נושאים קשורים

ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...



כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך
ראשיאנשים עם מוגבלויות"יותר ויותר ניצולים מהטבח במסיבה מתאשפזים בכפייה"

“יותר ויותר ניצולים מהטבח במסיבה מתאשפזים בכפייה”

הנזקים בתחום הנפש לא פחות גדולים מהאבדות בגוף. נציג משרד המשפטים בוועדת הבריאות של הכנסת התריע: "אנחנו מקבלים אנשים במצבים נפשיים קשים ביותר"

האחראי על תחום האשפוז הנפשי הכפוי במשרד המשפטים, עו”ד דניאל רז, בוועדת הבריאות של הכנסת. צילום: ערוץ הכנסת

“אנשים ישנים בבתי החולים על הרצפה, המצב רע”, התריע היום (שני) עו”ד דניאל רז, הממונה הארצי על תחום האשפוז הנפשי הכפוי מטעם משרד המשפטים, בפני ועדת הבריאות של הכנסת. “אם אנשים לא יקבלו טיפול ראשוני, אנחנו נקבל אותם במצבים נפשיים קשים ביותר”. את הדברים הוא אמר בדיון על תוכנית החוסן והבריאות הנפשית הלאומית על רקע מלחמת “חרבות ברזל”.

מתקפת הדמים הרצחנית של ארגון הטרור חמאס על יישובי הנגב המערבי ב-7 באוקטובר גרמה לא רק לאבידות בגוף, אלא גם לפגיעות חמורות בנפשם של אלו ששרדו את התופת. לפני שבוע וחצי סיפר עו”ד רז בדיון בכנסת על מקרה בו אשתו של בעל שנרצח נאלצה להתאשפז בכפייה בגלל מצבה הנפשי. כיום, הוא מתריע, המצב בקרב ניצולי האסון חמור עוד יותר.

“אני לא האמנתי בעצמי שאנחנו נגיע למצב הקצה הזה”, הוא הוסיף. “יש לנו יותר אנשים שאושפזו בכפייה בבתי החולים הפסיכיאטריים, במיוחד סביב אירועי המסיבה ברעים. אני וחבריי במשרד המשפטים מגיעים למלונות ונותנים סיוע לנפגעים. ראיינתי אנשים כדי לתת להם סיוע משפטי דחוף כבר במפגש הראשון. היו לנו לא מעט מקרים של הורים וילדים שאמרו לנו שהם לא קיבלו טיפול נפשי. יש אפילו אבא אחד שאמר לי שהילדות שלו מסתגרות בחדרי המלון ולא יוצאות ממנו”, העיד.

רז מצביע על כך שהמענה של משרד הבריאות חייב להיות מהיר יותר. לדבריו, אם היה ניתן סיוע לפני חודש – הרבה מהמקרים של אשפוז בכפייה היו נחסכים.

הדברים שאמר עו”ד רז בוועדת הבריאות. מתוך ערוץ כנסת

הגירעון בקופות החולים הולך ותופח

במהלך הישיבה הוצגו גם נתונים של משרד הבריאות, שלפיהם בשנת 2022 גירעונן של ארבע קופות החולים עמד על כ-3.2 מיליארד שקלים. לאחר קבלת תמיכות ייצוב מהמדינה בסך של למעלה משני מיליארד שקלים – הסתכם הגירעון בכ-1.5 מיליארד שקלים.

כפי שעולה מעיקרי הדוח, המפורסמים באתר האינטרנט של משרד הבריאות, ברבעון הראשון של שנת 2023 גירעונן של קופות החולים עתיד היה להחריף, וצפוי להוביל לבעיה תזרימית של הקופות ברבעון הרביעי של שנה זו. היקף הגירעון השנתי ב-2023 צפוי לעמוד על כשלושה מיליארד שקלים לאחר תמיכות הייצוב – כפול מהגירעון בשנת 2022.

יש לשים לב לכך כי מדובר בהערכות שפורסמו בתחילת שנת 2023 על בסיס נתוני הרבעון הראשון של השנה בלבד, ומטבע הדברים הערכה זו אינה כוללת עדיין את השפעותיה של מלחמת “חרבות ברזל”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות