נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותנשארה לבד: אמא המתמודדת עם שיתוק שמשפחתה נרצחה

נשארה לבד: אמא המתמודדת עם שיתוק שמשפחתה נרצחה

התאומים ינאי וליאל, שילדה שירה חצרוני בלידה מסובכת שהשאירה אותה מרותקת לכיסא גלגלים – נרצחו על ידי בני העוולה באירועי ה-7 באוקטובר. אביה נרצח גם הוא, ודודתה איילת – שגידלה עבורה את התאומים

שירה חצרוני עם ליאל בת השנה. צילום: מתוך "עובדה", ערוץ 12
שירה חצרוני עם ליאל בת השנה. צילום: מתוך “עובדה”, ערוץ 12

עדכון (19.11.2023): שרידי גופתה של ליאל זוהו באופן רשמי על פי דגימת DNA. הממצאים אותרו על ידי ארכיאולוגים של רשות העתיקות.

_____________________________________________________________

כל מה ששירה חצרוני מקיבוץ בארי רצתה בחיים הוא להיות אמא, אך כשסוף סוף נכנסה להיריון עם תאומים וחשבה שהגשימה את חלומה, הלידה הסתבכה, והיא נפגעה מוחית ונותרה משותקת. בעקבות השיתוק, שירה לא הייתה יכולה לטפל בעצמה ובילדיה. אבא של שירה, אביה, ודודתה איילה, לקחו תחת חסותם את התאומים – ינאי וליאל.

באותה השבת השחורה של ה-7 באוקטובר, אביה, שעבד כחובש במשך עשרים שנה בקיבוץ בארי, יצא לטפל במקרים של רפואה דחופה בעקבות פשיטת המחבלים – ונרצח. במקביל, התאומים בני ה-12, ינאי וליאל, עם דודתם איילה, נלקחו כבני ערובה בממ”ד של הבית השכן על ידי מחבלי החמאס הנתעבים. אימם, שירה, נותרה לבדה.

אביה חצרוני עם התאומים ליאל וינאי זכרם לברכה. צילום: באדיבות מגן דוד אדום
אביה חצרוני עם התאומים ליאל וינאי זכרם לברכה. צילום: באדיבות מגן דוד אדום

בעקבות הטבח הנורא, שירה איבדה גם את המטפלת הצמודה שלה, לאחר שהאחרונה נאלצה לחזור לפיליפינים בעקבות הירצחה של אחותה באירועי ה-7 באוקטובר.

שירה חצרוני, נותרה לבדה. צילום מסך מתוך "עובדה", ערוץ 12
שירה חצרוני, נותרה לבדה. צילום מסך מתוך “עובדה”, ערוץ 12

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


בשנת 2012 ליווה צוות של התוכנית “עובדה” בערוץ 12 את משפחת חצרוני, בעקבות המחדל הרפואי ממנו סבלה שירה בלידתה את התאומים, והותיר אותה משותקת. במהלך הצילומים ליוו את שירה ואת בני משפחתה שנרצחו באירועי הזוועה בקיבוץ בארי, והראו את הקושי הרב איתו מתמודדת אמא עם שיתוק בגידול תינוקות בני יומם.

ליאל חצרוני. צילום: באדיבות המשפחה
ליאל חצרוני. צילום: באדיבות המשפחה

“נרצחת עם התאומים שקיבלת במתנה”

יותר משבוע אחרי האסון לא נמסרו פרטים לשירה חצרוני אודות משפחתה וילדיה. בהמשך הגיעה הבשורה המרה על זיהוי גופתו של ינאי. גופתה של דודתם, איילה, זוהתה רק שלושה שבועות מהטבח. ליאל, ששהתה יחד איתם בממ”ד, עדיין מוגדרת נעדרת. עם זאת, בסביבת המשפחה סבורים שגם היא נרצחה. בעקבות המצב, החליטה המשפחה לערוך טקס לזכר ליאל ודודתה ביחד.

“לא נתפס שאתן לא איתנו”, שיתף בצער כבד עומרי שפרוני, קרוב משפחה, בפוסט קורע לב בפייסבוק. “איילה, דודתי האהובה, הטהורה, שהייתה כמו אמא בשבילי – נרצחה. גידלת שני תאומים שקיבלת במתנה, ונרצחת יחד איתם 12 וחצי שנים אחרי. על אף שליאל נרצחה, גופתה טרם זוהתה. נכבד את לכתה מאיתנו בטקס פרידה ובקבורת חפציה”.

מודעת האבל של המשפחה
מודעת האבל של המשפחה

“כמשפחה חילונית, פחות חשוב לנו האישור הרשמי, בזמן שאנחנו יודעים שהן נרצחו”, סיפר שפרוני בשיחה עם Ynet. “אנחנו עושים טקס פרידה כי איננו יכולים להתמודד עם המצב הבלתי נסבל הזה”.

טקס הפרידה מליאל ואיילה ייערך מחר (רביעי) בבית העלמין בקיבוץ רביבים.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות