נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותחצות, קו 140: אמא ובנה הנכה סולקו מהאוטובוס

חצות, קו 140: אמא ובנה הנכה סולקו מהאוטובוס

נהג חברת דן התרגז כשהשניים ביקשו ממנו לנהוג יותר בזהירות – ועצר את הנסיעה. שוטר שהגיע למקום הורה לנוסעים לרדת. דן: "הנהג הרגיש מאוים, הדברים ייבדקו"

“הבן שלי כל הזמן בוכה, הוא חווה עוגמת נפש רבה”. יצחק שמש והאוטובוס

לא כך חשבו יהודית שמש ובנה יצחק, המאובחן עם שיתוק מוחין, לסיים בילוי משפחתי בחג החנוכה. זה קרה בשעת לילה מאוחרת, בבת ים. השניים המתינו לקו 140 של חברת דן, שייקח אותם לביתם בתל אביב. לגרסתה של שמש, האוטובוס שהגיע חנה הרחק מהתחנה, והם נאלצו לעלות אליו מהדלת האחורית. בנה של שמש, שמתנייד עם קביים, עוד לא הספיק להתיישב והנהג כבר החל לנסוע. שמש אומרת שהפנתה את תשומת ליבו של הנהג לכך, וביקשה ממנו לנסוע לאט יותר ולהתחשב בנוסעים. לדבריה, בתגובה לדברים עצר הנהג את האוטובוס, הרים את האנברקס ואמר לה כי הוא לא ייסע בכלל.

שמש ובנה הנבוכים המתינו כ-10 דקות. משראו שהנהג נחוש בדעתו לא לנסוע, היא צלצלה למשטרה. לדברי המשטרה – גם הנהג הזמין אותם. אחרי זמן קצר הגיעה ניידת. לאחר דין ודברים עם הנהג ועם הנוסעים, אחד השוטרים פנה לשמש ואמר לה שהם צריכים לרדת מהאוטובוס. “לא הבנתי את הכוונה שלו, שאלתי אותו למה שנרד? הוא אמר לי שהוא לא יכול לחייב את הנהג לנסוע, הייתי בהלם”, סיפרה שמש ל”שווים”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

“לחייב אותו לנסוע אתה לא יכול, ולחייב אותנו לרדת מהאוטובוס אתה יכול? מה ההבדל?”, שאלה לדבריה את השוטר והוסיפה: “עליתי לאוטובוס ואני אמורה לקבל שירות על הנסיעה, זאת חוצפה שלא תתואר”.

שמש אומרת שהשוטר נזף בה על כך שהיא מרימה עליו את קולה. “כעסתי מאוד על השוטר, אמרתי לו שיחשוב שזה הבן שלו. יש כאן אדם נכה עם קביים שעומד פה ואין מקום אפילו לשבת, זה האוטובוס האחרון מבת ים לתל אביב. הבן שלי בקושי עומד על הרגליים, השעה 12 בלילה, קור אימים ואין אוטובוס אחר באופק. אז השוטר אמר לי שידאגו לי לאוטובוס אחר. אמרתי לו, מי ידאג לי? חברת דן בבעלותי? השוטר ענה שזה לא מעניין אותו, ושאנחנו חייבים לרדת מהאוטובוס כדי שהנהג יוכל לנסוע”.

באחד הסרטונים שהאם צילמה, נשמע הנהג מספר לשוטר את גרסתו וטוען: “בנה היה ללא כיסא גלגלים, וכי איך אדע שהוא נכה?”. כאשר שמש מתעמתת עם הנהג ואומרת לו שהוא עם קביים, הוא עונה לה: “אני לא ראיתי, עכשיו אני יודע”.

המשטרה טוענת כי התקיימה שיחה בין נהג האוטובוס לחברת דן, בעקבותיה עדכן השוטר את הנוסעים כי חברת דן תשלח אוטובוס חדש לאסוף אותם. כך או כך, אוטובוס נוסף לא הגיע. “פניתי לחברת דן ולנציבות שוויון זכויות בנוגע להשפלה שעברנו”, אומרת שמש. “הבן שלי כל הזמן בוכה, הוא חווה עוגמת נפש רבה ואני לא מוכנה שזה יעבור על סדר היום”.

חברת דן מסרה בתגובה: “מבדיקת התלונה עולה שמדובר היה בשעת לילה מאוחרת, כאשר הנוסעים עלו מהדלת האחורית. הנהג ביקש מהנוסעים לעלות, וכלל לא ראה בחושך שמדובר באדם המתהלך עם קביים. שניים מהנוסעים החלו לצעוק על הנהג, לאיים עליו, לגדף אותו בבוטות, לחסום את נסיעתו ואף לנסות לחדור אל מחיצת הנהג. הנהג הרגיש מאוים והזעיק משטרה. צר לנו על המקרה. הדברים כמובן ייבדקו לעומקם ואנו נפיק את כל הלקחים הנדרשים. חברת דן תמשיך לפעול להנגשת השירות לאנשים עם מוגבלות, תוך הקפדה על מתן שירות איכותי ושוויוני לכל אדם”.

ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות