נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן



עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיחדשותהאם פוסט טראומה גרמה ללוחם שחזר מעזה לירות למוות בבן 16

האם פוסט טראומה גרמה ללוחם שחזר מעזה לירות למוות בבן 16

לוחם צה"ל שחזר מהלחימה בדרום, בן 25, חשוד שירה למוות בנער בן 16 בדירה בתל אביב. האקדח שבו בוצע הירי מוחזק ברישיון, והוא נתפס בזירה

אנשי זק”א בזירת האירוע בתל אביב. צילום: זק”א

לוחם צה”ל שחזר מהלחימה בדרום, בן 25, מאבטח במקצועו, נעצר הערב בחשד שירה בנער בן 16 בדירה בתל אביב. במקום נכחו עוד שתי נשים, וגם הן עוכבו לחקירה. אחד החשדות שנבדקים עתה הוא שהיורה סובל מפוסט טראומה בעקבות המלחמה.

האירוע הקשה אירע היום (שבת). הגבר, הנער ושתי הנשים שהו בדירה ברחוב מנחם בגין בעיר, כשלפתע הגבר שלף אקדח וירה למוות בנער. האקדח של היורה, שמוחזק ברישיון, נתפס בזירה.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי היורה חזר לאחרונה מלחימה בדרום. אין לו עבר פלילי וכאמור הוא מחזיק את האקדח ברישיון, ולכן נבדק האם המעשה היה חלק מהתקף פוסט טראומה שעבר.

יובל שיוביץ, חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד”א, סיפר על מה שראה: “כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה במקום. הובילו אותנו אל הנער ששכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה חודרת בגופו. מיד התחלנו לבצע פעולות החייאה, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו במקום”.

יענקי גולדברג ואליהו תורג׳מן, מתנדבים של זק”א, הוזעקו אף הם למקום הירי. “אנחנו דואגים לכבוד המת ומסייעים לכוחות המז״פ הרבים שפועלים במקום”, מסרו השניים.

מדוברות המשטרה נמסר: “הערב התקבל דיווח על אירוע ירי ברחוב מנחם בגין בת”א. כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו חשוד (25) ותפסו את האקדח ברישיון שעימו בוצע הירי. כוחות מד”א שהגיעו למקום קבעו את מותו של הקורבן. בדירה בה בוצע הירי נכחו שתי נשים נוספות שעוכבו לחקירה. נסיבות הירי נבדקות במסגרת החקירה שמתבצעת בתחנת לב ת”א”.

הערה: חשוב לציין שבניגוד לסטיגמה, מתמודדי נפש אינם אנשים אלימים. ישנם מחקרים שמראים שמתמודדי נפש חשופים לפגיעה פי עשרה יותר משאר האוכלוסייה, מה שמצביע על כך שיש להם יותר סיכוי להיפגע מאירוע אלים מאשר להיות יוזמים של אירועים כאלה.
מקור:
Teplin, L. A., McClelland, G. M., Abram, K. M., & Weiner, D. A. (2005). Crime victimization in adults with severe mental illness. Archives of General Psychiatry, 62, 911-921

**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.קישור נפתח בחלון חדש.קישור חיצוני.קישור נפתח בחלון חדש.קישור חיצוני.קישור נפתח בחלון חדש.
**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות