נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותכשקבוצת "עדי נגב-נחלת ערן" עלו לראשונה על הפרקט

כשקבוצת “עדי נגב-נחלת ערן” עלו לראשונה על הפרקט

הקבוצה הצטרפה לליגה ב' לכדורסל על כסאות גלגלים, והשתתפה במשחק ראשון ומרגש. השחקנים עלו על המגרש במדים סגולים – כהוקרה לחטיבת גבעתי

שחקני הנבחרת בסגול. צילום באדיבות “עדי נגב”

קבוצת הכדורסל “עדי נגב – נחלת ערן” קיימה השבוע את המשחק הראשון שלה במסגרת פתיחת הליגה ב’ לכדורסל על כסאות גלגלים, מול קבוצת שלום – ראשון לציון.

לפני פתיחת המשחק, שנערך באולם הביתי של הכפר בנגב, התקיים טקס ודקת דומיה לזכר הנופלים במלחמה. קפטן הקבוצה, ליעד אוריאל, התרגש ואמר לאחר משחק הבכורה: “קורא לפצועי המלחמה להשתקם בעזרת הכדורסל”.

“החלטנו לעלות למגרש במשחק הבית הראשון עם מדים סגולים כדי לתת כבוד עצום לחטיבה הסגולה של גבעתי”, שיתף אוריאל. “אפרת בטיטו, אימו של מח”ט גבעתי לירון בטיטו, נמצאת איתנו בשיקום והיא כמו אמא עבורנו. בהזדמנות זו אנחנו רוצים לחזק את כוחות הביטחון, ששומרים עלינו ועושים הכל בגבורה רבה כדי לשמור על המדינה. נשמח לראות את האוהדים שלנו מגיעים לתמוך בנו במשחקים העונה. הדחיפה שלהם בהחלט תעזור לנו להגיע להישגים”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

אחד משחקני הקבוצה הוא אסף מנצור, בן 49, נשוי ואבא לשתי בנות. הוא חלה ב-2009 בדלקת בגזע המוח ונכנס לקומה, אשר ממנה התעורר ללא יכולת לזוז או לנשום. לאחר שנה של אשפוז ושיקום, הגיע לעדי נגב ושם המשיך בהליך השיקומי. עם הזמן השתפרו היכולות שלו להתאים את חייו למצב החדש עם כיסא הגלגלים. “אני שמח להיות חלק מהקבוצה”, שיתף. “לספורט יש חלק חשוב בשיקום הגוף והנפש, ואני רואה זאת כמטרה חשובה עבורי ועבור הקבוצה”.

צילום באדיבות “עדי נגב”

הקבוצה מונה כ-10 שחקנים, ורובם מטופלים בשיקום יום בעדי נגב. חלקם גם היו שחקני כדורסל לפני הפציעות, והקבוצה מאפשרת להם לשלב את האהבה שלהם לענף בהתאם למגבלה איתם הם נאלצים להתמודד. בקבוצה מקווים שבקרוב יצטרפו עוד מספר שחקנים שיעבו את הסגל באימונים ובמשחקים.

בין האורחים שהגיעו למשחק הפתיחה: ניסים סספורטס, מנכ”ל ההתאחדות הישראלית לספורט נכים; אבי וורצמן, מנכ”ל “עדי נגב נחלת ערן”; וד”ר יצחק (צאקי) זיו נר, מנהל בית החולים השיקומי.

“הקמת קבוצת הכדורסל מתכתבת עם חזון הכפר: מאמינים ביכולות – חוצים מגבלות”, אמר וורצמן. “כמובן זה מגיע עם השאיפה ליצור בית שיאפשר לכל אדם, עם כל יכולת, להשתתף בפעילות ספורט תחרותית ולהרגיש חלק. הכדורסל והפעילות הגופנית מאתגרים ומאפשרים להתקדם ולהשתפר, להשתמש ביכולות הקיימות ולקחת אותן עוד צעד קדימה”.

“הקמת הקבוצה תייצר במת מפגש של אנשים עם יכולות מגוונות סביב הספורט, ותקדם את השחקנים ואותנו לקראת חברה המאפשרת ביטוי ומקום לכל אדם עם כל יכולת”, סיכם.

המשחק, אגב, הסתיים בהפסד 47:15 לקבוצת שלום. בקבוצה לשפר את הביצועים במשחקים הבאים.

המשפחות הגיעו לתמוך. יציע המשחק (צילום באדיבות “עדי נגב”
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות