכפייה בגלל מצבה הנפשי. כיום, הוא מתריע, המצב בקרב ניצולי האסון חמור עוד יותר.

“אני לא האמנתי בעצמי שאנחנו נגיע למצב הקצה הזה”, הוא הוסיף. “יש לנו יותר אנשים שאושפזו בכפייה בבתי החולים הפסיכיאטריים, במיוחד סביב אירועי המסיבה ברעים. אני וחבריי במשרד המשפטים מגיעים למלונות ונותנים סיוע לנפגעים. ראיינתי אנשים כדי לתת להם סיוע משפטי דחוף כבר במפגש הראשון. היו לנו לא מעט מקרים של הורים וילדים שאמרו לנו שהם לא קיבלו טיפול נפשי. יש אפילו אבא אחד שאמר לי שהילדות שלו מסתגרות בחדרי המלון ולא יוצאות ממנו”, העיד.

רז מצביע על כך שהמענה של משרד הבריאות חייב להיות מהיר יותר. לדבריו, אם היה ניתן סיוע לפני חודש – הרבה מהמקרים של אשפוז בכפייה היו נחסכים.

הדברים שאמר עו”ד רז בוועדת הבריאות. מתוך ערוץ כנסת

הגירעון בקופות החולים הולך ותופח

במהלך הישיבה הוצגו גם נתונים של משרד הבריאות, שלפיהם בשנת 2022 גירעונן של ארבע קופות החולים עמד על כ-3.2 מיליארד שקלים. לאחר קבלת תמיכות ייצוב מהמדינה בסך של למעלה משני מיליארד שקלים – הסתכם הגירעון בכ-1.5 מיליארד שקלים.

כפי שעולה מעיקרי הדוח, המפורסמים באתר האינטרנט של משרד הבריאות, ברבעון הראשון של שנת 2023 גירעונן של קופות החולים עתיד היה להחריף, וצפוי להוביל לבעיה תזרימית של הקופות ברבעון הרביעי של שנה זו. היקף הגירעון השנתי ב-2023 צפוי לעמוד על כשלושה מיליארד שקלים לאחר תמיכות הייצוב – כפול מהגירעון בשנת 2022.

יש לשים לב לכך כי מדובר בהערכות שפורסמו בתחילת שנת 2023 על בסיס נתוני הרבעון הראשון של השנה בלבד, ומטבע הדברים הערכה זו אינה כוללת עדיין את השפעותיה של מלחמת “חרבות ברזל”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות