נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהצייר המפתיע שתרם יצירה לטובת שיקום פצועי המלחמה

הצייר המפתיע שתרם יצירה לטובת שיקום פצועי המלחמה

80 יצירות של אמנים ישראלים יוצעו למכירה בתערוכה שכל הכנסותיה קודש לרכישת כיסאות גלגלים. שוחחנו עם אחד האמנים - השחקן ליאור כלפון ("איצקו")   

ליאור כלפון. תמונה באדיבות המצולם

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

מאז ה-7.10 צצות עוד ועוד יוזמות יפות של ישראלים שמבקשים לסייע לאחרים. אחת כזו היא תערוכה מיוחדת הכוללת 80 עבודות מקוריות שנתרמו על ידי אמנים ישראלים, אשר מוצעות למכירה שכל הכנסותיה קודש לרכישת כיסאות גלגלים לטובת שיקום נפגעי המלחמה. התערוכה תיפתח מחרתיים, יום שישי, בנמל קיסריה.

ברשימת האמנים ניתן למצוא את יורם אפק, אתי גדיש דה לנגה, איציק מבורך, יגאל זמר, יובל מלר, צחי נבו-יומסקו וגם שם אחד מפתיע במיוחד – השחקן ליאור כלפון. מתברר שכלפון (50), שזכור לכולם מתפקידו כאיצקו בסדרה המיתולוגית “רמזור”, אבל גם כיוצר המופע “ווקה פיפל” וחבר בחבורת “קומדי סטור”, שב לפני 10 שנים לאהבתו הישנה – ציור. “כילד כל הזמן הייתי בחוגי ציור”, הוא מספר לאתר “שווים” לרגל התערוכה. “עד גיל 12 ציירתי, ואז החלפתי את המכחול במיקרופון”.

מה זה ציור בשבילך?

כלפון: “זה בעיקר תהליך מאוד מרפא בשבילי. משחרר המון סטרס, לחצים ומחשבות. אני קורא לזה ‘הזמן הנעלם’. אני יכול לשבת גם שש-שבע שעות ולא לשים לב שהזמן עבר. ציור זה משהו שקשור לייעוד שלי בעולם. לפני כמה שנים קראתי ספר יפני שנקרא ‘איקיגאי’, שבעצם אומר שבן אדם צריך לעשות משהו שהוא אוהב והוא טוב בו, ומשם האושר של הבן אדם מתחיל, ואני מאוד אוהב לעשות אמנות”.

היצירה שלך נמכרת עכשיו ב-2,800 שקל. איצקו היה מסכים לקנות אותה במחיר הזה?

“האמת שהמחיר המקורי היה יותר גבוה, אבל בחרתי להוריד אותו כדי שהוא יהיה יותר נגיש. המטרה פה מאוד חשובה כי הכסף כולו הולך לרכישת כיסאות גלגלים. האם איצקו היה קונה את היצירה? אני חושב שאיצקו היה מגיע לתערוכה בגלל שיש כיבוד בחינם. אולי בגלל זה הוא היה מגיע. בכל מקרה הוא לא כל כך איש של אמנות איצקו”.

“מסכת העצב והשמחה”. היצירה של כלפון. צילום: ירון אלקלעי

איך הגבת כשפנו אליך לתרום יצירה?

“הערך החברתי פה מדהים בעיניי, ומאוד התרגשתי כשהאוצרת  מאירה לזניק-פריימן יצרה איתי קשר. יש עכשיו צורך בכיסאות גלגלים כי יש המון חיילים ואזרחים שהצטרפו למעגל של הנכות. אני ממש מקווה שהמכירה תצליח ושהמון יצירות יימכרו כדי שאפשר יהיה לממן כמה שיותר כיסאות גלגלים. גם ככה אין לי שום הופעות כרגע, אז מה שאני עושה עכשיו זה בעיקר לבקר מפונים וחולים בבית החולים איכילוב. פגשתי שם המון פצועי גפיים שזקוקים בתהליך השיקום לכיסאות גלגלים”.

ספר קצת על היצירה שלך

“היצירה שלי נקראת ‘מסכה’ או ‘מסכת העצב והשמחה’. זו בעצם מסכה בסגנון השבטים האפריקאים והילידים האוסטרלים, ולי בתור קומיקאי ואיש של מסכות יש חיבור חזק לזה. המסכה מורכבת משלושה קנבסים, מקלות ארטיק וקוביית עץ. המשמעות שלה היא ניסיון להבריח את הרוחות הרעות ולהכניס שמחה – כפי שהשבטים ראו את ערכה של המסכה. וגם אני מקווה להכניס שמחה ולהרחיק את העצב”.

התערוכה היא תוצר של שיתוף פעולה בין החברה לפיתוח קיסריה לחמ”ל האזרחי של קהילת קיסריה, והיא תיפתח כאמור ביום שישי. את טקס הפתיחה החגיגי ינחה השחקן איציק כהן, וגם איצקו יהיה שם.

שעות פתיחה: 29.12.23, 11:00-15:00,

                    30.12.23 10:00-16:00

מיקום התערוכה: גלריית “ארט נובה”, בסמוך למסעדת הלנה, נמל קיסריה. הכניסה לתערוכה אינה כרוכה בתשלום נוסף על דמי הכניסה לגן הלאומי קיסריה.

מי שלא יכול  להגיע לתערוכה יכול לתרום, גם מחו”ל, דרך האתר הייעודי >>> https://www.artforwheels.com/

לפרטים נוספים: 6550*

יצירה של יגאל זמר. צילום: ירון אלקלעי

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

ילידת 1996, סטודנטית לספרות אנגלית וכתיבה יוצרת באוניברסיטת תל אביב

כתבות אחרונות