נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותירדן רומן, לשעבר מדריכה בבית הגלגלים, שוחררה משבי חמאס

ירדן רומן, לשעבר מדריכה בבית הגלגלים, שוחררה משבי חמאס

רומן התאחדה אמש עם בעלה אלון והתינוקת גפן – מהם נפרדה ב-7 באוקטובר. מנכ"ל בית הגלגלים: "מחבקים את המשפחה, מייחלים לחזרה של ירדן לשגרה"

ירדן רומן עם בעלה אלון והילדה גפן (צילום באדיבות המשפחה)

אחרי 54 ימים בשבי החמאס, ירדן רומן גת, מדריכת עבר בבית הגלגלים, חזרה אמש לישראל. רומן בת ה-36 מגבעתיים נחטפה מקיבוץ בארי ב-7.10 מפתח ביתה, לאחר שמחבלי חמאס פרצו לקיבוץ.

ירדן, בעלה אלון, והילדה גפן בת ה-3 כבר עלו על המכונית של המחבלים בדרך לעזה. רגע לפני שהם חוצים את הגדר, התקרב לעבר הרכב טנק של צה”ל. המחבלים קפצו מהרכב והחלו לברוח. גם המשפחה של ירדן ניצלה את ההזדמנות, הם קפצו מהרכב והחלו יחדיו לברוח אל השדות בדרך למוצב צה”לי, אך כשראו שהוא נטוש וחששו שהוא ממולכד – החליטו לא להתקרב.

המחבלים החמושים הבחינו בהם, החלו לרדוף אחריהם ולירות לעברם. ירדן העבירה את גפן לידיים של אלון, שחיבק אותה בחוזקה והשניים רצו לתפוס מחסה. זאת הייתה הפעם האחרונה שהם ראו זו את זה, עד לידיעה כי ירדן נחטפה לעזה. אלון וגפן הסתתרו במשך 24 שעות ביער, יחפים, ללא מזון ומים עד שחולצו על ידי כוחות צה”ל. אחותו של אלון, כרמל, עדיין מוחזקת בשבי חמאס בעזה.

גיל דיקמן, בן דודה של ירדן, שנלחם עבורה ועבור המשפחות הרבות שהיו בשבי החמאס, אמר  אמש לאחר שחרורה: “ירדן הבינה שזו הדרך שלה לחסוך מהבת גורל לא ברור. הן מתאחדות סוף-דוף ואין מילים. צריך לזכור – המון משפחות עדיין מחכות ליקיריהן”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

ירדן היא פיזיותרפיסטית במקצועה, בעלת תואר שני בגרונטולוגיה ומתנדבת בזמנה הפנוי כמטפלת בגיל השלישי של הקיבוץ. היא אוהבת טבע, בעבר הייתה מטפסת והיום ממשיכה לטייל בארץ ובעולם. מנכ”ל עמותת בית הגלגלים, אביב שפיגלמן, אמר אתמול: “אנחנו נרגשים עם חזרתה, מחבקים את המשפחה ברגעי האושר של האיחוד עם ירדן ומייחלים לחזרתה המלאה לשגרה”.

מעיריית גבעתיים מקום מגוריה, מסרו: “כולנו בגבעתיים מברכים על שובך ועל שובם של שאר החטופים ששוחררו. אנחנו קוראים ומייחלים לשחרורם המלא של כל החטופים במהרה ובשלום”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות