נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותמרגש: הנשים שמתנדבות לחבק פעוטות עם מוגבלות

מרגש: הנשים שמתנדבות לחבק פעוטות עם מוגבלות

לפעמים כל מה שתינוק צריך זה חיבוק, וכך נולד פרויקט "המחבקות" במרכז עדי בירושלים. "הן יושבות איתם, שרות להם ומעניקות את החום והאהבה שהם כל כך צריכים"

הן ממש כמו סבתא או דודה טובה”. אחת המתנדבות (צילום: מרכז עדי)

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

בימים אלו כולנו יכולים להיעזר בחיבוק חם. יוזמה מרגשת של מרכז “עדי” נותנת מענה לצורך הזה בקרב פעוטות ותינוקות עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומוטורית, הנמצאים בבית “עדי” בירושלים. עשר נשים, מכל הגילאים והמגזרים, תורמות מזמנן הפרטי על מנת להעניק חום ואהבה לפעוטות.

“אני רוצה להודות ל’עדי’ שפתחו בפניי את הדלתות להתנדבות הזאת”, מספרת אחת המתנדבות המחבקות בשיחה עם “שווים”. לדבריה, “בהתחלה לא הייתי בטוחה אם התינוקת בכלל מודעת לזה שאני כאן, והתלבטתי אם ההתנדבות שלי באמת עוזרת. אבל אז שרתי לה והיא נרדמה. זה היה מרגש, ידעתי באותו הרגע שאני צריכה להיות שם”.

המתנדבת, בעצמה אמא לילדים, מספרת שנחשפה להתנדבות דרך קבוצת וואטסאפ. ״התחלתי עם תינוקת אחת, ובאתי להחזיק אותה ולדבר איתה פעם בשבוע. צפיתי בה גדלה במהלך החודשים האחרונים, והצלחתי ליצור איתה קשר”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

קיבלת הדרכה?

״עברתי סיור במקום. הזהירו אותי שהעבודה שאני הולכת לבצע עלולה להיות קשה נפשית לחלק מהאנשים”.

ההתנדבות אכן השפיעה עלייך?

“היא בעיקר מזכירה לי כמה ברת מזל אני, לראות את הנשמה הטהורה של הילדה הקטנה הזאת שמתקשה בדברים הכי בסיסיים של לנשום, לזוז ולאכול. זה מזכיר לי כמה אני צריכה להודות על מה שיש לי”.

“תמר בידיים טובות”

מרכז עדי בירושלים מספק מענה ייחודי בריאותי, שיקומי וחינוכי לילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומוטורית, ולבני משפחותיהם. פעילות המרכז מבוססת על האמונה כי לכל אדם הזכות לחיים מלאים, לחשיפה לחוויות תואמות גיל ולהתייחסות המאפשרת עצמאות ומימוש עצמי מירבי.

“זה היה מרגש”. אחת המתנדבות (צילום: מרכז עדי)

אחד מבאות המרכז היא תמר עמרני, תינוקת מקסימה בת 11 חודשים. היא נולדה במשקל 730 גרם. כיוון שסבלה מחוסר חמצן בלידה, נגרמה לה פגיעה מוחית נרחבת. היא שהתה 5.5 חודשים בפגייה, ומשם עברה למרכז עדי להמשך טיפול. ״תמר מוגדרת ‘סיעודי מורכב'”, מספרת אימה, תהילה עמרני. ״היא נושמת בכוחות עצמה דרך קנולה וצורכת חמצן. היא מוזנת דרך פג, ובאופן כללי מתמודדת עם איחור התפתחותי משמעותי”.

איך עמותת עדי עוזרת לכם כהורים?

״אנחנו כהורים השתדלנו ומשתדלים לאורך כל הדרך להיות לצידה ולתת לה את החום שהיא צריכה, כמו כל תינוק, על אף היותה רחוקה מהבית. אבל עם כל הרצון הטוב, המציאות גם היא דורשת את שלה. אילוצים של מרחק (אנחנו לא גרים בירושלים), יחד עם חזרה לעבודה וכמובן – הילדים האחרים בבית שצריכים גם הם את שלהם – כל אלה לא אפשרו לנו לתת לתמר את כל מה שרצינו כל כך לתת לה: חום, חיבוק ואהבה. כאן הגיע הפרויקט המדהים של המחבקות, נשים מדהימות שמגיעות במיוחד ובהתנדבות לשבת עם התינוק, לחבק אותו, לשיר לו, להעניק לו את החום שהוא כל כך צריך”.

יוצא לך לפעמים לפגוש את המתנדבת שעם תמר?

“בטח. הן באמת נותנות את כל הלב לתינוק. הן מדברות עם תמר, שרות לה, ואפילו עושות לה תרגילי פיזיולוגיה, בהדרכה כמובן. הן ממש כמו סבתא או דודה טובה. אותי כאמא זה כל כך מרגיע, כי אני יודעת שהיא בידיים טובות, גם אם אני לא לצידה. מרגש להכיר כאלה נשים מיוחדות”.

צילום: מרכז עדי בירושלים
ילידת 1996, סטודנטית לספרות אנגלית וכתיבה יוצרת באוניברסיטת תל אביב

כתבות אחרונות