נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאנשים עם מוגבלויותהצגת ילדים חדשה מציצה לעולמם של אנשים עם מוגבלות

הצגת ילדים חדשה מציצה לעולמם של אנשים עם מוגבלות

"חיים וניסים" הוא מחזה מקורי על זוג חברים עם צרכים מיוחדים שצריכים להחליט – האם לצאת מדירת השותפים ולהשתלב בקהילה, או להישאר ביחד

ההצגה "חיים וניסים". צילום: בני גם זו לטובה
ההצגה “חיים וניסים”. צילום: בני גם זו לטובה

חיים וניסים הם שותפים לחדר במעון נווה ירקון לאנשים עם צרכים מיוחדים. הם גרים שם כבר המון זמן, והאמת היא שהם לא זוכרים זמן שבו לא היו יחד. יום אחד האדמה רועדת – צוות המעון מציע לחיים וניסים להיות עצמאיים יותר ולעבור לגור בנפרד במסגרת חדשה בקהילה. חיים מתרגש ומשתוקק להיות כמו האנשים “הרגילים” ואילו ניסים חרד וחושש לאבד את חברו הטוב ביותר.

זוהי עלילתה המיוחדת של ההצגה החדשה “חיים וניסים” שתעלה בסוף השבוע הבא בתיאטרון המדיטק בחולון (13.1, יום שבת, 12:00 בצוהריים). ההצגה, שנכתבה ובוימה על ידי חנוך רעים (“סיפורו של פרדיננד”, “שלושת המוסקטרים”), נותנת לקהל הרחב הצצה לסיפור נוגע ללב של שני חברים עם צרכים מיוחדים. ההצגה מיועדת לכל המשפחה, ולילדים בגילאים 9 ומעלה.

את הדמויות של חיים וניסים, אותם מגלמים השחקנים אסף דגני ודדי ויזלברג, הציג רעים בעבר בהצגה מצליחה נוספת בשם “איפה הים”, שנגעה גם היא בעולמם של אנשים עם מוגבלויות.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


בהמשך העלילה, יתמודדו הדמויות הראשיות עם הפחד וההתרגשות מהחיים העצמאיים, והצופים ייחשפו לעולמם הפנימי של אנשים עם צרכים מיוחדים, דרך מסע מלא אופטימיות, תקווה וחלומות. “ההצגה מעבירה את הצופה תהליך של משבר, התפייסות, חלומות גדולים והתרגשות שחוצה את כל קווי הדמיון האפשריים”, נמסר מהמארגנים.

“תיאטרון המדיטק נרגש וגאה להעלות על הבמה הפקה שמוקדשת באהבה לאנשים המיוחדים שסיפוריהם לא נחשפים לחברה”, מוסר נועם שמואל, המנהל האמנותי של התיאטרון. “המחזה הייחודי שכתב חנוך רעים, פורס ברגישות ובעדינות את סיפורם של חיים וניסים, צמד חברים בעלי מוגבלות שכלית, אשר ניצבים בפני דילמה מטלטלת – האם לממש את שאיפתם להיות ‘רגילים’, או להישאר ‘מיוחדים'”.

“השחקנים הנפלאים אסף דגני ודדי ויזלברג מצליחים לסחוף את הצופים לתוך עולמם העשיר של חיים וניסים, לחלומות, לתקוות, ובעיקר לחברות העמוקה והמרגשת שלהם, שמאפשרת להם להתחזק ולהתגבר על כל האתגרים. הצפייה בהצגה נוגעת בנימי הנפש של הצופים ומעניקה להם חוויה משמעותית ומלאת תובנות על מקומם של האנשים המיוחדים בחברה שלנו”.

עלות כרטיס להצגה – 75 שקלים (יש הנחות למנויים לתיאטרון המדיטק, לוועדים ולתושבי העיר חולון)

נבו שפיר, עיתונאי ועורך באתר "שווים"

כתבות אחרונות