נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויות"נזכור אתכן לנצח": מסע אלונקות מיוחד לזכרן של נויה ורות ז"ל

“נזכור אתכן לנצח”: מסע אלונקות מיוחד לזכרן של נויה ורות ז”ל

עמותת "איתן כל אחד יכול" תקיים צעדת הנצחה לצעירות עם מוגבלות שנרצחו על ידי מחבלי החמאס: "ניתן תקווה לאנשים עם מוגבלות – לא ישברו את רוחנו"

נויה דן ורות פרץ זכרן לברכה. צילום: באדיבות המשפחות
נויה דן ורות פרץ זכרן לברכה. צילום: באדיבות המשפחות

“להנציח את זכרן”: ביום שישי הבא (8.12) יתקיים מסע אלונקות במתחם המגדלור בנמל תל אביב לזכרן של נויה דן ורות פרץ ז”ל, נערות עם מוגבלות שנרצחו באירועי ה-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס. את המסע המיוחד מארגנת עמותת “איתן כל אחד יכול” המסייעת לצעירים עם צרכים מיוחדים באמצעות אימוני כושר.

לאורך מסלול בן ארבעה קילומטרים שיעבור דרך פארק הירקון, יצעדו מתאמני העמותה, אנשים עם צרכים מיוחדים, ובני משפחותיהם מכל הארץ. בסוף המסע יתקיים טקס להדלקת נר שני של חנוכה לזכרן של הצעירות שנטבחו.

מסע אלונקות של עמותת "איתן כל אחד יכול". צילום באדיבות העמותה
מסע אלונקות של עמותת “איתן כל אחד יכול”. צילום באדיבות העמותה

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“נויה תהווה דוגמה לעוד ילדות כמוה”

נויה דן בת ה-13 הייתה נערה צעירה על הרצף האוטיסטי, שנרצחה על ידי מחבלי חמאס בבוקר ה-7 באוקטובר, לצד סבתה בת ה-80 כרמלה, בביתה שבקיבוץ ניר עוז. בימים הראשונים למלחמה המשפחה שררה באי-ודאות לגבי גורלן, כי גופותיהן טרם נמצאו. במאמץ אחרון להשיב אליה את יקירתה, פרסמה ברשתות החברתיות אמה של נויה ז”ל, גלית דן, תמונה של ילדתה כשהיא מחופשת להארי פוטר, דמות שהעריצה מאוד.

פרסום התמונה גרר תשומת לב רבה, ועורר שיח רב אודות אכזריותם הבלתי נתפסת של מחבלי החמאס, שלא פסחו גם על ילדות צעירות עם מוגבלות במעשי הטבח שלהם. בהמשך, מחברת ספרי הארי פוטר, ג’יי קיי רולינג, פרסמה את תמונתה של נויה ז”ל ל-14 מיליון עוקביה, וביקשה את עזרת העולם באיתורה. לימים, נודעה למשפחתה הבשורה המרה אודות מותה לצד סבתה.

נויה דן ז"ל עם ספר של הארי פוטר. צילום באדיבות המשפחה
נויה דן ז”ל עם ספר של הארי פוטר. צילום באדיבות המשפחה

“נויה הייתה גיבורה אמיתית”, סיפרה אמה לקראת אירוע ההנצחה לזכרה. “היא לא ויתרה לעצמה אף פעם, למרות קשיים חברתיים, אישיים, קשיי התארגנות, לקות שמיעה, לקות תקשורת והתמודדויות שלאחרים נראות פשוטות, ולה לא. היא לא ויתרה אף פעם על חיוך, על אופטימיות ועל חוש הומור. היא רצתה להבין, להכיר ולהיות מוכרת – וגם הצליחה. נויה הייתה ישות של אור, לא היה בה גרם אחד של רוע. היא מיצתה את הפוטנציאל הגלום בה תמיד למקסימום. אני גאה בה מאוד, ושמחה שהיא תהווה דוגמה לעוד ילדות כמוה. יש הרבה מה ללמוד ממנה”.

“רות, תודה שהצלת את חיינו”

רות פרץ בת ה-17 הייתה נערה צעירה עם ניוון שרירים ומוגבלות שכלית שהתניידה על כיסא גלגלים ממונע. בבוקר של ה-7 באוקטובר היא הייתה בחניון הלילה של מסיבת ה”נובה” סמוך לקיבוץ רעים, לצד אביה אריק ז”ל. במשך שבועות ארוכים לא ידעה המשפחה מה עלה בגורלם של השניים, עד שהגיעה הבשורה הקשה לפני שבועיים. בתחילה נמצאה גופתו של אריק, ובהמשך זיהו כוחות ההצלה גם את רות.

אחותה של רות ובתו של אריק ז”ל, ימית פרץ, מסרה בעקבות מסע האלונקות של עמותת “איתן כל אחד יכול” לזכרה של אחותה: “תודה רותי, על שהגנת בגופך על ארצך. הגשמת את חלומנו והצלת את חיינו. נאהב ונזכור אותך לנצח”.

רות ואריק פרץ. צילום: באדיבות המשפחה
רות ואריק פרץ. צילום: באדיבות המשפחה

“גיבורות שהוכיחו שהכול אפשרי”

מעין קנינסברג מתאמנת בעמותת “איתן כל אחד יכול”, מסרה לקראת האירוע: “זו זכות גדולה לקחת חלק במסע אלונקות לזכרן של נויה דן ורות פרץ ז”ל הגיבורות. אנחנו רוצים שכל העולם יראה וידע שגם צעירות עם צרכים מיוחדים נרצחו באכזריות ב-7 באוקטובר. אנחנו מקווים באמצעות המסע נוכל לתת תקווה לאנשים עם יכולות מיוחדות, ולהוכיח לכולם שלא ישברו את רוחנו ושהכול אפשרי”.

יניב בניאן והודאל יחזקאל, מייסדי העמותה, סיפרו על היוזמה: “דווקא בשבוע המודעות לאנשים עם צרכים מיוחדים בחרנו לקיים את האירוע לזכרן של רות ונויה, כדי להזכיר לעולם שהטרור הרצחני לא פסח גם עליהן. הן שתי גיבורות שבמותן הפכו לסמל עבור אזרחים רבים, ביניהם צעירים עם יכולות מיוחדות. אנחנו כאן כדי להנציח את זכרן וכדי לתת תקווה לצעירים עם יכולות מיוחדות, ומזמינים את הציבור הרחב להגיע ולקחת חלק במסע שלנו”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות