נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםזה המענק הצפוי לפסיכולוגים שיתחייבו לעבודה בשירות הציבורי

זה המענק הצפוי לפסיכולוגים שיתחייבו לעבודה בשירות הציבורי

במטרה לצמצם את פערי כוח האדם: משרד האוצר יעניק תוספות שכר משמעותיות למטפלים שיחליטו להגדיל את כמות שעות העבודה שלהם במרפאות הציבוריות

שר הבריאות אוריאל בוסו. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

משרד האוצר, משרד הבריאות וההסתדרות הכללית הגיעו להסכמות בעניין מתווה מענקים לפסיכולוגים במערכת הבריאות. המתווה גובש על רקע הצורך הגובר והולך להרחבת המענים לציבור בעקבות אירועי מלחמת “חרבות ברזל” וכחלק מהתוכנית הלאומית לבריאות הנפש.

מתווה המענקים הוא שלב ראשון בשיח בין הצדדים, שנועד לתת מענה מיידי למצוקה בתחום במערכת הבריאות. בהמשך צפויים דיונים במטרה להגיע להסכמות בדבר הסכם קיבוצי ייעודי לכלל הפסיכולוגים במגזר הציבורי.

מתווה המענקים החדש יכלול מענק לפסיכולוגים במערכת הבריאות שיתחייבו להישאר במערכת הציבורית, וכן מענק נוסף לעידוד פסיכולוגים להרחיב את היקף משרתם במגזר הציבורי. כמו כן, הוסכם על מענק גיוס לפסיכולוגים שייקלטו לראשונה במערכת הבריאות הציבורית במהלך תקופת המתווה.

המענקים יהיו בסכומים שונים בהתאם לרמת ההכשרה ולהיקף המשרה של הפסיכולוג/ית. לטובת הפעלת המתווה הוקצו עשרות מיליוני שקלים. כפועל יוצא, המענקים יכולים להסתכם לעשרות אלפי שקלים לשנת המתווה לכל פסיכולוג ופסיכולוגית שירחיבו משמעותית את היקף שעות הטיפול.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


מה גובה המענק?

כך למשל, פסיכולוג שעובד במערכת הציבורית בהיקף של 50% משרה (בדומה ל-80% מהפסיכולוגים בשירות הציבורי) ויגדיל את היקף עבודתו ל-75% משרה, יקבל בממוצע מענק של כ-42 אלף שקלים – כך שהכנסתו הכוללת תעלה בעשרות אחוזים.

“מדינת ישראל נמצאת באירוע בריאות הנפש הגדול בתולדותיה ואנו מחויבים להעניק מענה טיפולי רחב ויעיל על מנת להתמודד עם המשבר שניצב בפנינו”, אמר שר הבריאות אוריאל בוסו. “אין זה סוד שנושא בריאות הנפש היה בחסר גדול עוד לפני אירועי ה-7 באוקטובר וכעת נדרש לבצע קפיצת מדרגה משמעותית בתחום לשנים קדימה. שדרוג מערך הפסיכולוגיה הציבורית הוא מאבני היסוד של התוכנית הלאומית לבריאות הנפש שגיבשנו בעקבות המלחמה והמתווה שאליו הגענו הוא צעד חשוב בדרך.

פסיכולוגים במגזר הציבורי תפקיד מכריע ביכולת לעמוד באתגרים שבפתח. שיפור מעמדם ותנאי העבודה שלהם יאפשרו להתמודד עם בעיית כוח האדם שמקשה על המערכת. אני מחויב להמשיך ולפעול לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית ולהביא לשינוי הנדרש”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. צילום: משרד האוצר
שר האוצר בצלאל סמוטריץ’. צילום: משרד האוצר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הדגיש גם הוא את חשיבות חיזוק מערך בריאות הנפש בימים אלו. “זה צו השעה”, אמר השר. “חיזקנו את המערכת הזו באמצעות השקעה של מאות מיליונים בתקציב ועיבינו את התמיכה במהלך הלחימה. המתווה ראוי ונכון והוא ייתן את המענה הנדרש. חלק מהמלחמה זה השמירה על היציבות בעורף. החוסן של אזרחי ישראל נמצא גבוה בראש סולם העדיפויות שלנו. זו בשורה חשובה למערך בריאות הנפש, למערכת הבריאות ולכל אזרחי ישראל”.

יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר כי “תהליך הריפוי של החברה הישראלית מתחיל ביכולת שלנו לעטוף את הנפגעים ולהבטיח להם מענה טיפולי יעיל וארוך טווח. ההתמודדות הלאומית עם טראומות המלחמה רק מדגישה את הצורך הדחוף להמשיך ולהשקיע במערך הפסיכולוגיה הציבורית בישראל. מתווה המענקים שהשגנו לפסיכולוגים במערכת הבריאות הוא שלב ראשון וחשוב, אך בכך לא מסתיימת המשימה. נמשיך לפעול בנחישות ובשיתוף פעולה עם כלל הגורמים כדי לחזק את המערכת הציבורית ולהבטיח את יכולתה לתת שירות פסיכולוגי איכותי, זמין ונגיש לכלל אזרחי המדינה שזקוקים לכך”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות