נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותפרס על שילוב אנשים עם מוגבלות לכוכבת "עקרות בית נואשות"

פרס על שילוב אנשים עם מוגבלות לכוכבת “עקרות בית נואשות”

אווה לונגוריה היא זוכת פרס MER על שם מורטון רודרמן לשנת 2023 : "אחותי הגדולה נולדה עם מוגבלות שכלית, ולאמי היה חשוב שנראה כל אחד כשווה לנו"

אווה לונגוריה. צילום מוויקיפדיה

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

השחקנית ההוליוודית אווה לונגוריה, המוכרת בעיקר מתפקידה בסדרה המצליחה “עקרות בית נואשות”, היא זוכת פרס MER על שם מורטון רודרמן לשנת 2023, כהוקרה על תרומתה לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה.

קרן משפחת רודרמן החליטה להעניק ללונגוריה את הפרס היוקרתי על תרומתה לקידום אנשים עם מוגבלות ועל מחויבותה רבת השנים להעלאת המודעות לחשיבות שילובם בחברה.

לונגוריה, בת 48, היא שחקנית, מפיקה ובמאית אמריקאית. להכרת הציבור זכתה כאשר גילמה את איזבלה בראניה באופרת הסבון המיתולוגית “צעירים חסרי מנוח”, אך את מרבית פרסומה היא חייבת לתפקידה כגבריאל סוליס בסדרת הטלוויזיה “עקרות בית נואשות”. על תפקיד זה זכתה במועמדויות לפרס גלובוס הזהב ולפרס גילדת שחקני המסך.

הקשר המשפחתי

לונגוריה הגיבה בהתרגשות להודעה על קבלת הפרס: “אני כל כך גאה להיות הזוכה. אחותי הגדולה ליזה נולדה עם מוגבלות שכלית, ולכן לאמי היה חשוב לחנך את כולנו לראות כל אחד כשווה לנו, עם או בלי מוגבלות. המוגבלות של אחותי מעולם לא נראתה לי כמכשול, וזו הסיבה שהקמתי את מיזם ‘הגיבורים של אווה’, כדי לספק מקום שדואג לזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ומקדם אותן”.

“‘הגיבורים של אווה’, עמותה שהקימה השחקנית בשנת 2006, דואגת לסביבה מכילה הבנויה על הדדיות, צמיחה, אהבה ולמידה”, נכתב בנימוקים שהובילו להחלטה להעניק לה את הפרס. “סביבה זו מספקת הזדמנויות לשילוב בקהילה של אנשים עם מוגבלות ופתיחת דלתות חדשות בעבורם. גם בכובעה כבימאית וכשחקנית היא אינה שוכחת את הערכים שעליהם גדלה ודואגת לגיוון ולקבלת כל אדם ואדם גם בהפקות שבהן היא משתתפת”.

לונגוריה מצטרפת לרשימה מכובדת של מקבלי פרס מורטון רודרמן, אשר זכו באות כבוד על עבודתם ועל תרומתם לחברה, ובהם הזמרת והשחקנית סלינה גומז; כדורסלן ה-NBA קווין לאב; השחיין ושיאן המדליות האולימפיות בכל הזמנים מייקל פלפס; השחקנית החירשת זוכת פרס האוסקר מרלי מטלין ועוד.

שירה רורדמן: “אווה מפגינה נחישות ואמונה”

“בפעילותה מקדמת אווה לונגוריה את כל הערכים שלאורם פועלת הקרן”, מסרה שירה רודרמן, מנכ”לית קרן משפחת רודרמן. “הקרן רואה כדוגמה ומופת את מאמציה של אווה להרחיב את ההזדמנויות לאנשים עם מוגבלות, על רקע ההתבגרות לצד אחותה. בפעילותה אפשר לראות את הנחישות ואת האמונה בצדקת דרכה ואת האדוות שנוצרות בעקבות שינוי היחס כלפי אנשים עם מוגבלות”.

שירה רודרמן. צילום אוניברסיטת ברנדייס

זו השנה העשירית שבה מוענק פרס MER, הנקרא על שמו של מורטון  רודרמן, מייסד קרן משפחת רודרמן. מורטון זקף את הצלחתו האישית לעזרה שקיבל מאחרים, ולכן אהב להעניק הזדמנויות לאחרים על ידי סיוע למציאת דרך עצמאית ובתמיכה לאורך הדרך עד להצלחתם.

קרן משפחת רודרמן רואה בהכלה ובשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה ערך עליון. נוסף על פרס MER היא פועלת במספר זירות כדי להדהד את חשיבות הייצוג, הגיוון וקבלת האחר בחברה; בין אם בתמיכה בהפקות של תעשיית הבידור המשלבות אנשים עם מוגבלות, בשיתופי פעולה לצד ארגונים כמו “לינק 20” ובתמיכה בארגונים רבים אחרים הפועלים לטובת עולם שוויוני, מכיל ומגוון.

****************
כדי שנוכל להמשיך לעבוד בשבילכם, מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.
****************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות