נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן



עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיחדשותח"כ אלמוג כהן חושף: "אני עובר טיפול נפשי"

ח”כ אלמוג כהן חושף: “אני עובר טיפול נפשי”

אחרי שנעקץ על ידי ח"כ אחר מיש עתיד במהלך דיון בוועדת הכספים, חה"כ מעוצמה יהודית לא נשאר חייב: "פוסט טראומה לא יכולה לשמש כבדיחה או חולשה מסוימת – לא בצבא ולא בכנסת"

חה"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
חה”כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

“התחלתי לטפל בנפש שלי. זו לא בושה, זו חוזקה. אני קורא מכאן לא להתבייש ולטפל בנפש” – כך אמר אתמול חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) במהלך דיון בוועדת הכספים של הכנסת.

הדיון בוועדה עסק בין השאר בדרישה של חלקים מהקואליציה לשלול את הפטור ממס שקיבלה לאחרונה עמותת “אחים לנשק”, שעומדת מאחורי המחאה בקפלן נגד הרפורמה המשפטית, ושמתחילת המלחמה פועלת בהיקפים נרחבים למען חיילי צה”ל, תושבי הדרום והעורף הישראלי.

כאשר כהן דיבר בדיון בעד שלילת ההטבה, זרק לעברו חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד עקיצה: “אולי תזמין אמבולנס?”. בליאק התכוון בדבריו לאירוע שהתרחש באולפן חדשות 12 לפני כחודש וחצי, אז עבר כהן התקף חרדה בשידור חי בעודו מספר על האירועים הקשים שחווה ברחובות העיר אופקים בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


למרות הנימה הלגלגנית, כהן לא התבייש וסיפר לחברי הוועדה כי הוא אמנם החל לקבל טיפול נפשי. לאחר הדיון בוועדה כתב כהן בטוויטר: “מה שאירע היום בוועדת הכספים גדול ממני ואף משמעותי לעוד המונים במדינת ישראל, ולפיכך אדבר לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. פוסט טראומה אינה יכולה לשמש כבדיחה או כחולשה מסוימת. לא בבית, לא בצבא ובטח לא בכנסת ישראל.

“אני קורא לכלל אזרחי ישראל לעסוק בנושא זה בעדינות ובזהירות הראויה לו”, המשיך כהן. “וכמובן קורא לאחיי לנשק לטפל בנפש היקרה שלהם. זוהי הצלת חיים של ממש. זו לא בושה ולא חולשה כי אם גאווה וגבורה”.

“נלחמתי בכל הכוח”

באותו ראיון בחדשות 12, שנערך לפני כחודש וחצי, סיפר כהן על חבריו שנפלו בקרבות מול מחבלי חמאס. במהלך הריאיון הוא חש ברע ובעקבות זאת פונה לבית החולים. יממה אחר כך סיפר על נסיבות האשפוז: “במהלך הריאיון התחילו לצוף בי מראות זוועה. כמה שניסיתי להדחיק בימים האחרונים, זה עולה לי כל הזמן. שלשום בלילה לא הצלחתי לישון בכלל, חלמתי חלום רע מאוד, והנה זה התפוצץ. עכשיו הרופאים לא מרשים לי לחזור לעבודה. אני מתאושש בחיק משפחתי”.

כהן ציין כי אמנם לא נפצע בגוף, אבל נפגע בנפש, כמו עוד הרבה ישראלים. “כשבאתי להילחם במתקפת הפתע הקצינים בשטח ביקשו ממני להתרחק על מנת שלא אפגע, כדי לשמור עליי כחבר כנסת”, סיפר, “אבל נלחמתי בכל הכוח. חברים רבים שלי נהרגו ובכלל לא יכולתי לזהות אותם. חשבתי שאני גיבור, שאני חסין להכול. אף פעם לא פניתי לפסיכיאטר ביחידה ואפילו זלזלתי בחברים שכן הלכו. טעיתי”.

בתגובה מסר ח”כ בליאק: “ח”כ אלמוג כהן הגיע לוועדת הכספים ועשה הצגה מביכה עם הצעה מביכה שבאה לפגוע באלפי אנשים שמאז פרוץ המלחמה תרמו ותורמים באופן מופלא לציבור הישראלי. מקומן של הצגות בתיאטרון ולא בוועדה הכי מקצועית של הכנסת”.

בעקבות האירוע הגיש שי גליק, מנכ”ל תנועת “בצלמו”, תלונה חריפה לוועדת האתיקה של הכנסת. “מדובר בהתנהלות פוגענית ביותר שאיננה מתאימה לאף אדם וודאי לא לחבר כנסת בישראל”, כתב גליק. “אני קורא לוועדה למצות את הדין עם ח”כ בליאק על הפגיעה החמורה באלמוג ובכל מי שסובל מפוסט טראומה”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות