נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותלמה הקהל התרגש כשכריסטינה אפלגייט עלתה לבמה

למה הקהל התרגש כשכריסטינה אפלגייט עלתה לבמה

השחקנית האמריקאית המצליחה, שחולה בטרשת נפוצה, הגישה פרס בטקס האמי ודמעה מהתרגשות: "אני הולכת לבכות עכשיו יותר ממה שבכיתי כבר"

“תודה רבה לכם, אלוהים אדירים”. אפלגייט עם מנחה התוכנית בטקס האמי (צילום מסך מיוטיוב)

רגע מיוחד נרשם שלשום בטקס פרסי האמי בארה”ב, כאשר השחקנית כריסטינה אפלגייט, שחולה בטרשת נפוצה, עלתה לבמה להגיש שני פרסים כשהיא מסתייעת במקל הליכה. בתגובה נעמד כל הקהל על רגליו ומחא כפיים בהתרגשות.

אפלגייט, בת 52, חשפה בשנת 2021 כי אובחנה עם טרשת נפוצה – מחלה שפוגעת במערכת העצבים המרכזית. למחלה מגוון רחב של תסמינים, בהם ראייה מטושטשת, קשיים בהליכה, סחרחורות וחולשת שרירים. חולים רבים חיים איתה שנים רבות ובמקרים מסוימים אף ללא מגבלה בכלל, אך במקרים חמורים יותר, כמו זה של אפלגייט, המחלה גורמת לפגיעה בתנועה ואף לנכות.

להגשת הפרסים, הנחשבים ליוקרתיים ביותר בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית, צעדה השחקנית על הבמה כשהיא אוחזת במקל ומלווה על ידי מנחה הטקס אנתוני אנדרסון. “תודה רבה לכם, אלוהים אדירים”, אמרה אלפגייט לקהל המרוגש. “עם הקימה שלכם אתם לגמרי מביישים אותי ואת הנכות שלי”, התבדחה ועוררה צחוק גדול אצל הנוכחים.

היא פירטה כמה מהתפקידים הבולטים שגילמה לאורך הקריירה ארוכת השנים שלה, כולל דמותה של קלי באנדי בסדרה “נשואים פלוס”, סמנתה בסדרה “סמנתה מי?” וג’ן הארדינג בסדרה “בשבילי אתם מתים”.

את הקריירה שלה, קצת קשה להאמין, התחילה בגיל שלושה חודשים (שנת 1972), כאשר גילמה תינוקת בסדרה הידועה “ימי חיינו”. “מעט מאוד מכם בוודאי מכירים אותי מהבכורה ההיא”, אמרה, “אני הולכת לבכות עכשיו יותר ממה שכבר בכיתי”.

כשמאחוריה הוצגה תמונה שלה בתור הבייבי מ”ימי חיינו”, הוסיפה אפלגייט בהומור: “זה באמת היה תפקיד מתפרץ”. בהמשך אמרה ש”זה היה כבוד לשחק דמויות מורכבות, מצחיקות ופגומות”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

אלפגייט עצמה היא זוכת פרס אמי, על תפקיד שעשתה בסדרה המיתולוגית “חברים” בתור אחותה המפונקת של רייצ’ל. בנוסף, הייתה מועמדת לפרס טוני על תפקידה במחזמר “צ’ריטי המתוקה”. במאי 2023 אמרה בראיון למגזין “וניטי פייר” שעבודתה על הסדרה “בשבילי אתם מתים” עשויה להיות האחרונה שלה כשחקנית. “כנראה שלא אעמוד שוב לפני המצלמה”, אמרה אז והוסיפה שאמנם אהבה את צוות השחקנים שעבד איתה, אבל העבודה הייתה כרוכה ב”מאבק”.

עוד בנושא:
סלמה בלייר השיקה קולקציית אופנה לאנשים עם מוגבלויות

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות