נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותמענק מיוחד להורים לילדים עם מוגבלות שמשרתים במילואים

מענק מיוחד להורים לילדים עם מוגבלות שמשרתים במילואים

אב או אם לילד עם צרכים מיוחדים שביצעו יותר מ-45 ימי שירות פעילים בזמן המלחמה, יהיו זכאים לתשלום נוסף במסגרת המתווה החדש של משרד האוצר

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מציג את תוכנית הפיצויים למשרתי המילואים לצד שר הביטחון, יואב גלנט. צילום: עוז שכטר, לע"מ
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, מציג את תוכנית הפיצויים למשרתי המילואים לצד שר הביטחון, יואב גלנט. צילום: עוז שכטר, לע”מ

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שמשרתים במילואים יקבלו מענק חד פעמי בסך 2,000 שקלים במידה ולפחות אחד מההורים ביצע 45 ימי מילואים ומעלה.

המענק המיוחד הזה מגיע כחלק מתוכנית “מגויסים למילואים” בהיקף של תשעה מיליארד שקל, אותה הציגו אמש (שלישי) שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ושר הביטחון יואב גלנט.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


איך יעבדו הפיצויים?
איך יעבדו הפיצויים?
מלחמת "חרבות ברזל" גרמה לפצועים רבים והגדילה את הצורך במיטות אשפוז במחלקות השיקום. צילום: דובר צה"ל
מלחמת “חרבות ברזל” גרמה לפצועים רבים והגדילה את הצורך במיטות אשפוז במחלקות השיקום. צילום: דובר צה”ל

שר הביטחון יואב גלנט בירך על התוכנית וההסכמות עם שר האוצר סמוטריץ’: “המחויבות ההדדית בחוזה הבלתי כתוב בין המדינה לבין משרתי המילואים קובעת כללים פשוטים: כפי שהם התייצבו, מבלי להציב תנאים עבורנו, כמדינה קיימת מחויבות עליונה, לדאוג לכל צורכיהם. אנו מממשים זאת, באמצעות התנעת תוכנית תמיכה לאומית רחבה בהיקף של 9 מיליארד ש”ח אשר תוצג בקרוב לאישור הממשלה”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, המשיך את דבריו והודה לגלנט: “יש בתכנית הזו המון דברים – כסף, הטבות וזכויות, אבל לפני הכל ואחרי הכל יש בה תודה גדולה וביטוי להוקרה שאתם ראויים לה, ויש בה אמירה ערכית של סדרי עדיפויות של חברה ועם שיודעים להוקיר את מי שעזבו הכל ורצו להילחם כדי להגן על כולנו”.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית). צילום: דוברות הכנסת
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’ (הציונות הדתית). צילום: דוברות הכנסת

מה יקבלו משרתי המילואים?

במסגרת תוכנית הפיצויים ישולם מענק חודשי בגובה 1,400 שקלים ליחידות הלוחמות, 800 שקלים ליתר המשרתים, יוארך “התגמול המיוחד” העומד על 133 שקלים ליום מילואים לאלו המשרתים יותר מ-60 יום ומענק תעסוקה מבצעית בגובה של כ-4,500 שקלים בהדרגה על פי שיקולי האוצר. בנוסף, יוענק גם תשלום חודשי להורים לילדים עד גיל 14 בסכום של 2,500 שקלים לחודש ללוחמים ולוחמות ו-1,500 שקלים ליתר המשרתים החל מנובמבר ועד לסיום שירות המילואים.

כמו כן, ישולמו מענקים חד פעמיים כמו מענק כלכלת בית והוצאות בגובה של 2,500 שקלים, מענק לבני ובנות זוג בגובה כתחליף לדמי אבטלה עד 4,500 שקלים, מענק לרכישת קרקע בפריפריה בגובה של 50 אלף שקלים (ללוחמים בלבד), מענק ליווי וטיפול רגשי בסכום של 1,500 שקלים למשרתים ששירתו לפחות 45 יום, מימון אישי ומשפחתי בסכום של 1,500 שקלים למשרת שביצע לפחות 30 יום מילואים.

במקביל, האוצר יסבסד שכר לימוד בשיעור 100% ללוחמים ובגובה 30% ליתר המשרתים מעל ל-60 ימי מילואים, שובר לחופשה בגובה של 3,500 עד 4,500 שקלים ללוחמים ו-1,500 עד 2,000 שקלים ליתר המשרתים החל מהיום ה-45 ללחימה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות