נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
הסתדרות 480-100

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאנשים עם מוגבלויותמשרד הרווחה נערך לקצץ כ-100 מיליון ש"ח: "יפגע בכולם"

משרד הרווחה נערך לקצץ כ-100 מיליון ש”ח: “יפגע בכולם”

בלעדי | גורם במשרד אמר ל"שווים" כי הם צופים צמצום תקציבי משמעותי, שיקטין מאוד את סל השירותים הקיים: "לא נוכל לתת מענה ראוי לכל הצרכים המרובים שנוספו"

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי (ש"ס). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי (ש”ס). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

“במידה ותקציב משרד הרווחה יקוצץ, זו תהיה פגיעה קשה בפעילות הפנאי המשלבת של אנשים עם מוגבלויות”, מתריע בפני “שווים” גורם במשרד הרווחה. לדבריו, עדיין מתקיימות שיחות שמטרתן להחריג את המשרד מהקיצוץ המתוכנן בתקציב 2024.

על פי הערכות, מדובר על קיצוץ של 3% (כ-80 מיליון שקלים) מתקציב משרד הרווחה, ויש סכנה כי הוא יגדל מעבר ל-100 מיליון שקלים. תקציב המשרד כיום עומד על 13 מיליארד שקלים. בנוסף, צפוי קיצוץ של כ-5% בתקציב התמיכה בעמותות השונות, בין היתר גם של אנשים עם מוגבלות.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


השלכות הקיצוץ – כואבות

לדברי הגורם במשרד הרווחה, הקיצוץ האפשרי בתקציב מנותב כיום לקבלת תמיכות בתחומי הקול הקורא עבור אנשים עם מוגבלות, התמיכה בנופשונים של עמותות שונות, קייטנות קיץ ופעילויות. על פי ההערכות מדובר באלפי שקלים שיקוזזו, יעמידו בסימן שאלה את פעילויות הקיץ של העמותות וישפיעו מאוד על פעילותן.

כזכור, לאחר סערה תקשורתית שהתעוררה בעקבות חוסר המענה התקציבי לפעילות מחנה הקיץ של תנועת “כנפיים של קרמבו”, שר הרווחה, יעקב מרגי (ש”ס), הגדיל את תקציב התמיכה בעמותות ב-5 מיליון שקלים נוספים. הגדלה תקציבי זו, לצד תרומה משמעותית של בנק דיסקונט, היא מה שהבטיח את הפעלת מחנה הקיץ לאלפי ילדים עם מוגבלויות מתנועת הנוער.

“בסוף זה יפגע בכולם”, מסר עוד הגורם. “אם הקיצוץ ייצא לפועל, לא רק שלא נוכל לתת מענה ראוי לכל הצרכים המרובים שנוספו, אלא גם במה שאנחנו נותנים היום – נצטרך לקצץ”.

“מדובר במכה קשה למאמצים של משרד הרווחה לתת מענים לנפגעי המלחמה על שלל מרכיביה”, הוסיף, והדגיש כי עוד נושאים שעלולים להיפגע הם טיפול במקרי אלימות במשפחה, נוער בסיכון, תקיפות מיניות, התמכרויות, אוכלוסיות בעוני, טראומה ועוד.

למרות זאת, במשרד הרווחה והביטחון משמיעים צפירת הרגעה קלה, ומדגישים כי “אי אפשר לגעת” ברוב התקציב של אנשים עם מוגבלויות. לדברי גורמים אחרים במשרד, מדובר על תקציב קבוע ולא על משהו גמיש. עם זאת, במשרד עדיין טוענים כי יהיה הרבה יותר קשה לספק תמיכות בשל הקיצוץ – והעמותות וההורים צפויים למצוא את עצמם בבעיה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות