נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםהגיבור של סדרת האנימציה החדשה לילדים: דביבון אוטיסט

הגיבור של סדרת האנימציה החדשה לילדים: דביבון אוטיסט

"קארל האספן" הוא חכם, אנרגטי ומוקף חברים – וגם על הספקטרום. יוצרי הסדרה מקווים: "הדמויות על הרצף יהוו השראה לילדים שיצפו בהן"

"קארל האספן". צילום מתוך חשבון האינסטגרם של PBSKIDS
“קארל האספן”. צילום מתוך חשבון האינסטגרם של PBSKIDS

ערוץ הילדים ברשת הטלוויזיה הציבורית בארה”ב PBS Kids, תעלה בקרוב סדרת אנימציה שתציג דמות ראשית על הספקטרום האוטיסטי. “קארל האספן” נוצרה על ידי הסופר והמאייר של רבי המכר של עיתון הניו-יורק טיימס, זכריה אוורה, וכוללת 40 פרקים בני 22 דקות. הסדרה מיועדת לילדים בגילאי 4-8 ותעלה לאקרנים בסתיו 2024.

סיפור העלילה מגולל את הרפתקאותיו היומיומיות של קארל, דביבון אוטיסט חם לב שאוהב לאסוף דברים. הכישרונות שלו הם חתירה ממוקדת אחר מטרותיו, תשומת לב לפרטים, ודרך ייחודית להסתכל ולחוות את העולם סביבו. בזכות תכונות אלה, הוא צובר אוספים כמעט לכל אירוע, דבר שמסייע לו לפתור בעיות ברחבי השכונה.

קארל הוא אנרגטי, מוקף בחברים, הגיוני ומדויק, אך בכל זאת, הוא נאבק לעתים קרובות בחרדה במצבים חדשים, ומתקשה כשהדברים לא הולכים לפי התוכנית. כמו כל חבריו הוא לומד שאין דרך נכונה או לא נכונה להיות הוא עצמו.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


הסדרה נכתבה בליווי של כותבים עם אוטיזם

הרכב הדמויות בסדרה הוא מגוון, כשחוץ מקארל עוד דמויות הן על הרצף האוטיסטי, ולכל אחת יש תכונות ייחודיות, התנהגויות והעדפות משלה. צוות של כותבים ויועצים, ביניהם גם אנשים עם אוטיזם, גויסו להשתתף בהפקת התוכנית. “אני מקווה שקארל וחבריו המגוונים יהיו השראה לילדים, ויעזרו לנו לטפח עולם שבו השונה הוא גם חבר”, אמר זכריה אוורה, יוצר הסדרה.

גם אחת מיועצות התוכנית, ד”ר ג’רלדין אודס-ססה, פסיכולוגית ומחברת ספרי ילדים, טענה כי הגיע הזמן לתוכנית ילדים כמו “קארל האספן”, שמציגה עולם מכיל ותקשורתי. “יוצרי הסדרה לא חששו להציב את הדמויות הראשיות מול אתגרים נפוצים בעולמות בריאות הנפש כמו חרדה, פחד, עצב וצורך בקבלה ושייכות. קארל וחבריו לוקחים את הצופים להרפתקאות מהנות ומצחיקות שיעזרו להם להבין ולקבל אחרים”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות