נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן
הסתדרות 480-100

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיחדשותעידן עמדי התעורר בבית החולים

עידן עמדי התעורר בבית החולים

לפי אנשים בסביבתו, הזמר והשחקן שנפצע בעזה מצליח לתקשר ומוגדר במצב בינוני. חברו של עמדי אבי יששכרוף: "ביום נורא שכזה, בכל זאת טיפה של אור"

עידן עמדי והרמטכ”ל הרצי הלוי במהלך הלחימה

הזמר והשחקן עידן עמדי, שנפצע אתמול באורח קשה בלחימה ברצועת עזה, התעורר היום בבית החולים שיבא תל השומר לאחר שעבר ניתוח והיה בהרדמה.

לפי אנשים בסביבתו, הוא מצליח לתקשר ומוגדר במצב בינוני. חברו של עמדי, יוצר הסדרה “פאודה” אבי יששכרוף, העלה לפני שעה קלה ציוץ בטוויטר שבו כתב: “ביום נורא שכזה, בכל זאת טיפה של אור. עידן התעורר ומגיב ומוגדר בינוני. חייב לומר שיום אחד כשאני אהיה גדול אני רוצה להיות עידן עמדי”.

עמדי, בן 35, נשוי ואב לשני ילדים (אשתו מרים היא פעילה למען אנשים עם מוגבלות), התגייס בשירות הסדיר להנדסה קרבית בעקבות בני משפחה ששירתו בחיל. אחרי שעבר טירונות התקבל למחס”ר (מחלקת סיור של ההנדסה), יחידה בחיל שעוסקת בפעילויות מיוחדות. ב-7 באוקטובר, עם פרוץ מלחמת “חרבות ברזל”, הוא התגייס למילואים. בתחילה הגיע לגבול הצפון ואז ירד לדרום ונכנס עם חבריו לרצועת עזה.

בימים האחרונים חשף צה”ל במרכז הרצועה מנהרה עצומה שבה הפעיל חמאס מפעלים לייצור אמצעי לחימה מתקדמים. אתמול, במהלך הכנות לפיצוץ המנהרה, מסיבה שעדיין נחקרת, התלקחה כמות אדירה של חומרי לחימה של צה”ל מסוג אמולסיה. כתוצאה מכך עידן נפצע קשה. היום הותר לפרסום כי באירוע נהרגו שישה לוחמים: רס”ל (במיל’) גבריאל בלום, בן 27 מבית שמש, לוחם בצוות ההנדסה האוגדתי של אוגדה 36; רס״ר (מיל׳) עמית משה שחר, בן 25 מרמת יוחנן, לוחם ביחידת יהל״ם (יחידה מובחרת בחיל ההנדסה הקרבית); סרן (מיל׳) דניס קרוחמלוב וקסלר, בן 32 מבאר שבע, קצין ביהל״ם; סרן (מיל׳) רון אפרימי, בן 26 מהוד השרון, קצין ביהל״ם; רס״ר (מיל׳) רועי אברהם מימון, בן 24 מעפולה, פראמדיק ביהל״ם; ורס״ם (מיל׳) עקיבא יסינסקי, בן 35 מרמת גן, לוחם בגדוד ההנדסה 8173 בחטיבת עציוני.

עמדי הובהל למרכז הרפואי שיבא עם רסיסים בכל חלקי גופו. אחרי שעבר ניתוח מצבו התייצב והוא היה בהרדמה מלאה. עכשיו, כאמור, הוא התעורר ומצבו מוגדר בינוני. גורם בסביבתו של הזמר העריך בזהירות בפני אתר “שווים” כי הוא יוכל להחלים ולחזור לתפקוד מלא, או במילותיו: “לעמוד על הרגליים”.

עוד בנושא:

30 שנה לפני בנו: גם אבא של עידן עמדי נפגע בפעילות בעזה

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות