נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויות"אייל, אני מבטיח לך שאכתוב עוד הרבה ספרים"

“אייל, אני מבטיח לך שאכתוב עוד הרבה ספרים”

עידן גיגי, עם שיתוק מוחין, איבד בחמישי האחרון את חברו הקרוב ואת מאייר ספרי הילדים פרי עטו, אייל מאיר ברקוביץ' ז"ל, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. "יש לו חלק ניכר בהצלחה שלי"

אייל מאיר ברקוביץ' ז"ל. צילום באדיבות המשפחה
אייל מאיר ברקוביץ’ ז”ל. צילום באדיבות המשפחה

“אייל היה בחור מאוד מצחיק, הוא היה נשמה טהורה עם לב זהב”, מספר עידן גיגי (33), עם שיתוק מוחין מורכב, שאיבד בסוף השבוע האחרון את מי שהיה חברו הטוב ושותפו האומנותי, רס”ר במיל’ אייל מאיר ברקוביץ’ (28). ברקוביץ’, לוחם בגדוד 699, נפל ביום חמישי האחרון בקרב מול מחבלי החמאס בצפון רצועת עזה בשלהי החודש השני למלחמת “חרבות ברזל”.

בשנים האחרונות שימש ברקוביץ’ ז”ל, תושב ירושלים, כחונכו של גיגי, המתנייד בכיסא גלגלים ממונע. ומתקשר בעזרת מחשב ולוח תקשורת. בין יתר עיסוקיו כמורה לאנגלית במרכז יום איל”ן בתל אביב, גיגי הוא סופר ילדים שכתב שלושה ספרים בסדרה תחת הכותרת “רפאל הילד המיוחד”. ברקוביץ’, שהיה מאייר מחונן, סייע לגיגי להוציא את ספריו לאור ותרם רבות לעיצובם הגרפי של שניים מספרי הסדרה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


איור מתוך "רפאל הילד המיוחד" מאת עידן גיגי. איור: אייל מאיר ברקוביץ' ז"ל
איור מתוך “רפאל הילד המיוחד” מאת עידן גיגי. איור: אייל מאיר ברקוביץ’ ז”ל

“היינו בקשר מאוד טוב אחד עם השני”, מספר גיגי ל”שווים”. “למדנו לצחוק יחד, ויש לו חלק ניכר בהצלחתי ובכך שזכיתי להוציא את הספרים שלי לאור”. הוא מוסיף בצער: “עכשיו אני מאוד עצוב, אבל אני אתגבר לאט-לאט, עם כל הכאב. תמיד אזכור אותו, ואני מבטיח לו שאכתוב עוד מלא ספרים. כל חיי אזכור את החיוך המדהים שהיה לו ואת כל החוויות היפות והמרגשות שעברנו יחדיו”.

סדרת הספרים פרי עטו של גיגי עוסקים בילד בשם רפאל, עם נכות פיזית, המתמודד עם תחנות חשובות בחייו ובהתבגרותו. בספר הראשון בסדרה, רפאל מתגבר על החשש מפני תגובות הילדים ביום הראשון בגן. בספר השני רפאל הולך לבית הספר בפריז ובשלישי הגיבור הראשי טס לחו”ל. בימים אלו עובד גיגי על ספרו הרביעי, רק שהפעם, לדאבון הלב, הוא ייאלץ להשתמש בשירותיו של מאייר אחר.

“זכיתי להכיר אותו”, אומר גיגי. “הוא תמיד יהיה עבורי החונך המקסים שעזר לי מאוד בלימודים ובחלקים משמעותיים אחרים בחיי, כשאת הכל הוא עשה במלא חום ואהבה. תודה רבה על כל העזרה והתמיכה שתמיד נתת לי. אני שולח לך חיבוק גדול, אייל היקר שלי, אני אוהב אותך הכי בעולם. אני בטוח שהגעת לגן עדן”.

עידן גיגי, אייל מאיר ברקוביץ' ז"ל והחברים בהשקת הספר "רפאל הילד המיוחד". צילום: באדיבות המשפחה
עידן גיגי (במרכז), אייל מאיר ברקוביץ’ ז”ל (משמאל) והחברים בהשקת הספר “רפאל הילד המיוחד”. צילום: באדיבות המשפחה

“יותר טוב ממך – אי אפשר”

ברקוביץ’ ז”ל לחם לצידו של גל איזנקוט, בנו של השר והרמטכ”ל לשעבר, גדי איזנקוט. בת זוגו של ברקוביץ’ סיפרה בהלוויה שנערכה בהר הרצל כי הוא היה “יס מן”, כזה שעושה כל מה שמבקשים ממנו – ואז יגיד שזה “שטויות, בקטנה”. “אמרת לי ‘מה רע לי בחיים? טוב לי בעבודה, אני אוהב את הלימודים, ויש לי אותך. מה אני צריך יותר מזה?’. זה מוקדם לי, אהוב שלי. מוקדם מדי. תודה על תקופה מדהימה, אני אוהבת אותך ומתגעגעת מאוד”.

אחותו של ברקוביץ’, רעות המשיכה: “לא דמיינתי שאצטרך לכתוב הספד על אח שלי. היינו החברים הכי טובים, שמרנו אחד על השני תמיד מפני העולם. אני זוכרת שלגדול בצילך היה לא פשוט, כי היית טוב בהכול. בשלב מסוים החלטתי לשחרר כי הבנתי שיותר טוב ממך אי אפשר”.

“הייתה בך צניעות יפיפייה, היו לך את כל הסיבות שבעולם להתגאות ולהשוויץ, להרגיש עליונות על כולם”, ספד לו אחיו ארז. “תמיד היית חכם דגול, לוחם בסיירת מטכ”ל, במגלן, ציון פסיכומטרי מוגזם, לימודי רפואה, כישרון ציור אדיר, כדורסל ועוד המון כישורים והישגים שאנשים רק היו חולמים עליהם. כל זה לא סנוור אותך, לא גרם לך להרגיש אפילו מילימטר מעל הסובבים אותך”.

אחותו מרים הוסיפה: “הייתה בך כנות שאין כמוה, יושרה פנימית ומחויבות רק למי ומה שאתה, בלי פוזות, בלי עיסוק במה ואיך יגידו. כל ההוויה שלך בפנים ובחוץ מחוברת לאמת מדויקת, לבחירה. אתה פשוט הכי טוב בכל דבר. הכי נערץ ואהוב על כולם. אני כל כך גאה להיות אחות שלך, ויודעת שגם אתה היית גאה להיות אחי”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות