נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםכוכבת הריאליטי האמריקאית חושפת: "אובחנתי על הרצף"

כוכבת הריאליטי האמריקאית חושפת: “אובחנתי על הרצף”

"חשדתי בזה כבר זמן מה", סיפרה הולי מדיסון בשבוע שעבר בראיון לפודקאסט פופולרי, "רק לאחרונה למדתי ליצור קשר עין"

הולי מדיסון. צילום: ויקיפדיה
הולי מדיסון. צילום: ויקיפדיה

הולי מדיסון, 43, דוגמנית, כוכבת ריאליטי וידוענית אמריקאית, חשפה לאחרונה כי אובחנה עם אוטיזם בתפקוד גבוה. מדיסון, נשואה ואם לילדה בת 10, התפרסמה לאחר שהשתתפה בסדרת הטלוויזיה “השפנפנות של יו” כאחת מחברותיו של יו הפנר, מייסד המגזין הנודע “פלייבוי”. לאחר מכן קיבלה סדרת ריאליטי משלה בשם “עולמה של הולי”.

“חשדתי בזה כבר זמן מה”, סיפרה מדיסון בראיון לפודקאסט ששודר בסוף השבוע האחרון, “כי אמא שלי אמרה לי תמיד שהיא מרגישה משהו”. לדבריה, כילדה התקשתה לא פעם עם זיהוי רמזים חברתיים ולעתים קרובות גם הייתה מרוחקת חברתית.

“חשבתי שזה בגלל שגדלתי באלסקה, ואז בסביבות חטיבת הביניים עברתי לאורגון”, המשיכה לספר. “חשבתי לעצמי, ‘טוב, זה בגלל שזה היה שינוי חברתי גדול בשבילי ואני פשוט מאוד מופנמת’. ככה תמיד חשבתי על זה. כנראה פשוט המצאתי תירוצים”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


“אל תיקחו את זה אישית”

את האבחון עברה בתחילת 2023. “הרופאים אמרו לי שאני בתפקוד גבוה, וזה פחות או יותר אומר שאני יכולה להמשיך בחיי ולעשות דברים כרגיל”, ציינה. “רק לאחרונה למדתי ליצור קשר עין ולעתים קרובות אני בורחת מהמחשבות שלי, אז אנשים מתייחסים לזה כהתנהגות פוגענית מצידי. אני פשוט לא על אותו תדר חברתי כמו אנשים אחרים, אבל אל תיקחו את זה אישית”.

מדיסון מודה שהיא גם מתקשה לדעת מתי אנשים סיימו לדבר, מה שמוביל אותה להפריע להם בלי כוונה. “זה נוטה לעצבן אנשים, אבל אני לומדת להשתפר”.

בכלל, היא חושבת שאנשים רבים לא אהבו אותה לאורך חייה בגלל ההתנהגויות שלה. “הם חושבים שאני תקועה או סנובית או חושבת שאני יותר טובה מכולם”, היא מסבירה. “כמו שאמרתי, אין לי ממש מדד מתי אנשים אחרים סיימו לדבר, אז אני נוטה להפריע הרבה, מה שמעצבן אותם”.

לטענתה, מעולם לא הצליחה ליצור קשר עין עם אחרים, ומאז האבחון היא עובדת על זה. “יש לי גם קצת יותר סבלנות עכשיו, ואני לא לוקחת דברים באופן אישי. אני חושבת שכל בני האדם פועלים אחרת וצריך קצת יותר סבלנות באינטראקציה איתם כי אתה אף פעם לא יודע עם מה הם מתמודדים או מה רמת התפקוד החברתי שלהם”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות