נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשימאמרים מיוחדיםהאם אני זכאית לתוספת תלויים אם בני בוגר אבל עדיין גר איתי?

האם אני זכאית לתוספת תלויים אם בני בוגר אבל עדיין גר איתי?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול על זכויות בכל תחומי החיים – וכתב "שווים", אמיר שטיין, יענה. והפעם: אי כושר עבודה, ותוספות לקצבת הנכות

שאלו בנפשכם. צילום: ביגסטוק
שאלו בנפשכם. צילום: ביגסטוק

????

שלום, שמי ר’, ובני משרת כרגע בשרות לאומי אזרחי, הוא בן 21.

רציתי לשאול האם אני זכאית לתוספת תלויים עבורו למרות שהוא מעל גיל 18, בגלל שהוא נמצא בשירות לאומי, מתגורר איתי בבית ואני מפרנסת אותו. יש לי 100% אי כושר ו88% נכות. אני מרוויחה 4,500 ש”ח בחודש.

!!!!

שלום ר’, לפני שאענה על שאלתך אתן קצת רקע עבור הקוראים. תוספת תלויים היא תוספת לקצבת נכות שניתנת עבור בני זוג ושני הילדים הראשונים.

תוספת תלויים לבני זוג ניתנת אם בן או בת הזוג לא מרוויחים יותר מאחוז מסוים מהשכר הממוצע במשק. הסכום הזה מתעדכן באתר הביטוח הלאומי ובאתר “כל זכות”. נכון לעכשיו, הסכום הוא 7,146 ש”ח.

למשל, חנן נרשם כידוע בציבור של שפרה. חנן מקבל 100% אי כושר השתכרות, ככה שחנן זכאי לקצבה מלאה. שיפרה מרוויחה 4,000 ש”ח בחודש. מכיוון שכך, חנן זכאי לקבל תוספת תלויים על שפרה בסכום של 1,382 ש”ח.

אנשים שמקבלים קצבת נכות חלקית (בין 60% ל75% אי כושר עבודה) זכאים לתוספת תלויים קטנה יותר. אבל, אנשים עם אי כושר עבודה חלקי שעובדים ומרוויחים יותר מ-2,633 ש”ח ברוטו בחודש זכאים לתוספת המלאה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


למשל, אמיר נשוי לארד. אמיר זכאי ל-60% אי כושר השתכרות, כך שהוא מקבל קצבת נכות חלקית. ארד עובד ומרוויח 6,500 ש”ח בחודש. אמיר עובד ברבע משרה ומרוויח 3,000 ש”ח בחודש. בגלל שאמיר מרוויח יותר מ2,633 ש”ח בחודש, וארד לא מרוויח יותר מ7,156 ש”ח, אמיר זכאי לתוספת תלויים עבור ארד בסכום המלא: 1,382 ש”ח.

נעבור שנייה לנושא הילדים. אדם נכה שמקבל קצבת נכות זכאי לתוספת עבור שני ילדים ראשונים. את התוספת אפשר לקבל כל עוד הילדים מתחת לגיל 18. במקרים מסוימים אפשר לקבל את התוספת גם אחרי גיל 18, למשל חיילים או בני שרות לאומי מתחת גיל 24 מזכים את ההורים שלהם בתוספת תלויים.

אפשר להסתכל ברשימה הזו ולראות מי עונה על ההגדרה “ילד” בחוק גם כשהוא עובר את גיל 18.

אז כדי לענות על שאלתך:

בגלל שאת מקבלת קצבת נכות מלאה, והעובדה שבנך נמצא בשירות לאומי והוא מתחת גיל 24, את זכאית לתוספת תלויים עבורו בסכום של 1,106 ש”ח. הייתי מתחיל בלשלוח אישור על השירות הלאומי שלו באזור האישי של הביטוח הלאומי. בהצלחה!

אמיר שטיין, יליד 1996, הוא כותב ומרצה, בעל ערוץ יוטיוב חינוכי, מתמודד נפש, יוצא החברה החרדית, טרנסג'נדר א-בינארי וסטודנט לספרות ופילוסופיה יהודית.

כתבות אחרונות