נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותהלחץ עבד: בוטלה דחיית חוק שירותי הרווחה

הלחץ עבד: בוטלה דחיית חוק שירותי הרווחה

בעקבות הפרסום ב"שווים" והמכתב של יו"ר האופוזיציה לפיד: שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי חזר בו מההקפאה. "זו תוכנית הדגל של המשרד לשנים הקרובות"

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי (ש"ס). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי (ש”ס). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בזכות הפרסום ב”שווים”: שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי (ש”ס), החליט לבטל את הקפאת תזכיר חוק שירותי הרווחה – חוק הדגל לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. “הנחיתי את גורמי המקצוע במשרדי להביא לדיונים בכנסת את התקנות שכבר מוכנות על מנת שלא לעכב את יישום החוק”, מוסר היום (שני) השר מרגי בהודעה לתקשורת.

הכוונה היא להפעיל את תקנות חוק שירותי הרווחה לאנשים עם מוגבלות באופן מדורג, כך שניתן יהיה להרחיב ולפתח את השירותים הניתנים לאנשים עם מוגבלות כבר בשנת 2024, כך על פי הודעת משרד הרווחה והביטחון החברתי. במשרד הדגישו כי תקציב המנהל לאנשים עם מוגבלויות צפוי לגדול בכ-400 מיליון שקלים מדי שנה בחמש השנים הקרובות, החל מתקציב שנת 2024. התוספת התקציבית נועדה לפיתוח השירותים החדשים שיאפשרו לאנשים עם מוגבלות בכל רמות התמיכה לחיות ולהשתלב בקהילה.

“החוק הזה הוא תכנית הדגל של המשרד לשנים הקרובות, בכל הנוגע לשירותים לאנשים עם מוגבלות ולרווחתם”, מוסיף השר מרגי, “אנחנו רואים בו משימה בעדיפות עליונה”.

חה”כ לפיד: “זה לא חוק רגיל עבורי, אני אבא של יעלי”

יו”ר האופוזיציה הודה לשר מרגי על ההחלטה בציוץ ברשת X (טוויטר): “מברך ומודה לשר הרווחה יעקב מרגי בשם כל משפחות המיוחדים על ההתגייסות האישית שלו ליישום מידי של חוק אנשים בעלי מוגבלויות, ועל ההחלטה לבטל את דחיית החוק. זו חובתה של החברה הישראלית לדאוג לאלה שזקוקים לה”.

מוקדם יותר, יו”ר האופוזיציה ח”כ יאיר לפיד (יש עתיד) שיגר מכתב חריף לשר, בו ביקר את ההחלטה הקשה של הקואליציה. מכתב זה הגיע לאחר הידיעה שפרסמנו לראשונה ב”שווים” כי הממשלה מתכננת להשהות את ההצבעות של חוק הדגל של אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות לשנה וחצי לפחות, על רקע מלחמת “חרבות ברזל”.

ח”כ יאיר לפיד. צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת

“שנינו יודעים שמשמעותה של דחייה כזו היא קבורת החוק”, כתב חה”כ לפיד. “עשר שנים של מאבק קדמו להעברת החוק הזה. האוצר תמיד רצה להרוג אותו, ואנחנו נלחמנו יחד, קואליציה ואופוזיציה, למען אנשים עם מוגבלויות, עד שבשעה נדירה של חסד העברנו אותו יחד”.

במכתב התייחס לפיד לקרבתו האישית לקהילת האנשים עם מוגבלויות, בתו יעל, על הרצף האוטיסטי. “דיברנו על זה שהחוק הזה הוא לא חוק רגיל עבורי. אני אבא של יעלי. החוק הזה יעניק הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות וישנה את חייהם ואת חיי המשפחות שלהם. החוק הזה הוא האופק שלהם, האור בקצה מנהרה ארוכה ואפלה של ביורוקרטיה וקשיים”.

“אני פונה אליך, יעקב, בשם כל אלה שכולם לא נשמע”, כתב לפיד לסיכום. “זו לא משימה של ממשלה כזו או אחרת – זו זעקתנו, זו חובתה של החברה הישראלית לדאוג לאלה שזקוקים לה”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


חה”כ מאיר כהן, שכיהן בעבר כשר הרווחה, אמר ל”שווים”: “זעמתי כשקראתי את תזכיר החוק. רק אתמול היה היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות. הקדשתי אותו לנויה דן ורות פרץ ז”ל שנרצחו באירועי ה-7 באוקטובר וכתבתי כי לא נפסיק עד שהחוק ייושם במלואו, וכך נעשה”.

אלכס פרידמן, יו”ר ארגון “נכה לא חצי בן אדם”: “מברך את השר מרגי שנענה לקריאתנו וביטל את הדחייה. מקווה שאכן החוק יקודם והתקציב ינוצל בפועל. קורא לשר להתגייס ולסייע לנו גם בקידום סל סיוע דחוף לאנשים עם מוגבלות, כפי שהגשנו לשר האוצר”

ללחצים הרבים שהופעלו על משרד הרווחה עד ביטול ההקפאה היו שותפים גם ארגון “בזכות” וארגונים נוספים שקראו להעביר את החוק במתכונתו הנוכחית ללא דיחוי.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות