נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותסלמה בלייר השיקה קולקציית אופנה לאנשים עם מוגבלויות

סלמה בלייר השיקה קולקציית אופנה לאנשים עם מוגבלויות

השחקנית האמריקנית, שאובחנה עם טרשת נפוצה, פיתחה קו בגדים חדש עם תכונות נגישות כמו מחשוף קל לפתיחה, סגירות מגנטיות ומכנסיים לנשים בכיסאות גלגלים

סלמה בלייר, אייזיק מזרחי ודוגמנית בכיסא גלגלים. צילום: ג’ונתן פושניק ל-QVC

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

לפני חמש שנים אובחנה השחקנית סלמה בלייר עם טרשת נפוצה, ומאז ועד היום היא הפכה להיות קולם של הרבה אנשים במצבה. עכשיו, יחד עם אייזיק מזרחי, מעצב העל של הכוכבים, היא יוצאת עם ליין אופנה שמותאם לאנשים עם מוגבלויות: “הבגדים שלנו מתאימים לאנשים עם מוגבלויות, כמו גם לאנשים שלא רוצים לבזבז זמן על בגדים מסובכים ללבישה”.

השחקנית היהודייה אמריקנית, שמוכרת בין היתר בזכות תפקידיה בסרטים “משחקי פיתוי, “הכי מתוק שיש”, “לא רק בלונדינית” ועוד, נעלמה בשנים האחרונות מתפקידי משחק. שמה עלה לכותרות בעקבות מצבה הבריאותי, כאשר בשנת 2018 הודיעה שאובחנה עם טרשת נפוצה. מאז ועד היום היא פועלת רבות להעלאת המודעות למחלה, מדברת בפתיחות על המחלה ותסמיניה, ואף הגיעה למסיבת האוסקר כשהיא נעזרת במקל הליכה.

בימים אלה חברה בלייר לחברה הטוב, מעצב האופנה הנודע אייזיק מזרחי, ויחד יצרו השניים קו בגדים שיקי, נגיש ומותאם לכולן. בלייר, שגרירת רשת הטלוויזיה המתמחה בערוץ הקניות QVC וחברה משכבר הימים של מזרחי חברו לקולקציית אופנה נגישה ומותאמת לאנשים עם מוגבלויות. הקו פותח בזכות מאמצים משותפים עם הקהילה. הבגדים כוללים תכונות נגישות כמו מחשוף קל לפתיחה, סגירות מגנטיות, בדי מתיחה ותפרים שטוחים. המכנסיים זמינים גם בגרסאות לאנשים בכיסאות גלגלים.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

“הלקוחות שלנו אוהבים לראות את מערכת היחסים האמיתית של בלייר ומזרחי, את האותנטיות שלהם ולהקשיב לסיפור שמאחורי הקולקציה הזאת”, אומרת רייצ’ל אונגרו, סמנכ”לית שיווק אופנה ב-QVC. “יש להם תשוקה משותפת לסגנון ולבגדים שגורמים לנשים להרגיש הכי יפות ובטוחות בעצמן. אנחנו מצפים להביא אפשרויות אוניברסליות יותר לאופנה ולספק סגנון יפהפה בבגדים נגישים”.

בלייר עצמה סיפרה כי “התמזל מזלי לקבל תוכנית טלוויזיה לפני כמה שנים, ובאמת הייתי זקוקה לעבודה הזו כי אובחנתי באותו זמן. המלבישים נאלצו לעזור לי להתלבש, כי לא יכולתי לזוז ולפשוט את המכנסיים. הבנתי שאני לא יכולה לעשות את זה בבית, אז התחלתי ללבוש דברים עם כפתורים מגנטיים. רציתי בגדים שיהיו בעלי התכונות ההסתגלותיות האלה. הבגדים שלנו מיועדים לא רק לאנשים עם מוגבלויות, דלקת פרקים או ראייה לקויה. הם מתאימים גם לאנשים שלא רוצים לבזבז זמן על בגדים מסובכים ללבישה”.

סלמה בלייר ודוגמנית בכיסא גלגלים. צילום: ג’ונתן פושניק ל-QVC

מסע מטלטל של חמש שנים

טרשת נפוצה היא מחלה כרונית של מערכת העצבים. היא אוטואימונית ופוגעת בתפקודם התקין של תאי העצב במערכת העצבים המרכזית. היא עושה זאת על ידי פגיעה והפחתה בחומר שנקרא מיאלין, שאחראי על בידוד סיבי העצב והעברה של דחפים עצביים בין תאי העצב. למחלה יש מגוון רחב של תסמינים, ביניהם ראייה מטושטשת, קשיים בהליכה, סחרחורות וחולשת שרירים. חולים רבים חיים עם המחלה במשך שנים רבות ובמקרים מסוימים אף ללא מגבלה בכלל. במקרים חמורים יותר, כמו זה של בלייר, המחלה גורמת לפגיעה בתנועה ואף לנכות.

השחקנית הוותיקה עברה מסע מטלטל בחמש השנים האחרונות. שלוש שנים מרגע האבחון, היא עברה הליך נרחב של השתלת תאי גזע וכימותרפיה. לאחריו הודיעה כי המחלה נמצאת בהפוגה. כיום היא מדברת בפתיחות על מצבה, ואף משתפת שבנוסף לטרשת נפוצה היא לקתה בתסמונת נוספת הכרוכה בעוויתות לא רצוניות של הלשון, הלסת, הלוע והפנים, דבר שמשפיע על האופן שבו היא מדברת.

בלייר, בת 51, מתגוררת כיום בלוס אנג’לס עם בנה בן ה-12 ארתור וכלב השירות סקאוט. לאחרונה נפגשה עם נשיא ארה”ב, ג’ו ביידן, כדי לכבד את מורשת חוק האמריקנים עם מוגבלויות וחוק השיקום. “אני מרגישה שרק בשנתיים האחרונות התבגרתי והפכתי לאישה”, סיפרה. “אני מוצאת כעת את הזמן לאהוב ולקבל את כל הדברים האלה שנחתו עליי. יש לי הרבה אושר ותקווה לעתיד. עכשיו אני חושבת איך אוכל להשתמש בפלטפורמה שניתנה לי כדי להיות קול גם עבור אנשים אחרים במצבי”.

חולצה עם כפתורים מגנטיים. צילום :ג’ונתן פושניק ל-QVC

כאשר היא נשאלת האם חיי המשחק הכינו אותה לאתגרים של החיים, היא עונה: “מגיל צעיר הייתי מאוד תמימה ועם זאת הבנתי שהחיים לא הולכים להיות קלים. פחדתי מהעולם הגדול, אבל היה לי מוח כל כך סקרן ופעיל, ואף פעם לא הרגשתי שאני משתלבת בשום מקום. לאחר האבחון הפכתי לכל כך מחובקת על ידי אנשים עם טרשת הנפוצה וקהילת הפרקינסון, עד שפתאום החיים שלי נראו יותר הגיוניים. היום אני הרבה יותר אמפתית לאחרים, כי אני יודעת שאין שתי מוגבלויות זהות”.

מזרחי, 62, מאושר מהעובדה שהוא זוכה לעבוד עם אחת הנשים האהובות עליו בעולם. “למרות כל הקשיים שהיא עברה ועוברת, היא עדיין מצליחה להיראות כל כך מדהים”, סיפר מזרחי, ונזכר שבעבר בלייר שיתפה אותו בקושי שכרוך בלהתלבש לבד במצבה. “היו לה רעיונות נהדרים לגבי איך להפוך את הבגדים לשימושיים יותר עבורה ועבור אנשים עם מוגבלויות שונות. משם ועד שיתוף פעולה בינינו הדרך הייתה ברורה. אין דבר שהיא לא יכולה לעשות ואני מקבל השראה רק מלהיות במחיצתה”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות